نقل و انتقالات NBA ؛ تمام ستاره‌ها در لیگ پخش شدند

فصل انتقال آزاد بازیکنان NBA، از چند روز گذشته آغاز شده است و تاکنون همه بازیکنان مهم که قراردادشان به اتمام رسیده بود، تقریبا تیم جدید خود را شناخته اند. در کنار این بازیکنان آزاد، چند بازیکن شاخص دیگر نیز به وسیله ترید، به تیم های جدیدی منتقل شده اند.

نقل و انتقالات NBA

تشکیل دوباره زوج کازینز و دیویس، این بار برای کمک به پادشاه

لس آنجلس لیکرز، مطابق انتظار یکی از پر خبر ترین تیم های فصل انتقال آزاد بازیکنان بود. این تیم که در فصل گذشته در موقعیت مشابه، موفق به به خدمت گیری لبران جیمز شده بود، در این فصل تلاش داشت تا با به خدمت گیری چند ستاره، به لبران جیمز در راه بازگرداندن قهرمانی به لس آنجلس، کمک کند.

این تیم که در ابتدا، مربی خود لوک والتون برکنار کرده و فرانک ووگل را جایگزین وی کرد. آن ها سپس به سراغ به خدمت گرفتن بازیکنان مورد نیاز خود رفتند. اولین بازیکنی که در تابستان به لیکرز اضافه شد، آنتونی دیویس، فوق ستاره نیواولانز پلیکانز بود که در یک ترید، شامل لانزو بال، برندن اینگرام، جاش هارت و ۳ پیک راند اول درفت، به لس آنجلس آمد.

نقل و انتقالات NBA

نقل و انتقالات NBA – حضور دی مارکوس کازینز در لیکرز

لیکرز از بین بازیکنان آزاد، علاقه زیادی به کایری اروینگ و کوای لنارد داشت اما این دو بازیکن، راهی لیکرز نشدند تا تیم لس آنجلسی، دی مارکوس کازینز، ستاره فصل گذشته گلدن استیت را با قراردادی یک ساله به خدمت بگیرد. دیگر بازیکنانی که در این تابستان به لیکرز پیوستند یا بار دیگر قراردادی با این تیم ثبت کردند، جوال مک گی، دنی گرین، کانتیویس کالدول پاپ، آلکس کاروسو و راجان راندو بودند تا لیکرز تیمی نسبتا خوب برای فصل بعد NBA داشته باشد و با مثلث جیمز، دیویس و کازینز، به فکر قهرمانی باشد.

یک زوج قدرتمند در بروکلین، البته با یک سال تاخیر

در بروکلین اما، همه منتظر اتفاقات بزرگ بودند و این اتفاقات نیز رخ داد. نخستین اتفاق بزرگ در نیویورک، پیوستن کایری اروینگ به عنوان بازیکن آزاد به این تیم بود. این انتقال سبب شد که دی آنجلو راسل، به گلدن استیت وریرز ترید شود. کایری اروینگ و پیوستن او به بروکلین، موجب ترغیب فوق ستاره بی چون و چرای لیگ و گلدن استیت، کوین دورنت بود تا او نیز به بروکلین بپیوندد. هرچند دورنت به نظر فصل بعدی را به دلیل مصدومیت از دست می دهد و زوج کایری و دورنت، از فصل آینده NBA در معرض نمایش قرار خواهد گرفت.

نقل و انتقالات NBA

نقل و انتقالات NBA – حضور ستارگان جدید در بروکلین

بروکلین همینطور دی آندره جردن را به خدمت گرفته جرت آلن، جو هریس و اسپنسر دیویندی نیز به همراه ویلسون چندلر، بازیکنان شاخصی بودند که به این تیم پیوستند.

کوای و پال جرج، رهبران کلیپرز برای جنگ لس آنجلس

اتفاقات جذاب پیش فصل این فصل NBA، در کلیپرز هم جریان داشت و این تیم، لیست خوبی را برای فصل بعد آماده کرد. یکی از پر حرف و حدیث ترین بازیکنان آزاد در این فصل، کوای لنارد بود که در سه راهی تورنتو، کلیپرز و لیکرز، کلیپرز را انتخاب کرد تا لس آنجلسی ها فوق ستاره جدیدی را داشته باشند. لنارد قبل از پیوستن به کلیپرز، توانست پال جرج را نیز برای پیوستن به این تیم ترغیب کند تا این بازیکن هم با یک ترید در ازای دنیل گالیناری، شی گیلیوس الکساندر و چند پیک راند اول درفت، به کلیپرز بیاید.

اما این پایان تابستان فوق العاده کلیپرزی ها نبود، آنها مو هارکلس را هم به خدمت گرفتند و لوئیس ویلیامز، پاتریک بورلی، لندری شمت، ایویکا زوباتس و موتزرل هرل را نیز به لس آنجلس بازگرداندند تا ترکیب بسیار خوبی برای فصل بعدی NBA داشته باشند.

ستاره های گلدن استیت کم شدند، اما این تیم هنوز هم قدرتمند است

گلدن استیت در ابتدای تابستان این فصل، کلی تامپسون را با قراردادی سوپر مکس به تیم بازگرداند اما کوین دورنت و دمارکوس کازینز، ستاره هایی بودند که به همراه آندره ایگودالا این تیم را ترک کردند. این تیم اما در اولین اقدام، دی آنجلو راسل را به خدمت گرفت که به نظر تصمیم درستی بود چرا که کلی تامپسون به دلیل مصدومیت، احتمالا فصل بعد را از دست خواهد داد.

ویلی کالی استاین و گلن رابینسون هم دیگر بازیکنانی بودند که نایب قهرمان فصل گذشته NBA به خدمت گرفته است. دریماند گرین، استفن کری، شان لیوینگستون، آلفونزو مک کینی، دیمین جونز و جیکوب ایوانز هم بازیکنانی هستند که به این تیم بازمی گردند یا در این تیم فعلا ماندگار هستند.

کمبا واکر، اینس کانتر و تیتوم، مثلث مرگبار بوستونی ها در فصل بعد؟

پس از جدایی کایری ایروینگ و آل هارفورد، بوستون به دنبال بازیکنان زیادی در فصل نقل و انتقالات آزاد بود و سرانجام با کمبا واکر به توافق رسید تا این بازیکن، ۴ سال آینده را در بوستون بازی کند. اینس کانتر و وینسنت پوریریه هم بازیکنان دیگری بودند که بوستون به عنوان بازیکن آزاد به خدمت گرفت.

نقل و انتقالات NBA

نقل و انتقالات NBA – حضور کمبا واکر در بوستون

در کنار انتخاب 14 درفت، رومئو لانگفورد، بوستون همینطور تاکو فال را نیز به کمپ تابستانی آزمایشی خود برده است و این بازیکنان، در کنار ستارگانی چون گوردون هیوارد، جیسن تیتوم، جیلن براون و بازیکنانی مثل سامی اوجله یه، مارکوس اسمارت و دنیل تایس، تیم فصل بعدی سلتیکس را تشکیل می دهند که می تواند یکی از مدعیان کنفرانس شرق و حتی قهرمانی باشد.

اضافه شدن آل هارفورد و هریس به پروسه فیلادلفیا

فیلادلفیا هم در این تابستان، نقل و انتقالات شلوغی را داشت و در یک ترید 4 طرفه، جیمی باتلر را راهی میامی کرد. این تیم همینطور موفق به جذب جاش ریچاردسن، آل هارفورد، رائول نتو، کایل او کوئین، نورول پله و ماتیس تیبول شد تا در کنار توبایس هریس، جوئل امبید، بن سیمنز، زهیر اسمیت و سایر بازیکنان، تیم خوبی را برای فصل آینده بسازد.

بوبان ماریانوویچ، تی جی مک کانل، جی جی ردیک و جاناتان سیمنز نیز بازیکنان دیگری بودند که به همراه باتلر، فیلادلفیا را ترک کردند تا جایی در لیست فصل بعدی این تیم نداشته باشند.

پر از انتخاب های راند اول درفت، به همراه ستاره های جوان لیکرز؛ نیواورلانز هم موفق بود

نیواورلانز، در این پیش فصل نسبتا موفق عمل کرد. آن ها از درفت آنتونی دیویس، لانزو بال، برندن اینگرام و جاش هارت را به عنوان سه ستاره جوان به دست آوردند و در کنار پیک اول درفت که خودشان آن را در اختیار داشتند، پیک چهارم را نیز از لیکرز گرفتند.

آن ها با پیک نخست، زایان ویلیامسون را به عنوان بهترین بازیکن موجود در درفت به خدمت گرفتند و جکسون هایز هم در درفت به این تیم پیوست. سپس دریک فیورز و جی جی ردیک هم در نقل و انتقالات بازیکنان آزاد به این تیم پیوستند تا این تیم، لیست بسیار خوبی را برای فصل بعد لیگ داشته باشند.

در این پیش فصل، لیگ پر از اتفاقات جالب بود

به غیر از تیم های بررسی شده، سایر تیم های NBA نیز انتقال های بسیار جالب و مهمی را در این فصل داشتند که به طور خلاصه، به بررسی مهم ترین این انتقال ها می پردازیم.

در آتالانتا، این تیم چندلر پارسنز را به خدمت گرفت که در کنار الن کرب و ایوان ترنر، مهم ترین خریدهای تابستانی این تیم بودند. تری روزیه هم مهم ترین بازیکن به خدمت گرفته شده در شارلوت بود و تادیوس یانگ نیز به عنوان مهم ترین بازیکن جدید الورود در شیکاگو بولز لقب گرفت.

کوین پورتر جونیور، مهم ترین بازیکن وارد شده به کلیولند بود و ماریانوویچ و سث کری هم بازیکنان شاخصی بودند که راهی دالاس شدند. البته این تیم با قراردادی مکسیمم، کریستپس پورزینگس را نیز به این تیم بازگرداند.

درک رز و مارکیف موریس، مهم ترین بازیکنان جدید دیترویت لقب گرفتند و همینطور پیسرز نیز تی جی مک کانل، مالکوم براگدن و تی جی ورن را به لیست خود اضافه کرد. میامی به غیر از باتلر، مایرز لنارد را به خدمت گرفت و وسلی متیوز، جان لیور و رابین لوپز نیز مهم ترین بازیکنان وارد شده به میلواکی باکس بودند.

مهم ترین بازیکن جدید مینسوتا تیمبروولوز، پیک ششم درفت جرت کالیور بود و جوردن بل و شبار ناپیه هم بازیکنان آزادی بودند که به عنوان مهم ترین خریدهای این تیم شناخته می شوند.

نیکس نیز که از ابتدای فصل نقل و انتقالات به دنبال بازیکنان بزرگ بود و تقریبا در تمامی گام ها ناموفق بود، آر جی برت، رجی بالاک، وین الینگتون، تاژ گیبسن، الفرید پیتن، بابی پورتیس و جولیوس رندل را به تیم خود اضافه کرد.

مایک ماسکالا، الک برکس و دنیلو گالیناری مهم ترین ورودی های اوکلاهوما بودند. تیمی که حالا پس از پال جرج، به نظر راسل وستبروک را هم از دست خواهد داد و این بازیکن تقاضای ترید را دارد.

ریکی روبیو، کایل کورور، داریو شاریچ و آرون بینز، مهم ترین ورودی های فینیکس سانز بودند و پرتلند نیز با اضافه کردن ماریو هزانیا، کنت بیزمور و حسن وایتساید، فعالیت خوبی در تابستان داشت. دیمار کارول و مارکوس موریس هم مهم ترین بازیکنان ورودی به اسپرز بودند و رپتورز، قهرمان فصل گذشته NBA هم استنلی جانسن و مت توماس را به خدمت گرفت.

یوتا نیز با به خدمت گرفتن مایک کانلی، بویان بوگدانوویچ، جف گرین و امانوئل مودیای، تیم خوبی را برای فصل بعدی ساخته است و در آخر موریتز واگنر، سی جی مایلز و آیزایا تامس هم مهم ترین بازیکنان ورودی به واشنگتن بودند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *