مبارزه یک میلیون دلاری ستاره اسپرز با نژاد پرستی

پتی میلز در شروع مجدد رقابت های این فصل ان بی ای حضور خواهد داشت. این گارد تیم سن آنتونیو اسپرز روز چهارشنبه گذشته گفت که دلیلش برای تصمیم به شرکت در ادامه مسابقات این است که بتواند کمی بیشتر از یک میلیون دلار از دستمزد خود را به هموطنان استرالیایی اش در راه جنگ علیه نژاد پرستی اختصاص دهد.

طبق گفته میلز، میزان دقیق این رقم برای هشت بازی باقی مانده از فصل عادی سن آنتونیو یا مسابقات سید بندی، 1 میلیون و 17 هزار و 818 دلار خواهد بود. او این پول را بین کمپین های Black Lives Matter Australia، We Got You که یک کمپین تازه تاسیس برای کمک به مطرح کردن مشکلات نژاد پرستی در ورزش استرالیا است و یک گروه دیگر که به معضل کشته شدن سیاه پوستان در زندان می پردازد، تقسیم خواهد کرد.

من در اورلاندو بازی می کنم چون نمی خواهم از هیچ پول در دسترسی که می تواند مستقیما به جوامع سیاه پوستان برود، صرف نظر کنم.

میلز تنها بازیکنی نیست که اعلام کرده حقوق هشت بازی آینده اش را به کارهای خیر اختصاص خواهد داد. دوایت هاوارد، سنتر تیم لس آنجلس لیکرز پیش تر در این هفته گفته بود که باقی مانده دستمزد این فصل خود را به نوآوری خیرخواهانه ای که خودش شروع کرده تحت عنوان «دوباره نفس بکش» خواهد داد؛ این مجموعه برای مبارزه با دشمنی و نژاد پرستی طراحی شده است.

پتی میلز در حال حاضر پرسابقه ترین بازیکن تیم سن آنتونیو اسپرز است. تری لایلز همبازی او اخیرا درباره تصمیم خیرخواهانه میلز گفت: «او کسی است که فکر می کنم هر فردی برای گرفتن انگیزه و مسائلی این چنین به وی نگاه می کند. من به کارهای او و کلماتش که آن کارها را پشتیبانی می کنند، فکر می کنم. او قطعا کسی است که به نظرم نه فقط تیم، بلکه کل لیگ می دانند یک رهبر اجتماع است و کسی است که همواره مراقب بقیه مردم است.»

این اولین باری نیست که میلز تلاش کرده چراغی را در موضوعات نژادی در این فصل روشن کند.

میلز یک استرالیایی است که مادرش بومی است و پدرش اهل جزایر Torres Strait است. او و باشگاه سن آنتونیو اسپرز در ماه ژانویه 2020 یک جشن را برای مردم بومی میزبانی کردند و امیدوار بودند به آگاهی مردم در مورد اهمیت فهمیدن ارزش فرهنگ هایشان کمک کرده باشند.

میلز می گوید: «استرالیا یک کشور بزرگ است. آمریکا یک کشور بزرگ است. همه ما مشکلاتی داریم و اوضاع متفاوت. اما نکته این است که بتوانیم به هم ملحق بشویم تا بتوانیم در کنار هم کار کنیم.»

سن آنتونیو اسپرز روز پنجشنبه به سمت اورلاندو، فلوریدا پرواز کرد تا به مجموعه کمپ دیزنی ورلد وارد شود. آنها یکی از هشت تیم پایانی از جمع 22 تیم بودند که وارد این منطقه شدند تا در شروع مجدد فصل رقابت های لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا شرکت کنند. فصل جاری ان بی ای از تاریخ 11 مارس به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده است.

اگر فصل تعطیل نشده بود و چند مسابقه کنسل نشده بودند، پتی میلز تا به حال می بایست چیزی حدود 12.5 میلیون دلار به دست می آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *