کوبی برایانت ، ستاره سابق لیکرز درگذشت

کوبی برایانت ، ستاره سابق تیم لس آنجلس لیکرز شب گذشته در یک حادثه جان خود را از دست داد.

کوبی برایانت ، ستاره سابق لس آنجلس لیکرز درگذشته

کوبی برایانت اسطوره تیم لس آنجلس لیکرز به دلیل سقوط هلی کوپتر در کالابازاس کالیفرنیا درگذشت. همچنین در خبر دیگری تایید شد که جیانا ماریا برایانت، دختر ۱۳ ساله کوبی که پدرش او را جینی صدا می کرد، همراه با کوبی در این حادثه حضور داشت و درگذشت. کوبی برایانت که در زمان درگذشت ۴۱ سال سن داشت، از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۱۶ در تیم لس آنجلس لیکرز حضور داشت و در تمام ۲۰ سال دوران حرفه ای خود برای این تیم بازی کرد.

کوبی برایانت در این تیم توانست ۵ بار قهرمانی بسکتبال NBA را تجربه کند. وی همچنین همراه تیم ملی بسکتبال آمریکا در المپیک ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ عنوان قهرمانی را کسب کرده است.

کوبی برایانت

او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ ان‌بی‌ای به‌شمار می‌آید و همواره یکی از ارکان مهم تیم ستارگان آل استار بوده‌است. او به همراه شکیل اونیل، با تیم لیکرز به ۳ قهرمانی، از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ دست یافت. بعد از جدا شدن شکیل اونیل از تیم لیکرز (فصل ۰۴–۲۰۰۳)، وی پایهٔ اصلی تیم لیکرز به حساب می‌آمد و موفق شد که در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ تیم لیکرز را به مقام قهرمانی برساند. کوبی در سال ۲۰۰۶، در مقابل تیم تورنتو رپتورز، با ۸۱ امتیاز، بعد از ویلت چمبرلین، بیشترین امتیاز در یک بازی را به دست آورد که رکورد تازه‌ای در تاریخ ان بی ای به حساب می‌آید.

کوبی برایانت در فصل ۰۸–۲۰۰۷ به عنوان بهترین بازیکن ان‌بی‌ای انتخاب شد و جایزه باارزش‌ترین بازیکن ان‌بی‌ای را از آن خود کرد. وی دوازده بار در بازی ستارگان یا آل استارز شرکت داشت و در سال‌های ۲۰۰۲، ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ به عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها انتخاب شده‌است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *