دونالد ترامپ به باب کوزی مدال آزادی اهدا کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه به باب کوزی ، اسطوره ۹۱ ساله دنیای بسکتبال مدال آزادی اهدا کرد و ستاره سال‌های دور بوستون سلتیکس را به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ بسکتبال مورد تمجید قرار داد.

اهدای مدال آزادی به باب کوزی توسط ترامپ

باب کوزی از سال ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۳ برای بوستون سلتیکس به میدان رفت و علاوه بر قهرمانی در ۶ فصل از لیگ NBA در سال ۱۹۵۷ عنوان MVP را نیز از آن خود کرد. جایزه باب کوزی که به بهترین گارد رأس مسابقات دانشگاهی مردان اهدا می‌شود به نام وی نامگذاری شده است. او عضو تالار مشاهیر خاطرات بسکتبال نیسمیس است و نقشی اساسی را در شکل‌گیری انجمن بازیکنان لیگ NBA ایفا کرد. کوزی که ۱۳ بار در لیگ NBA آل استار شده بعد از اینکه با شماره پیراهن ۱۴ از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد، روی نیمکت مربیگری داشنگاه بوستون نشست.

باب کوزی در جریان جشن اهدای جایزه Oval Office گفت:

این تقدیر به من اجازه می‌دهد که بگویم چرخه زندگی‌ام کامل شده است. حالا می‌توانم آسوده سر بر روی بالیت بگذارم. مدال آزادی ریاست جمهوری به من این امکان را می‌دهد تا به سطحی از مقبولیت در جامعه برسم که حتی در رویاهای خود نیز نمی‌دیدم.

دونالد ترامپ درباره کودکی باب کوزی و کشف استعداد بسکتبالی او در سن جوانی و در دوران رکورد بزرگ اقتصادی آمریکا صحبت کرد. رئیس جمهور آمریکا گفت که کوزی هیچگاه اولین نصیحت معلم خود را فراموش نمی‌کند که به او گفت هرگز قابل پیش‌بینی نباشد. سپس به شوخی گفت که من هم این نصیحت را شنیده‌ام. رئیس جمهور دستاوردهای باب در داخل و بیرون از زمین بسکتبال برشمرد، حمایت او از ورزشکاران جوان بی‌بضاعت را تحسین کرد و در مبارزه با نژاد پرستی مطالبی را عنوان کرد. کوزی که یک سفیدپوست است به گونه‌ای متعهدانه همبازیان سیاه‌پوستش را که در جریان جنبش حقوق شهری مورد تبعیض قرار گرفته بودند حمایت می‌کرد.

دونالد ترامپ باب کوزی

در نوشته گری پومرانتز با مضمون «آخرین راه: کوزی، راسل، سلتیکس و در پایان چه رقم خواهد خورد» می‌بینیم که کوزی هنوز هم تأسف میخورد که چرا او نتوانست به همبازی‌ان سیاه‌پوستش کمک بیشتری بکند. مدال آزادی، بالاترین افتخار شهروندی ملی است که به خاطر مشارکت شایسته و مخصوص در امنیت یا علایق ملی ایالات متحده آمریکا برای صلح جهانی یا تلاش‌های شخصی یا عمومی و فرهنگی قابل توجه از افراد تقدیر می‌شود. دونالد ترامپ از سن جو مانچین از ویرجینیای غربی برای پیشنهاد اهدای مدال به باب تشکر کرد. باب کوزی دومین فردی است که در سال جاری مدال آزادی را دریافت می‌کند. ترامپ در ماه می چنین جایزه‌ای را به تایگر وودف، گلف باز آمریکایی اهدا کرده بود.

باب دهمین فردی است که از دستان ترامپ جایزه افتخار دریافت می‌کند و نامزد مورد علاقه وی در انتخابات سال ۲۰۲۰ دونالد ترامپ خواهد بود. وی در مصاحبه اخیرش با سایت NBA خود را از نظر سیاسی معتدل خواند. او گفت که اگرچه با برخی اقدامات ریاست جمهوری مخالف است اما این برنامه را دارد که سال آینده به ترامپ رأی بدهد.در جریان این جشن، کوزی گفت که این مدال بسیار باارزش‌تر از عنوانش است چراکه آن را از فوق‌العاده‌ترین رئیس‌جهور طول دوران زندگی‌اش دریافت کرد.

وی خطاب به دونالد ترامپ گفت:

می‌دانم که در دنیای شما، شما دوباره از آمریکا نامی بزرگ خواهید ساخت. در دنیای من، آمریکا برای ۹۱ سال بزرگ بوده است. فقط در آمریکاست که داستان من را نقل می‌کنند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *