فصل جدید NBA و اتفاقات جالب پیرامون آن

فصل های مدیدی است که لیگ NBA تحت سلطۀ برادران اسپلش و گلدن استیت بوده است، و هیچ تیمی فادر به مبارزه با آن ها نبوده است. با اینکه در طول فصل های معمولی تیم های زیادی توانسته اند واریرز ها را شکست دهند، فقط تعداد کمی در بازی های حذفی بازیکنان با استعدادی مانند آن ها داشته اند. البته با وجود بسکتبالیست های آسیب دیده در طول فینال لیگ  که گران هم تمام شد و از دست دادن کوین دورنانت در نقل و انتقالات ممکن است تیم واریرز پتانسیل خود برای قهرمان بودن را از دست داده باشد.

با نقل و انتقالات لیگ اینطور به نظر می رسد که NBA برای فصل بعدی تیمی رقابتی آماده کرده است، شرایطی که احتمالاً تیم واریرز می تواند برای خود رقیب های خوبی پیدا کند. با اینکه خبر بدی برای گلدن استیت است، اما برای طرفداران سراسر کشور یک خبر بسیار خوب است پرا که قرار است شاهد بازی هایی با کیفیت و منطقی تری باشند. همچنین تیم هایی که فصل قبل خوب ظاهر نشدند شانس دوبارۀ بهتری خواهند داشت.

گلدن استیت بعد از راه یابی به فینال، محبوب ترین تیم بود که انتظار می رفت قهرمان شود. سپس در بازی پنجم دورنانت از ناحیۀ تاندون آشیل دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست به بازی ادامه دهد و به احتمال زیاد بیشتر فصل بعد هم مصدوم باشد. در بازی ششم کلی تامپسون – بهترین بازیکن سه امتیازی زن لیگ – از ناحیۀ ربات صلیبی مصدوم شد. بدون این دو بازیکن تیم گلدن استیت همچنان به بازی ادامه داد ولی کیفیت خود را از دست داد.

مصدومیت کلی تامپسون

بازیکن های بدون قرار داد و افق های جدید پیش رو

در تورنتو، آنالیزور ها و طرفداران به سرعت متوجه بازیکنان آزاد (بدون قرار داد) شدند، و شایعاتی در مورد جابجایی بازیکنان بزرگ به گوش می رسید.

در تاریخ 30 ژوئن، تیم ها از لاک خود خارج شدند و به سرعت با بازیکنان آزاد قراردادهای بسیار سالم امضا کردند. گرچه هنوز ماجرا به طور کامل تمام نشده است، اما ما بررسی اجمالی NBA در فصل آینده را شروع می کنیم، به خصوص اکنون که کاوی – یکی از آخرین بازیکنان بدون قرار داد – به طور رسمی به تیم کلیپرز ملحق شده است. حرکت لئونارد خیره کننده بود و تأثیرات فوری بر چشم انداز سال آینده داشت، اما در پی آن، حس واضح تری از توازن قدرت به دست آوردیم.

زمانی که KD از تیم گلدن استیت به تیم بروکلین نتس رفت، آن ها با تامپسون و دی آنجلو راسل قرارداد امضاء کرند. رفتن KD بسیار گران بود اما برادران اسپلش همچنان با قدرت به همکاری خود ادامه دادند و تیم واریرز را در صدر مبارزان نگه داشتند. که البته اصلاً اتفاق جدیدی نیست. تنها موضوع جدید این است که تیم های کلیپرز، لیکرز، باکس، همه با هم یک هدف مشترک برای فصل آینده دارند، شکست دادن واریرز و گرفتن کاپ قهرمانی. با اینکه هنوز جای بحث هست که آیا این تیم ها توانسته اند مانند تیم واریرز در سال 2016 یک ترکیب طلایی ببندند یا نه اما تا به اینجا بازیکنان با استعداد و خوبی را جذب کرده اند. حتی تیم هایی که مدافع قهرمانی نیستند مانند نتس هم کورسوی نور امیدی دارند و طرفدارانشان اتفاقات احتمالی آینده را پیش بینی می کنند.

طرفداران NBA

برای طرفداران NBA

با این حال بازیکنان آزاد تمام داستان هایی که طرفداران دوست داشتن بشنوند را خلق کردند، پیشنویس نقل و انتقالات و دورنمای لیگ تابستانی ماجرا را دلچسب تر کرده اند، و باعث شده اند طرفداران این ورزش پتانسیل بازیکنان تازه کار و جوان را ببینند. با توجه به بخش های متغییر که زیاد هم هستند، حساب و کتاب ها و احتمالات ترسناک هستند و نمیتوان یک جواب قطعی برای این سؤال که کدام تیم قهرمان می شود و کدام تیم ها می درخشند، پیدا کرد. این دقیقاً همان جایی است که NBA باید در خارج از فصل باشد: با ناشناخته ها همراه بود اما هواداران را هیجان زده و امیدوار می کند که فصل بعد می تواند فرصت هایی را برای رستگاری فراهم کند.

اکنون اعجوبه ها به مساوات بین تیم ها پخش شده اند و فقط در انحصار یک یا چند تیم نیستند. طرفداران بیشتری متوجه می شوند که در تیم محبوبشان سرمایه گذاری شده است، و نتایج بازی های آن ها را دنبال می کنند. همۀ این اخبار برای لیگ و آدام سیلور خبر های مسرت بخشی هستند. نه تنها تعادل مسابقات هیجان بیشتری به لیگ می آورد بلکه در هر دو کنفرانس مسابقات بهتری برپا می شود.

فرای این منطق ها، مسئلۀ مهم طرفداران هستند که اکنون پیگیر خرید و فروش ها، اتفاقات خارج از لیگ و مسائل لیگ هستند. اگر NBA می خواهد طرفداران اسپانسر کل لیگ شوند، باید آن ها از تمام اتفاقات، خرید و فروش ها، و بازی ها باخبر باشند و بدانند که تک تک مسابقات و افراد مهم هستند. با اینکه کنترل بازتاب های بازیکنان آزاد، مصدومیت ها، و بازی بازیکنان از عهدۀ لیگ خارج است اما بخت تا پایان لیگ با آن ها یار بوده است. سوال اصلی این جاست که چطور همه چیز را مدیریت می کنند؟ بخصوص حالا که طرفداران با چشمان باز و ذهن آگاه همه اتفاقات را دنبال می کنند و انتظاراتشان بالا رفته است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *