زندگی نامۀ کایل لوری (Kyle Lowry)

تولد: 25 مارچ 1986، 33 سال

ملیت: آمریکایی

نماد تولد: برج حمل

زادگاه: فیلادلفیا، پنسلوانیا

شهرت: بازیکن بسکتبال

قد: 183 سانتی متر

همسر: آیانا کورنیش لوری

کایل لوری یک بسکتبالیست حرفه ای آمریکایی است که هم اکنون در تیم تورنتو رپتورز از انجمن ملی بسکتبال (NBA) بازی می کند. وی از سال 2012 بخشی از فهرست راپتورز بود، با حضور در تیم در بازی های پلی آف 2013-14 و اولین عنوان قهرمانی آتلانتیک در هفت سال نقش محوری ایفا کرد. او همچنین یکی از مهمترین بازیکنان فصل پرتحرک 2015-2015 رپتورز بود که طی آن 56 برد ثبت کرد و متعاقباً در فینال کنفرانس شرقی استعداد خود را به نمایش گذاشت. وی که بومی پنسیلوانیا بود ، در یکی از خشن ترین محله های فیلادلفیا بزرگ شد. لوری کودکی آشفته ای داشت و زمین بسکتبال پناهگاه ایده آلی را برای او فراهم کرد. او در دبیرستان کاردینال داگرتتی تحصیل کرد و در آنجا مهمترین گارد رأس تیم بود. بعداً لوری در دانشگاه ویلانووا شرکت کرد. در طول پیش نویس NBA در سال 2006 ، وی توسط ممفیس گریزلیز به عنوان 24مین انتخاب، انتخاب شد. لوری قبل از انتقال به هیوستون راکتس که برای آن ها چهار فصل بازی کرده بود، سه سال با گریزلیز گذراند. با توجه به یکی از بزرگترین بازیکنان نسل خود ، لوری چهار بار در تیم NBA All-Star انتخاب شده است. در سال 2016 ، وی عضو هیئت بسکتبال برنده مدال طلا در المپیک تابستانی ریو بود.

دوران کودکی و جوانی

  • کایل لوری در 25 مارس 1986 ، در فیلادلفیا ، پنسیلوانیا، متولد شد. وی یک برادر به نام لونی جونیور دارد که پنج سال از او بزرگتر است. پدر و مادرش هنگام جوانی کایل از هم جدا شدند.
  • وی کودکی دشواری داشت. پدر او علی رغم اینکه فقط ده دقیقه از آن ها دور بود ، هرگز درگیر تربیتشان نشد. در نتیجه ، او غالباً با کمک مادر بزرگ خود بزرگ شد. ماری برای تأمین فرزندانش دو شغل داشت و تمام تلاش خود را کرد تا آن ها را از خیابان های خشونت آمیز فیلادلفیا شمالی دور نگه دارد.

Kyle Lowry

  • لونی جونیور به عنوان الگوی مرد برای لوری در سال های مؤثر شکل گیری شخصیت به او کمک کرد و او را به بازی بسکتبال ترغیب کرد. در دوران جوانی ، لوری ورزشکار بود و بیس بال و فوتبال بازی می کرد.
  • بیس بال اولین ورزشی بود که کایل در آن او فوق العاده خوب شد و مهارت هایی که در زمین فوتبال نشان داد نیز وحشتناک نبود. با این حال ، لونی جونیور برادرش را متقاعد کرد که جدی تر بسکتبال را دنبال کند. او لوری را آموزش داد تا با دست خود دریبل بزند و او را در بازی های وانت با پسران بزرگتر قرار داد.
  • با راهنمایی برادرش ، طولی نکشید که به طور جدی به بازی علاقه مند شد. او قبل از مدرسه و بعد از مدرسه و در زمستان شروع به بازی بسکتبال کرد ، کایل و دوستانش به دنبال یک زمین سرپوشیده بودند که در آنجا به آن ها اجازه بازی داده شود.
  • به زودی ، وی توجه دیو دیستال را که در آن زمان به عنوان یکی از مربیان لیگ جوانان خدمت می کرد ، جلب کرد. او همچنین در دبیرستان کاردینال داگرتتی در فیلادلفیا دستیار مربی بود. به پیشنهاد دیستال ، لوری شروع به حضور در Cardinal Doughherty کرد و به عنوان گارد رأس بخشی از برنامه بسکتبال آن ها شد.
  • لوری واقعاً در زمان حضورش در کاردینال خودش را شناخت. او در سال 2004 عنوان بازیکن سال پنسیلوانیا را بدست آورد و در سال آخر دبیرستان ، به طور میانگین 19 امتیاز ، 8 ریباند ، شش پاس گل ثبت کرد.
  • تعدادی از دانشکده ها علاقه خود را به جذب لوری نشان دادند اما کایل لوری در روند ثبتنام با مشکلات زیادی روبرو شد. برای مدت قابل توجهی ، او می خواست بخشی از برنامه بسکتبال در کالج خاویر در سینسیناتی ، اوهایو باشد اما آن ها به جای او شخص دیگری را گرفتند. سرانجام وی در دانشگاه ویلانووا در شهر دلاور ، پنسیلوانیا ثبت نام کرد.
  • در فصل اول از سال اول، لوری در تیم All-Rookie گنجانده شد و به نام Philadelphia Big Five Rookie of Year نامگذاری شد. او 24 بازی انجام داد ، میانگین 7.5 امتیاز ، 3.2 ریباند ، 2.0 پاس گل در هر بازی به ثبت رساند.
  • در فصل بعد ، او جای خود را در تیم دوم All Big East و همچنین تیم اول All-Big 5 کسب کرد. کایل در 33 بازی ظاهر شد و در هر بازی 11.0 امتیاز ، 4.3 ریباند ، 3.7 پاس گل  به طور متوسط ​​کسب کرد.

دوران حرفه ای کایل لوری

دوران حرفه ای لوری

  • در پیش نویس NBA در سال 2006 ، ممفیس گریزلیز لوری را به عنوان 24مین انتخاب کلی خود انتخاب کرد. وی پس از آن در تاریخ 9 ژوئیه قراردادی دو ساله با این تیم منعقد کرد. در فصل افتتاحیه خود در NBA ، لوری ده بازی انجام داد ، میانگین 5.6 امتیاز ، 3.1 ریباند ، 3.2 پاس گل در هر بازی ثبت کرد.
  • در حالی که او مشغول تمرین با گریزلیز بود ، تیم در جریان پیش نویس NBA 2007 مایک کانلی جونیور ، یکی دیگر از گارد رأس ها را انتخاب کرد. پس از پیوستن لیونل هالینز به عنوان مربی جدید سالتیم گریزلیز ، لوری به تیم هیوستون راکتس منتقل شد.
  • کایل چهار فصل برای راکتس بازی کرد. او در اولین فصل حضور خود با تیم ، اولین حضور خود را نیز در پلی آف انجام داد و در آنجا 13 بازی انجام داد و با ثبت 5.3 امتیاز ، 2.9 ریباند ، 2.5 پاس گل به طور متوسط خودی نشان داد.
  • او پیوند عمیقی با ریک آدلمن مربی آن زمان تیم راکتس ایجاد کرده بود. با این حال ، آدلمن در ژوئن سال 2011 با سرمربی کوین مک هیل جایگزین شد.
  • علیرغم موفقیتی که او با راکتی ها به دست آورده بود ، لوری اختلاف کوچکی با مک هیل داشت. وی سرانجام پس از فصل 2011-12 از این تیم کنار رفت تا آن ها بتوانند پول خود را روی بازیکنان دیگر سرمایه گذاری کنند. بعداً ، لوری از درگیری خود با مک هیل پشیمان شد و عذرخواهی کرد.
  • راکت ها کایل لوری را با تورنتو راپتورز در ازای گری فوربز و یک انتخاب دور اول آینده، معامله کردند. او در اولین فصل حضور خود با رپتورز ، در 68 بازی حضور پیدا کرد ، 52 بازی را شروع کرد و به طور متوسط ​​11.6 امتیاز ، 4.7 ریباند ، 6.4 پاس گل در هر بازی به دست آورد.
  • در فصل 2013-14 ، او تمام 79 بازی را آغاز کرد و با میانگین 17.9 امتیاز ، 4.7 ریباند ، 7.4 پاس گل و 1.5 پاس گل در هر بازی موفق شد فصل را به پایان برساند.

کایل لوری و همسرش

  • در سال 2014 ، او اولین حضور خود را در پلی آف با رپتورز را رقم زد و به طور متوسط ​​در هر بازی 21.1 امتیاز ثبت کرد. این اولین حضور پلی آف رپتورز از سال 2008 بود.
  • پس از پایان فصل 2013-14 ، لوری به یکی از بهترین بازیکن های آزاد در NBA تبدیل شد و به طور فعال توسط میامی هیت ، راکتز و چند تیم دیگر جذب شد. وی سرانجام پس از امضای قراردادی چهار ساله و 48 میلیون دلاری در ژوئیه 2014 دوباره به رپتورز پیوست.
  • علیرغم عملکرد عالی در فصل معمولی در سال 2014-15، ظاهر بازی پلی آف آن ها ناامید کننده بود ، زیرا در دور اول توسط واشنگتن شکست خوردند.
  • سال 2015 اولین بار بود که او در بازی NBA All-Star ظاهر شد. سپس در سه سال بعد نیز امتیاز خود را در این بازی به دست آورد.
  • رپتورز با برگشت کایل در فصل 2015-16 کاملاً زنده شد. لوری در فصل عادی 77 بازی انجام داد و در هر بازی 21.2 امتیاز به دست آورد. در پلی آف ، تیمش را به فینال کنفرانس شرقی هدایت کرد و در نهایت آن ها مقابل کلیولند کاوالیرز باختند.
  • در فصل 2016-17 ، او در 60 بازی فصل معمولی بهترین میانگین 22.4 امتیاز را در هر بازی ثبت کرد. با این حال ، به دلیل مصدومیت چندین بازی در پلی آف را از دست داد و راپتورها قبل از حذف توسط کاوالیرز، به مرحله نیمه نهایی رسیدند.
  • در ماه ژوئیه سال 2017 ، تیم رپتورز، کایل را با قراردادی سه ساله ، به ارزش 100 میلیون دلاری حفظ کرد. او در 78 بازی در فصل به طور منظم 2017-18 ظاهر شد و میانگین 16.2 امتیاز در هر بازی به دست آورد. در پلی آف ، ده بازی انجام داد که میانگین 17.4 امتیاز در هر بازی بود.

 

موسسه لوری لاو

زندگی شخصی کایل

  • کایل لوری در دبیرستان با آیانا کورنیش آشنا شد. آن ها هر دو دانش آموز کاردینال داگرت بودند. با هم ازدواج کرده اند و والدین دو پسر به نام های کارتر و کامرون هستند.
  • در سال 2013، لوری و همسرش بنیاد Lowry Love را تأسیس کردند که هدف آن بهبود زندگی فرزندان محروم است.
  • لوری به مدت طولانی منتقد دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا بوده است. در ژانویه سال 2017 ، وی به برخی اقدامات اجرایی دولت ترامپ (که به صورت محاوره ای با عنوان سفر مسافرتی ترامپ شناخته می شود) به عنوان «زورگویی» اشاره کرد. بعداً در همان سال ، رئیس جمهور آمریكا را با كودك شش ساله مقایسه كرد.

حضور ملی

کایل لوری در هیئت بسکتبال ایالات متحده برای بازی های المپیک تابستانی 2016 قرار گرفت. او با تمایز با توانایی های دفاعی و رهبری خود ، تیم ملی خود را به یک مدال طلا رساند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *