تحلیل ترید راسل وستبروک به هیوستون

راسل وستبروک

طی یک معامله غیر قابل پیش بینی، اوکلاهما سیتی تاندر راسل وستبروک را به هیوستون راکتس ترید کرد و در عوض کریس پال را بخدمت گرفت. به نقل از آدرین وجناروسکی، هیوستون در ازای راسل وستبروک ، علاوه بر کریس پال، دو پیک راند اول بعلاوه جابجایی هایی در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۵ را به تاندر خواهد داد. بابی مارکس از ESPN نیز گفته است که ۱۵ درصد از قرارداد وستبروک از بین خواهد رفت.

هیوستون برای جذب راسل وستبروک ، چندین بازیکن را فدا کرد

میامی هیت نیز به جذب بازیکن تاندر علاقه‌مند بود اما پس از مذاکره با تاندر و بی میلی نسبت به ترید بازیکنان جوانش، از این معامله سر باز زد. این ترید همچنین بار دیگر وستبروک و جیمز هاردن را که بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ و پیش از ترید هاردن به هیوستون در فصل ۱۳-۲۰۱۲ در تاندر با یکدیگر بودند را دوباره هم تیمی کرد. هاردن چند سال پیش از علاقه اش به بازی دوباره در کنار راسل وستبروک گفته بود:

بله، البته. فکر می کنم اگر همه ما فرصت این را داشت تا با فردی چون او بازی کنیم این انتخاب را می کردیم. شما عاشق بازی کردن در کنار او می شوید چراکه او حاضر است برای شما از یک دیوار بالا برود. او هرشب درخشان ظاهر می شود و به تیمش برای پیروز شدن کمک می کند. او به معنای واقعی کلمه همه کار انجام می دهد. فکر می کنم همه ما می توانیم بابت شور و اشتیاقی که او در بازی ایجاد می کند از او تشکر کنیم. همانطور که گفتم از دیدن او لذت می برید. فقط بخاطر شور و اشتیاقی که دارد. این چیزی است که او را ساخته است.

راکتس نتوانسته تا طی سالهای اخیر به اهداف خودش برسد. هرچند که معمولا در فصل عادی به مانند سال ۲۰۰۸ که در کنفرانس اول شدند، عالی ظاهر می شوند اما در ادامه نمی توانند عملکرد مجری نقص خودشان را حفظ کنند و به مانند همان فصل ۱۸-۲۰۱۷، در میانه راه به تیمی چون گلدن استیت وریرز می بازند.

راسل وستبروک

آنها امسال هم برای دومین سال پیاپی توسط وریرز از پلی آف کنار رفتند و حالا با حضور دو MVP سابق NBA یعنی جیمز هاردن و راسل وستبروک تلاش می کنند تا جایگاهی که می خواهند را در NBA بدست آورند. همانطور که پیشبینی می شد با تریدی که انجام شد، تاندر و راکتس در فاصله چند ماه تا آغاز فصل ۲۰-۲۰۱۹ تغییرات عمده‌ای را در خود می بینند. استفن اوه در این باره نوشته ای را منتشر ساخته است.

از نظر اوه، وستبروک قدرت بزرگی برای پیروز کردن هیوستون نمی باشد و از این رو نباید انتظار شگفتی بزرگی از آنها داشت اما از طرفی حضور کریس پال در تاندر با توجه به روحیه رهبری ای که دارد می تواند نقش مهمی در عملکرد جوانان تازه وارد این تیم ایفا کند. هرچند هیوستون داستان بزرگتری دارد، اما در اینجا جا دارد به داستان میان پال و اوکلاهما سیتی اشاره کنیم. پیش از اینکه اوکلاهما سیتی، تاندر را داشته بود، آنها پس از طوفان کاترینا میزبان تیم نیواورلئان هورنتس در فصل های ۰۶-۲۰۰۵ و ۰۷-۲۰۰۶ بودند و پال نیز بدین ترتیب روزگاری در اوکلاهما سیتی بازی می کرده است. پال همچنین در سال ۲۰۱۴ و هنگامی که در لس آنجلس کلیپرز بود طی مصاحبه ای از لذت بردن از حضور در اوکلاهما سیتی طی آن سال ها گفته بود. هواداران تاندر نباید نگران باشند چرا که تیم در حال بازسازی نیست و به گفته سم امیک از اتلتیک، با وجود خروج دو ستاره تیم یعنی پاول جورج و راسل وستبروک، تاندر این فصل بر پایه کریس پال بنا خواهد شد. پال حالا دوباره به اوکلاهما سیتی برگشته و به احتمال قریب به یقین بسکتبالش را در همین جا به پایان می رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *