• صفحه خانگی
  • >
  • مقالات
  • >
  • بازگشت خوش‌یمن لوکا دانچیچ از مصدومیت؛ دالاس پوپوویچ را تسلیم کرد

بازگشت خوش‌یمن لوکا دانچیچ از مصدومیت؛ دالاس پوپوویچ را تسلیم کرد

لوکا دانچیچ به ندرت پیش می‌آید که گامی را از دست بدهد و در بازگشتش به ترکیب اصلی دالاس معجزات کوچکی را پنجشنبه شب از خود نشان داد.

درخشش لوکا دانچیچ

او ۴ بازی قبلی ار به دلیل پیچ‌خوردگی مچ پای راست از دست داد. دانچیچ با ۲۴ امتیاز امتیازآورترین بازیکن این بازی بود و دالاس ماوریکس توانست با نتیجه ۱۰۲ بر ۹۸ مقابل سن آنتونیو اسپرز به برتری برسد. او با ۱۰ ریباند و ۸ پاس گل به کار خود در این دیدار پایان داد و نتوانست آمار ۸ تریپل دبل خود را ارتقا بخشد. او آخرین بار در تاریخ ۱۴ دسامبر مقابل میامی هیت به میدان رفته بود. لوکا دانچیچ ۳۲:۳۹ ثانیه مقابل سن آنتونیو اسپرز به میدان رفت و در پایان بازی گفت:

نمی‌خواهم دروغ بگویم. واقعاً خسته شدم.

اینکه او خسته بود یا نبود فرقی در تمجید گرگ پوپوویچ، سرمربی سن آنتونیو اسپرز از تأثیرگذاری او ندارد. پوپویچ درباره دانچیچ اظهار داشت:

از گفتن این حرف متنفرم، او مجیک جانسون نیست اما او شبیه به مجیک جانسون است و همانند او در زمین به نظر می‌آید. نمی‌خواهم فشار مجیک جانسون بودن را روی او بگذارم، او هنوز برای جانسون شدن آماده نیست اما کار خود را به نحو احسن انجام می‌دهد.

ریک چارلیزل، سرمربی دالاس ماوریکس گفت که دانچیچ حتی از این هم می‌توانست بهتر ظاهر شود. او هنوز کمی با مصدومیت خود دست و پنجه نرم می‌کرد. همینطور که بازی پیش می‌رفت او بازی شناوری را از خود ارائه داد. تیم هارداوی جی آر ۱۷ امتیاز بدست آورد، کریستاپس پورزینگیس و دوریان فنی اسمیت هر کدام ۱۳ امتیاز کسب کردند و دلون رایت به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین ۱۲ امتیاز برای دالاس به ارمغان آورد. هر ۱۱ امتیاز دوایت پاول در نیمه اول رقم خورد. دمار دروزن با ۲۱ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن سن آنتونیو اسپرز بود که ۱۶ امتیاز آن را در نیمه دوم بدست آورد.

رودی گای در این بازی ۱۸ امتیازی شد و لامارکوس آلدریج ۱۷ امتیاز بدست آورد و وایت نیز ۱۰ امتیاز را به نام خود ثبت کرد. سن آنتونیو اسپرز از اختلاف ۲۳ امتیازی وارد این ماراتن شد و ۱۳ امتیاز پایانی بازی را به خود اختصاص داد. بعد از آن‌که دانچیچ ۲ پرتاب آزاد را از دست داد، دریک وایت، بازیکن اسپرز یک پرتاب سه امتیازی را در ۶ ثانیه مانده به پایان بازی از دست داد و دانچیچ یک ریباند بدست آورد. بعد از ۳ کوارتر، دالاس ماوریکس با نتیجه ۷۹ بر ۷۴ از حریف خود پیش افتاد و با ۷ پرتاب موفق از ۹ پرتاب سه امتیازی گوی سبقت را از حریف ربود. لوکا دانچیچ هیچ یک از این ۷ پرتاب را انجام نداد اما حضور او همچنان در بازی محسوس بود. کریستاپس پورزینگیس درباره دانچیچ گفت:

او به شدت مدافعان را مشغول خود ساخت و توانست فضا را برای هر یک از بازیکنان ما باز کند. ما نیز از این فرصت استفاده کردیم. این وظیفه به دوش بقیه بازیکنان بود که پرتاب‌های موفق خود را انجام دهند. بازگشت او را به فال نیک می‌گیریم.

لوکا دانچیچ

لوکا دانچیچ وضعیت مچ پای خود را خوب اعلام کرد و گفت:

هنوز روی آن یخ می‌گذارم. من جوان هستم و فقط می‌خواهم بازی کنم. هیچ بازی را نمی‌خواهم از دست بدهم.

دالاس هشت امتیاز اول این بازی را بدست آورد که سهم دوریان فنی اسمیت و تیم هارداوی جی آر یک پرتاب سه امتیازی بود و در ۱:۲۳ گذشته از بازی دانچیچ توانست اولین امتیاز خود را در این بازی بدست آورد.

نکات بازی

سن آنتونیو اسپرز: آن‌ها فقط یکی از شش پرتاب سه امتیازی خود (۱۷%) را در کوارتر اول به درون سبد فرستادند. یک نکته مثبت هم این بود ککه سن آنتونیو در همین کوارتر فقط اجازه داد ۲ پرتاب از ۱۰ پرتاب سه امتیازی دالاس تبدیل به امتیاز شود. در کوارتر دوم اوضاع بدتر شد و ۱ پرتاب از ۸ پرتاب سه امتیازی آن‌ها به درون سبد رفت (۱۳%). در طول کل بازی آن‌ها ۸ پرتاب موفق از ۲۹ پرتاب سه امتیازی خود داشتند (۲۸ درصد).

دالاس ماوریکس: دالاس در کوارتر اول فقط ۸ پرتاب از ۲۵ پرتاب فیلد خود را تبدیل به امتیاز کرد.

بازی بعدی:

سن آنتونیو اسپرز: در اولین بازی از ۳ بازی خانگی خود، شنبه شب از دترویت پیستونز پذیرایی خواهد کرد.

دالاس ماوریکس: در آخرین بازی خارج از خانه خود شنبه شب مهمان گلدن استیت واریرز خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *