لیگ بسکتبال NBA: پیش بازی پورتلند تریل بلیزرز – بروکلین نتس

لیگ بسکتبال NBA پورتلند تریل بلیزرز بروکلین نتس

امروز در بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال، قصد داریم به بررسی وضعیت دو تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز و بروکلین نتس در لیگ بسکتبال NBA بپردازیم. این دو تیم قرار است در ساعت ۶:۳۰ صبح سه‌شنبه ۶ فروردین در ورزشگاه پورتلند تریل بلیزرز یعنی مودا سنتر به مصاف یکدیگر بروند. با بسکتفا، بهترین سایت بسکتبال همراه باشید.

پورتلند تریل بلیزرز: به‌دنبال چهارمین برد پیاپی

تیم بسکتبال پورتلند تریل بلیزرز همیشه جزو تیم‌های خوب لیگ بسکتبال NBA بوده است. به‌خصوص از سال ۲۰۱۲ که تغییراتی اساسی در تیم داده شد، پورتلند تریل بلیزرز تقریباً همیشه جزو هشت تیم برتر کنفرانس غرب بوده است (به‌جز فصل ۱۳-۲۰۱۲ که در آن سال هم عملکرد تیم در ابتدا بسیار خوب بود، ولی آفت مصدومیت به‌جانشان افتاد). معمولاً تغییرات اساسی در یک تیم بسکتبال باعث می‌شود که آن تیم چندسالی درحال سازگار شدن با شرایط جدید و پیدا کردن خود باشد و درنتیجه عملکرد ایده‌آلی نداشته باشد. اما وقتی تغییر یک تیم، شامل ورود ستاره‌های جوانی مثل دیمین لیلارد و سی. جی. مک‌کالوم و سرمربی باتجربه‌ای مثل تری استاتس به تیم باشد، اوضاع فقط رو به بهبود می‌رود. دیمین لیلارد در اولین سال حضور خود در پورتلند تریل بلیزرز، جایزه‌ی بهترین سال اولی سال را با اتفاق آراء دریافت کرد. به‌جز او تنها ۳ بازیکن دیگر در تاریخ لیگ بسکتبال NBA این جایزه را با اتفاق آراء دریافت کرده‌اند.

درخشش همین ستاره هم بود که پیروزی پورتلند تریل بلیزرز در بازی اخیر خود مقابل دیترویت پیستونز را رقم زد. او در این بازی ۲۸ امتیاز گرفت، ۹ پاس گل داد و ۶ ریباند انجام داد:

این پیروزی، سومین پیروزی پیاپی پورتلند تریل بلیزرز در خانه بود و آن هم در شرایطی که سی. جی. مک‌کالوم که بعد از لیلارد، بهترین بازیکن پورتلند و از قدیمی‌های تیم است، به‌علت مصدومیت در این بازی‌ها حضور نداشت. تشخیص به‌موقع آسیب عضله‌ی پشت زانوی او، از یک مصدومیت جدی و بلندمدت جلوگیری کرد. به‌گزارش جو فریمن از سایت بسکتبال The Oregonian او این هفته یعنی از ۲۲ مارس، تمرینات سبک را شروع کرده، ولی هنوز آماده‌ی حضور در بازی‌ها نیست.

بروکلین نتس: پیشرفت آهسته و پیوسته‌ی تیمی جوان در لیگ بسکتبال NBA

از زمانی که تیم بسکتبال بروکلین نتس بازسازی خود را در قعر جدول کنفرانس شرق شروع کرد، تنها سه سال گذشته و حالا آن‌ها در جایگاه هفتم جدول رده‌بندی کنفرانس شرق قرار گرفته‌اند و چیزی نمانده که به مرحله‌ی پلی‌آف صعود کنند. ۸ بازی باقیمانده‌ی بروکلین نتس در فصل عادی لیگ بسکتبال NBA، بازی‌هایی سخت، مقابل تیم‌های قدرتمندی نظیر پورتلند، میواکی، تورنتو، فیلادلفیا، بوستون و ایندیانا هستند و به‌راحتی می‌توانند باعث شوند که نقشه‌های آن‌ها برای مرحله‌ی پلی‌آف، نقش برآب شوند. درنتیجه آن‌ها در این دوهفته‌ی اضطراب‌آور باید برای کسب پیروزی از جان مایه بگذارند. این تیم درحال‌حاضر از فرم خوبی برخوردار است و هیچ‌کدام از بازیکنان مهم آن مصدوم نیستند. ستاره‌ی اصلی تیم، یعنی دی‌آنجلو راسل نیز همچنان خوش می‌درخشد. او با ثبت یک دابل-دابل (۲۱ امتیاز و ۱۳ پاس گل) در بازی اخیر بروکلین نتس مقابل لس آنجلس لیکرز، به تیم خود کمک کرد تا لیکرز را رسماً از رقابت برای راه‌یابی به مرحله‌ی پلی‌آف حذف کند:

تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز در سال ۲۰۱۵ از دومین انتخاب کلی درفت NBA استفاده کرد تا دی‌آنجلو راسل را برای خود انتخاب کند و در سال ۲۰۱۷ بدون دلیل مشخصی این ستاره را به تیم بوستون سلتیکس فرستاد… همه گاهی اشتباه می‌کنند!

امیدواریم مطالعه‌ی این مطلب سایت بسکتبال ما را مفید یافته باشید و از تماشای این بازی نیز لذت ببرید. منتظر مطالب بعدی بسکتفا،‌ بهترین سایت بسکتبال باشید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *