زمین های NBA به مصاف نژاد پرستی می روند

یکی از مهم ترین بحث هایی که در مقابل شروع مجدد فصل رقابت های ان بی ای وجود داشت، جنبش و تظاهرات برای عدالت اجتماعی بود که در ایالات متحده آمریکا به راه افتاده است. از سر گرفتن رقابت های بسکتبال یک حواس پرتی برای ملتی که تمرکزش باید روی غلبه بر نژاد پرستی سیستماتیک و ویروس کرونا باشد، ایجاد می کند و برخی بازیکنان هم اعلام کردند که ایفای نقش به عنوان بخشی از این حواس پرتی برای شان آسان نیست.
حالا با این اوضاع اگر ان بی ای می خواست تحت چنین شرایطی ادامه پیدا کند، باید از ظرفیت خود برای تغییرات اجتماعی به منظور قانع کردن آن دسته از بازیکنان استفاده می کرد. خوشبختانه، ان بی ای قدم های مهمی در این زمینه برداشته است.

روز شنبه، اعلام شد که بازیکنان حاضر در لیگ NBA قادر خواهند بود پشت پیراهن های خود به جای نامشان از شعارهای عدالت اجتماعی استفاده کنند. این تصمیم، همزمان با اینکه قدرتمند است، بار این حرکت را فقط به دوش بازیکن ها می گذارد. خود لیگ هم نیاز داشت که پیامی از جنس اتحاد و همبستگی را منتشر کند و حالا با آخرین تصمیم خود نشان داده که این کار را انجام می دهد.
بنا بر گزارش آدرین وویناروسکی، زاک لو و رامونا شلبرون از ESPN، لیگ ان بی ای تصمیم دارد که جمله Black Lives Matter را در دو طرف هر سه زمینی که در مجموعه ورزشی بزرگ دیزنی برای بازی های ادامه فصل مورد استفاده قرار می گیرد، حک کند.

سازمان لیگ زنان بسکتبال WNBA هم در نظر دارد که اقدام مشابهی را از زمان آغاز مسابقات خود در آکادمی IMG انجام دهد. همچنین در فلوریدا، بازیکنان زن شاغل در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا می خواهند لباس های گرم کردن پیش از بازی خود را منقش به جمله Say her name کنند و از این طریق یاد برئونا تایلور، زنی که در خانه اش توسط پلیس لویی ویل به قتل رسید و همچنین بقیه زنان قربانی وحشی گری های پلیس را زنده نگه دارند.

در حال حاضر برخی از بازیکنان حاضر به بازی در دیزنی برای ادامه فصل نشده اند. گروهی از آنها تمایل داشتند که زمان بیشتری را با خانواده شان بگذرانند و بقیه هم ترس از ابتلا به ویروس کرونا را دلیل این تصمیم خود عنوان کرده اند اما استفاده از این فرصت برای حمایت از تغییرات عدالت اجتماعی در مرکز برخی انتخاب های آنها بوده است.

آوری بردلی، گارد تیم لس آنجلس لیکرز که یکی از بازیکنان انصرافی از ادامه فصل ان بی ای بوده، در این مورد به وویناروسکی می گوید: «من از این زمان دوری استفاده می کنم تا بر روی شکل گیری پروژه ها تمرکز کنم و به کمک آنها بتوانم اجتماعاتم را قوی کنم.»
جنبش برای تغییرات اجتماعی بعدی در ایالات متحده ادامه دارد و ان بی ای در خط مقدم آن ایستاده است. حالا این لیگ به بازیکنانش در راه فشار برای انقلابی بزرگ تر در کشور و جهان ملحق می شود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *