امتیاز گیری در بسکتبال: 16 نکته برای موثر تر بودن در بازی بسکتبال

امتیاز گیری در بسکتبال

 

نکته 1 – اجرا تنش

علت اینکه شروع بازی نقش مهمی دارد این است که فرصت و زمان زیادی در اختیار دارید. با این وجود اگر استرس نداشته باشید و مطمئن شوید که بازیکنان تان به خوبی کارشان را انجام می دهند، آن وقت می بینید که چقدر بازی درخشان تر پیش می رود.

نیاز خواهید داشت تا مطمئن شوید که بازیکنان تان اسکرین های سالید (سد شدن) را انجام می دهند، اسکرین ها را شانه به شانه انتقال می دهند، بازیکنان شان را پشت اسکرین قرار می دهند، به سرعت به سمت سبد حرکت می کنند و غیره.

نکته 2 – تمرکز تنش

دوباره، دلیلی که باعث موثر تر شدن بازی می شود به این خاطر است که می توانند تمرین و اجرا شوند تا به حد عالی برسند. این بدان معناست که بازیکنان تان واقعا بر اجرا درست آن تمرکز کنند. تمرکز در تمرین های تان شروع و تا بازی های تان ادامه می یابد.

نکته 3 – مطمئن شوید که بازیکنان نقش شان را بدانند

اگر نکته کلیدی برای یک بازی داشتن اسکرینری ست که گام ها را به درستی انجام دهد و اسکرین های سالید (سد) را در پشت قرار دهد، مطمئن شوید که کارشان را درست انجام می دهند. این کار نیازمند هماهنگی پنج بازیکن با یکدیگر است تا به یک موفقیت دست یابند.

مثل همیشه، هماهنگی با بازیکنان تان و فراهم کردن موقعیتی که نقش شان را بدانند باعث موفقیت بیشتر شما می شود. این باعث می شود تا بازیکنان تان خودی نشان دهند، بیشتر درگیر بازی شوند و بهبود یابند.

نکته 4 – زمان بندی

زمان بندی نکته بسیار مهمی در رابطه با موثر بازی کردن و امتیاز گیری در بسکتبال است. همچنین یکی از فریبنده ترین چیزها برای مربیان و بازیکنان است. اگر بازیکن اسکرین تان زودتر از موعد موقعیت را ترک کند، آنگاه پرتاب کننده تان قبل از اینکه توپ به آن ها برسد در موقعیت قرار می گیرد. و زمانی که توپ به آن جا می رسد، دفاع پوشش داده شده و پرتاب آزاد از دست می رود.

نیاز خواهید داشت تا به طور ثابت از زمان بندی تان آگاه باشید.

امتیاز گیری در بسکتبال

نکته 5 – تمرین (برای امتیاز گیری در بسکتبال)

تم مشترک در تمام این نکته ها شامل تمرین است. تمرین جایی ست که نکته ها تبدیل به امتیاز گیری در بسکتبال می شوند. شما باید به طور مداوم تمرین کنید تا بازیکنان نقش شان، اساس و بنیاد شان و هرچیز دیگری را بدانند تا حتی بتوانند در خواب بازی کنند. تکرار، تکرار، تکرار!

نکته 6 – بازی را برای افراد درست اجرا کنید

مربیان خوب توپ را در دستان بازیکنان در زمان مناسب قرار می دهند برای اینکه موفق شوند. در پایان بازی، شاید بخواهید توپ را در دستان بهترین بازیکان تان قرار دهید. یا شاید بخواهید بازیکنان تان را در جای مطلوب شان در زمین قرار دهید. در خط پایین، بازیکنان را در جای درست قرار می دهد.

نکته 7 – فضا سازی مناسب

فضاسازی مناسب میان بازیکنان تان خیلی مهم است زیرا دفاع را مستحکم می کند و راحت تر در زمین پخش می شوند. بنابراین مهاجمان فضا بیشتری برای حرکت به سمت سبد دارند تا امتیاز گیری در بسکتبال برای شان راحت تر انجام شود.

بازی کردن برای مدافعان در مقابل تیمی که بازیکنانش به شکل دسته ای هستند راحت تر است زیرا فضا کمتری در زمین برای پوشش دادن وجود دارد.

به این خاطر است که تقریبا تمامی مربیان موفق بر روی فضا سازی مناسب تاکید دارند. نه تنها فرصت های امتیاز گیری بیشتری به شما می دهد، بلکه فرصت جلوگیری از بازیکنان تان توسط مدافعان حریف را می گیرد.

نکته 8 – بازیکنان را به شکلی بچینید که به سمت حمله جریان داشته باشند

در بهترین حالت تمام بازی در همان قالب مهاجمان اولیه تان به اتمام می رسد. به شما این امکان را می دهد تا فورا به سمت نقطه حمله حرکت کنید. این بدان معناست که دفاع فرصتی برای پوشش دادن ندارد و نمی تواند برگشت بازیکنان تیم شما را کاهش دهد.

نکته 9 – بازیکنان تان را در جایگاه مناسب قرار دهید تا ریباند انجام دهند

مربیان اغلب به هنگام چیدن بازیکنان به فکر ریباند مهاجمان هستند و این می تواند امتیاز گیری شما را افزایش دهد. آیا می توانید در صورت از دست رفتن توپ پرتاب دوم و سوم را نیز انجام دهید؟ بهترین جا برای ریباند کننده ها هنگامی که توپ ربوده می شود کجاست؟

امتیاز گیری در بسکتبال

نکته 10 – به بازیکنان بیاموزید در مقابل مدافعان واکنش نشان دهند

حتی گرچه از بازیکنان تان بخواهید تا بازی را به خوبی بدانند، اما هرگز از آن ها نخواهید تا در طول بازی مکانیکی عمل کنند. هنگامی که دفاع تیم از پاس ها جلوگیری می کند، بازیکن باید این را بداند که توپ را به عقب بفرستد.

اینکه به بازیکنان بیاموزید تا چگونه در مقابل مدافعین واکنش نشان دهند زمان بر است، اما این زمان به خوبی می گذرد. تقریبا تمام تیم های خوب این استایل را در پلی آف ها و بازی های قهرمانی به کار می برند زیرا هیچ مربی ای نمی خواهد به شما این امکان را دهد تا به یک فرمت خاص برسید.

چرا از روز اول به بازیکنان نمی آموزند که چگونه اسکرین های درست انجام دهند یا توپ ها را به خوبی قطع کنند؟ این باعث خواهد شد تا بازی به هنگام دفاع سخت تر شود.

نکته 11 – اصول را یاد دهید

فرقی نمی کند از چه نوع حمله یا بازی استفاده می کنید، باید به بازیکنان تان اصول را یاد دهید.

برای دست رسی به بیشترین بازدهی از تیم تان، باید آموزش دهید و بر پاس دادن، قطع توپ، اسکرین (سد کردن)، چیدمان دفاع، و غیره تاکید کنید.

این نکته ها حتی برای پیش از آغاز بازی هاست. آن ها باید بدانند چگونه دریبل و پرتاب کنند. آن ها نیاز دارند تا بدانند چگونه بچرخند. باید بدانند که چه موقع به عقب برگردند. آن ها نیاز دارند تا بدانند چه وقت در جایگاه اسکرین قرار بگیرند.

اهمیتی ندارد که در چه سطحی بازی می کنید، نباید از اصول دور شوید.

نکته 12 – برای دفاع های کوچک از بازیکنان بزرگ در اسکرین استفاده کنید

اگر مدافعین بخواهند در اسکرین حرکت کنند، این باعث عدم هماهنگی و مشکلاتی در دفاع می شود. می توانید منطقه زیر سبد را برای بازیکن تان خالی کنید یا یکی از جناحین را نگه دارید تا مدافع فضا بیشتری داشته باشد. مطمئن شوید که این کار به هنگام تمرین انجام شود تا بازیکنان عدم هماهنگی ها و تغییرات را به درستی بفهمند.

نکته 13 – مطمئن شوید که مدافع کمکی در موقعیت است

چه از بازی ما استفاده کنید چه از چیدمان خودتان، مطمئن شوید که سمت کمکی مدافع در حال اجراست. دور بودن از توپ باعث چه اتفاقی می شود؟ آیا بازیکنان تان ایستاده اند یا به سمتی حرکت می کنند تا مدافعان را از منطقه دور کنند؟

برخی بازیکنان کارشان را با جدیت انجام نمی دهند زیرا توپ از آن ها دور است. اما نیاز دارند تا بدانند که نقش شان بسیار مهم است. به عنوان یک مربی حواستان به این نکته باشد.

امتیاز گیری در بسکتبال

نکته 14 – مطمئن شوید که پرتابی که می خواهید انجام دهید بدست آورید

بازی تان باید همیشه هدف مند باشد و به خودتان یا بازیکنان تان اجازه ندهید تا این را از دست بدهند. آیا می خواهید که از موقعیت ورودی دور باشید؟ آیا می خواهید که سمت خط پرتاب آزاد حرکت کنید؟ آیا جایی نزدیک به سبد را می خواهید؟

گاهی اوقات این برای بازیکنان ساده ست که کاری را انجام دهند زیرا آن ها درموقعیت پرتابی قرار می گیرند که آزاد است. بنابراین مطمئن شوید که بازیکنان نوع پرتابی را که می خواهید بدانند.

نکته 15 – از همان ترکیب اولیه بازی را شروع کنید

باید از نوع بازی ای استفاده کنید که به اهداف هجومی اولیه تان برسید. برای مثال، اگر ترکیب 2-2-1 را انتخاب کنید، باید همین ترکیب را در زمین پیاده کنید. این باعث ساده تر شدن کار بازیکنان می شود و مدافعین راحت تر گیج می شوند.

اگر مدافع بداند که شما به طور قطع خارج از ترکیب بازی کنید، می فهمند که در مقابل تان چه کار کنند. اگر بازی تان در همان ترکیب اتفاق بیفتد، نمی توانند بفهمند که اتفاق بعدی چیست.

امتیاز گیری در بسکتبال

نکته 16 – از نشانه های کلامی و دیداری استفاده کنید

بهتر است هر دو نشانه های کلامی و دیداری را برای بازیکنان تان در نظر بگیرید برای اینکه مطمئن شوید آن ها پیام تان را دریافت می کنند. هیچ چیز بدتر از داشتن چهار بازیکن با کیفیت و داشتن یک بازیکن که نمی داند باید چه کاری در زمین انجام دهد نیست.

گاهی اوقات سالن شلوغ است و بازیکنان صدا یکدیگر را نمی شنوند. بنابراین از هر نشانه ای برای ارتباط در هر موقعیتی استفاده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *