• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • دوین بوکر ، ستاره درخشان فینیکس سانز مقابل لوکا دانچیچ و دالاس ماوریکس

دوین بوکر ، ستاره درخشان فینیکس سانز مقابل لوکا دانچیچ و دالاس ماوریکس

همه کاری که دوین بوکر در حال حاضر می‌تواند انجام دهد این است که منتظر اعلام ذخیره‌های آل‌استار باشد.

درخشش دوین بوکر برابر دالاس

آخرین عملکرد گارد فینیکس بازی خوبی را برای او رقم زد. دوین بوکر ۲۰ امتیاز از ۳۲ امتیاز خود را در کوارتر سوم بدست آورد، دی آندره آیتون با ۳۱ امتیاز بیشترین امتیاز فصل خود را بدست آورد و فینیکس سانز در بازی با دالاس ماوریکس هرگز عقب نیفتاد تا بتواند سه‌شنبه شب این تیم را با نتیجه ۱۳۳ بر ۱۰۴ از پیش رو بردارد. دوین بوکر که از حیث امتیازگیری هشتمین بازیکن NBA به حساب می‌آید در ۲۰ بازی این فصل حداقل ۳۰ امتیاز بدست آورده و از این نظر در کنار دامیان لیارد از پورتلند بلیزرز در رتبه چهارم لیگ ایستاده است. آن‌ها پشت سر ۳ بازیکن آل‌استار به نام‌های جیمز هاردن، یانیس آنتتوکومپو و تری یانگ قرار دارند. دوین بوکر که در کوارتر سوم ۷ پرتاب موفق از ۹ پرتاب فیلد خود داشت و در کل طول بازی نیز ۱۲ پرتاب موفق از ۲۰ پرتاب خود ثبت کرد در پایان بازی اظهار داشت:

این آمار به شرایط بستگی دارد، هر زمان که به زمین بازی پای می‌گذارم، تلاش می‌کنم تا بهترین عملکرد خود را برای فینیکس سانز ارائه دهم و فکر می‌کنم آل‌استار شدن این موضوع را تقویت خواهد کرد و مسئله‌ای است که کل شهر مدت‌های طولانی منتظر آن بودند.

با علمکرد ابتدایی دوین بوکر در آغاز کوارتر سوم فینیکس با نتیجه ۴۸ بر ۲۲ از دالاس ماوریکس پیش افتاد. این بیشترین امتیازی بود که فینیکس از سال ۱۹۹۰ در یک کوارتر موفق به کسب آن شد و بیشترین امتیاز تاریخ فینیکس سانز در یک کوارتر در جریان رسیدن به مرحله پلی‌آف بود. ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس در پایان بازی گفت:

این تیم کارهای زیادی انجام داد تا مردم از این بازی هیجان‌زده شوند و تلاش بسیار زیادی انجام داد تا در جایگاه فعلی قرار بگیرد. ارائه چنین عملکردی واقعاً سخت است. شب‌هایی مثل امشب دوباره تکرار خواهد شد اما واقعاً شب فوق‌العاده‌ای بود.

دی آندره آیتون، پیک شماره ۱ مراسم درفت سال ۲۰۱۸ که در این ۲ فصل زیر سایه لوکا دانچیچ بوده، ۱۳ پرتاب موفق از ۱۵ پرتاب فیلد خود داشت و فینیکس سانز با ۵۹ درصد پرتاب موفق بیشترین درصد پرتاب‌‌های موفق فصل خود را داشت. آیتون هر ۵ پنالتی خود را تبدیل به امتیاز کرد و با ۹ ریباند بیشترین ریباند بازی را به خود اختصاص داد. لوکا دانچیچ ۲۱ امتیاز و ۶ ریباند کسب کرد و قبل از این‌که در ۸:۰۵ مانده به پایان بازی و عقب‌افتادگی ۳۶ امتیازی دالاس ماوریکس زمین بازی را ترک کند، فقط ۲ پاس گل به نام خود ثبت کرد. او تنها بازیکن ترکیب اصلی دالاس ماوریکس بود که امتیازاتش دورقمی شد.

دوین بوکر لوکا دانچیچ

بعد از این‌که دالاس ماوریکس در نیمه اول ۱۳ امتیاز اختلاف را به ۵ امتیاز کاهش داد و با شکست ۶۰ بر ۵۵ مقابل فینیکس سانز راهی رختکن شد، پرتاب آزاد دوین بوکر موجب شد تا فینیکس سانز ۸ امتیاز متوالی را بدست آورد تا اختلاف امتیاز را در ابتدای نیمه دوم دو رقمی کند. حالا فینیکس سانز برای اولین بار از زمان درگذشت کوبی برایانت، ستاره لس آنجلس لیکرز که در سانحه سقوط هواپیما دار فانی را وداع گفت به خانه می‌رود. مونتی ویلیامز، سرمربی فینیکس سانز در پایان بازی اظهار داشت:

ادامه این روند دشوار است اما به شیوه بازی که بازیکنانم برای یکدیگر ارائه می‌کنند افتخار می‌کنم. فکر نمی‌کنم هیچ کسی از ما انتظار داشت به اینجا بیاییم و پیروز باشیم.

نکات بازی:

فینیکس سانز: دوین بوکر که ۹ پاس گل و ۶ ریباند داشت بعد از لبران جیمز، کوین دورانت و کارملو آنتونی به چهارمین بازیکن جوانی تبدیل شد که ۷۰۰۰ امتیاز کسب می‌کند. کلی اوبر جی آر ۱۹ امتیاز و ۶ ریباند بدست آورد. بیشترین امتیاز کسب شده قبلی فینیکس سانز در یک کوارتر ۴۳ امتیاز بود که در کوارتر اول دیدار با گلدن استیت واریرز در تاریخ ۳۰ اکتبر بدست آمد.

دالاس ماوریکس: کریستاگس پورزینگیس بعد از بازگشت از مصدومیت که او را ۱۰ بازی از ترکیب این تیم دور نگه داشته بود برای اولین بار در دو شب متوالی به میدان رفت. این مهاجم ۹ امتیاز و ۳ ریباند در ۲۰ دقیقه به دست آورد. رایان برخوف برای اولین بار از زمان مصدوم شدن مقابل لس آنجلس لیکرز در این دیدار بازی کرد.

بازی بعدی:

فینیکس سانز: در دیداری خانگی، جمعه به مصاف اوکلاهاما سیتی تاندر خواهد رفت.

دالاس ماوریکس: جمعه مهمان هیوستون راکتس خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *