• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • خوانچو هرناندوگومز ، امید اسپانیا برای قهرمانی در جام جهانی بسکتبال چین

خوانچو هرناندوگومز ، امید اسپانیا برای قهرمانی در جام جهانی بسکتبال چین

  • توسط سروش
  • 09/09/2019
  • خبر
  • 0

شاید اگر آینده را می‌توانستیم پیش‌بینی کنیم، بعد از شروع غیرمنتظره خوانچو هرناندوگومز ، ستاره جوان تیم ملی اسپانیا می‌گفتیم او برای سوق دادن اسپانیا به سمت قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین ظهور کرده است.

خوانچو هرناندوگومز ستاره اسپانیا در جام جهانی بسکتبال چین

قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ در بهترین فرم آمادگی خود قرار ندارد اما بعد از یک پیروزی سخت مقابل تیم ملی بسکتبال ایتالیا به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۹ رسیده است. خوانچو هرناندوگومز، بازیکن کلیدی اسپانیا موفق شد با ثبت ۱۶ امتیاز بهترین بازیکن میدان شد و توانست به عملکرد ضعیف هجومی اسپانیا در حضور ستاره بزرگ این تیم مارک گسول کمک کند که فقط ۲ امتیاز کسب کرد. این ادامه فرم بالای بدنی خوانچو هرناندوگومز بود که در بازی اول مقابل تیم ملی ایران در گروه C نیز فوق‌العاده ظاهر شد جایی که او ۱۱ امتیاز و ۱۰ ریباند به نام خود ثبت کرد. او فوق‌العاده بازیکن انرژیکی است. تطبیق‌پذیری او با فاز هجومی نیز موجب شده است تا پتانسیل کسب امتیازات بالا را داشته باشد. خوانچو هرناندوگومز می‌گوید:

من به میدان می‌روم و تلاش می‌کنم تا ریباند به دست بیاورم و با جدیت بازی کنم. فقط سعی می‌کنم بازی خود را ارائه دهم. هر روز به سختی تمرین می‌کنم و تلاش می‌کنم تا برای کشورم پیروزی را به ارمغان بیاورم.

با توجه به عدم حضور پائو گسول، اسطوره تیم ملی اسپانیا به واسطه مصدومیت، هرناندوگومز یک خط جلوتر آمده و هیچ یک از اسپانیایی‌ها را بایت حضورش در برهه کنونی و آینده را ناامید نکرده است. برادران گسول در قلب نسل طلایی اسپانیا بوده‌اند و این تیم را به سمت موفقیت‌های فراوانی رهنمون ساختند. حالا که آن‌ها به پایان دوران حرفه‌ای خود رسیده‌اند، امید است که چراغ راه به خوانچو هرناندوگومز و برادرش ویلی که سنتر با استعداد شارلوت هورنتس است سپرده شود.

خوانچو هرناندوگومز

خوانچو هرناندوگومز که در دنور ناگتس بازی می‌کند دراین باره می‌گوید:

من احساس اطمینان بیشتری دارم و می‌دانم که در تیم کنونی مسئولیت بیشتری به دوش من است. جام جهانی فرصتی بزرگ برای من است تا با حضور در کنار مارک گسول، که رهبر و بازیکن فوق‌العاده‌ای است به بهتر شدن بازی و شخصیتم بیاندیشم.

مارک گسول می‌گوید خوانچو هرناندوگومز امید نسل جدید اسپانیا است و می‌افزاید:

زمان برای هر بازیکنی می‌گذرد که من و پائو نیز جزو همین بازیکنان هستیم. من و پائو مجبور شدیم که بالاخره در تیم ملی با یکدیگر همبازی شویم و خوانچو و ویلی نیز یک روز این واقعیت را می‌بینند و با آن زندگی می‌کنند. هر انسانی استعداد متفاوتی دارد اما این روش‌های اتخاذشده است که شما را به پیش می‌برد. باید DNA تیم را درک کنید و بدانید که برای چه تیمی بازی می‌کنید.

سرجیو اسکاریولو، سرمربی اسپانیا می‌گوید زمان بی‌رحم است و برادران گسول جای خود را به برادران هرناندوگومز دادند و می‌افزاید:

من از رخ دادن این واقعه بسیار خوشحالم زیرا خوانچو و ویلی بازیکنان بسیار مستعدی هستند. آن‌ها نیاز به کسب تجربه در زمین بازی دارند چراکه در لیگ NBA حضور متناوبی دارند.

برای این که آن‌ها مانند مارک و پائو گسول باشند به تمرکز و تصمیمات درست احتیاج دارند. آن‌ها نیاز به این دارند که در شب‌های بد خود بر موانع غلبه کنند. جام جهانی فرصت بزرگی برای آن‌هاست تا خود را در نقش‌های بزرگتر محک بزنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *