• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آدام سیلور: حداقل تا ماه می هیچ تصمیمی نمی‌توان برای لیگ NBA گرفت

آدام سیلور: حداقل تا ماه می هیچ تصمیمی نمی‌توان برای لیگ NBA گرفت

بسکتبال NBA آدام سیلور

آدام سیلور ، کمیسیونر لیگ NBA دوشنبه شب گفت که او به افراد حاضر در لیگ NBA گفته است که تا اول ماه می هیچ راه‌حلی نمی‌توان برای لیگ در نظر گرفت که در آن برای بازگشت آن تصمیم‌گیری کنیم.

مصاحبه آدام سیلور

آدام سیلور در مصاحبه با ارنی جانسون، خبرنگار TNT که در صفحه توئیتر لیگ NBA صورت گرفت در این باره اظهار داشت:

لزوماً چیزی که من در هفته گذشته به افراد حاضر در لیگ NBA گفتم این است که باید قبول کنیم تا حداقل ماه آوریل نمی‌توانیم هیچ تصمیمی اتخاذ کنیم. من فکر نمی‌کنم که این بدان معنی باشد که در اول ماه می در جایگاه تصمیم‌گیری باشیم، اما حداقل می‌دانم تا آن زمان هیچ‌کس هیچ تصمیمی نمی‌تواند بگیرد. در صحبت با لیگ و بازیکنان و تیم‌های ما، ما سناریوهای متعددی برای شروع دوباره فصل نداریم اما صادقانه بگویم برای ترسیم همین سناریوهای معدود نیز بسیار زود است که صحبت کنیم و در برهه کنونی نمی‌توانیم اتفاقات را رصد بکنیم و حتی قادر نیستیم برای هفته بعد هم پیش‌بینی یا پروژه‌ای داشته باشیم.

سیلور طی مصاحبه به طور مکرر از شک و تردیدش نسبت به پیش‌بینی آینده گفت. بازگشت NBA بستگی به این دارد که از زمان تعلیق آن چه تغییراتی اتفاق افتاده باشد. تعلیق بعد از آن صورت گرفت که آدام سیلور بعد از مثبت اعلام شدن تست کرونای رودی گوبر درست اندکی قبل از دیدار یوتا جاز و اوکلاهاماسیتی تاندر لیگ را در تاریخ ۱۱ مارس تعطیل کرد. وقتی لیگ تعطیل شد ابتدا گفتند این وقفه ۳۰ روزه خواهد بود. اما زمان بازگشت لیگ نامعلوم است و اساساً شاید اصلاً از سر گرفته نشود. وقتی از آدام سیلور سؤال شد که نسبت به بازگشت لیگ بیشتر از تعطیلی کامل آن امیدوار است پاسخ داد:

پاسخ کوتاه من «نه» است و فکر می‌کنم اگر از شما در تاریخ ۱۲ مارس همین سؤال می‌شد هر دوی ما می‌گفتیم تصورش سخت است که سه هفته دیکر لیگ را برگزار کنیم اما حالا درک بهتری از این شرایط داریم. حقیقتِ برهه کنونی این است که امروز و در اینجایی که نشسته‌ام کمتر از هر زمان دیگری می‌دانم و به عبارت دیگر گوشم به توصیه‌های کارشناسان بهداشت عمومی است و مردم ما را نصیحت می‌کنند. ویروس از آن چیزی که ما فکر می‌کردیم بسیار سریع‌تر در حال انتقال است و شاید به همین زودی‌ها به اوج خود برسد. این معنایش چیست، این است که توانایی ما برای بازگشت به مسابقات خواه بخواهد اواخر بهار باشد یا اوایل تابستان هنوز در هاله‌ای از ابهام است.

آدام سیلور

سیلور گفت که در یک شرایط کاملاً ایمن لیگ NBA قادر خواهد بودتا به مسابقات فصل عادی خود بازگردد و مرحله پلی‌آف را دنبال کند اما تا زمان صحبت‌هایش تصمیمی برای از سرگیری لیگ اتخاذ نشده بود. او افزود:

در طول هفته اول و هفته دوم ما به دنبال سناریوهای خاصی بودیم. و از خود می‌پرسیدیم اگر ما این روزها لیگ را دوباره آغاز کنیم فصل عادی به چه صورت خواهد بود؟ مرحله پلی‌آف در چه زمانی آغاز خواهد شد؟ چه زمانی تیم‌های صعود کننده و فینالیست و قهرمان مشخص می‌شود؟ و دوباره این را می‌گویم چیزی که من از هفته‌های گذشته یاد گرفتم این است که ما اطلاعات بسیار کمی برای این‌گونه تصمیم‌گیری‌ها داریم.

او این را هم گفت که لیگ NBA برای تصمیم در مورد از سرگیری مسابقات، در شرایط گوش به زنگ به سر می‌برد و اینکه لیگ NBA با بسیاری از مکان‌های ورزشی برای احتمال تحقق سناریوی میزبانی یک مکان ورزشی از تمام مسابقات صحبت کرده و امکان برگزاری این رویداد را در مکان‌های موردنظر مورد بررسی قرار داده است. اما این را هم گفت که هنوز نقاط تاریک زیادی وجود دارد که نمی‌توان یک برنامه مخصوص را تدوین کرد. سپس او از جزئیات کنفرانس تلفنی بعدازظهر شنبه خود و دیگران مدیران لیگ‌های معتبر ورزش‌های آمریکای شمالی را با دونالد ترامپ گفت. سیلور گفت که این کنفرانس ۴۵ دقیقه به طول انجامید. وی گفت رئیس جمهور دلتنگ تماشای مسابقات زنده بود و تکرار بازی‌های کلاسیک را از تلویزیون تماشا می‌کرد. این کنفرانس برای نشان دادن شجاعت نبود، اما به عقسده من نشان داد که ورزش‌های آمریکایی چه معنایی دارند و مخصوصاً در فرهنگ ما دارای چه جایگاهی هستند. سیلور افزود:

فکر می‌کنم همه ما در فکر این هستیم که چقدر دلتنگ مسابقات زنده شده‌ایم. من همه مسابقاتی که اکنون در حال برگزاری است را دنبال می‌کنم. بخش بزرگی از جامعه ما با ورزش زندگی می‌کند و با آن می‌میرد. حالا ما بخش زیادی از آن را متوقف کردیم و این بی‌سابقه است. می‌دانم که NBA در این میان نقش بزرگی را بازی می‌کند اما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در زمان برقراری کامل شرایط ایمنی و سلامتی احتمال بازگشت بازی‌ها وجود داشته باشد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *