تجزیه و تحلیل کفش بسکتبال نایک پی‌جی۱

  • توسط sami
  • 27/12/2019
  • خبر
  • 0

پول جورج بازیکن فوروارد اوکلاهاما سیتی مالک یکی از معروف‌ترین برند‌های کفش بسکتبال در ان‌بی‌ای است. اولین نمونه کفش بسکتبال او مدل نایک پی‌جی ۱ است. برای کسی که می‌خواهد یک کفش بسکتبال خوب از بازار خریداری کند، انتخاب کار دشواری است. در این مقاله ما حاصل تحقیق و پژوهش خود را درباره این کفش معروف انجام داده‌ایم که حاصل آن را برایتان بازگو می‌کنیم. در زیر به چند ویژگی بارز این محصول اشاره می‌کنیم:
نکات مثبت:
• نواحی پنجه و کناره‌های آن و همچنین پاشنه بادوام و انعطاف‌پذیر همراه با تهویه هوا و محافظت از پا
•بالشتک‌های کوچک برای پاسخ دادن
•ثبات
•فیکس شدن و بسته شدن محکم
•مطابق با سایزهای استاندارد
نکات منفی:
• برای افرادی که پنجه پهنی دارند بسیار تنگ است
•به دلیل کوتاه بودن ساق از مچ پا محافظت نمی‌کند

ویژگی‌های کفش بسکتبال پی‌جی۱

ویژگی‌های کفش بسکتبال پی‌جی۱

ساختار مشبک و چرم

کمپانی نایک اعلام کرد که تولید این کفش بسکتبال با ترکیب علم و هنر همراه بوده است. تمام سعی آنها در حفظ تعادل بین شکل ظاهری خوب و عملکرد بال بوده است. به عنوان یک کفش ورزشی، این نمونه ظاهری فوق‌العاده دارد. این برند سعی در اضافه کردن راحتی و نرمی به محصولات خود دارد به همین دلیل در این نمونه هم این راحتی را در قسمت‌های پنجه و پاشنه حس می‌کنید. به علاوه، اینها کفش‌خای بسکتبال هستند و باید در زمین کاملاً عملکرد بالایی داشته باشند و احتیاجات بازیکن را به یک کفش خوب در زمین براورده کنند. قسمت پنجه و کناره‌های آن و پاشنه از جنس چرم و مواد مشبک است که تهویه و دوام خوبی را برای این محصول به  همراه دارند. اولین نمونه کفش نایک که دارای این ویژگی بود مدل (iconic Air Force ۱)
نام داشت که خود گواهی برای تصدیق کیفیت پی‌جی ۱ می‌شود. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته در تولید کفش‌های بسکتبال باعث به کار رفتن چرم در ساختار آنها و عوض شدن ظاهر این کفش‌ها شد. زمانی که در زمین بسکتبال بالا و پایین می‌پرید این چرم‌ها تغییر شکل می‌دهند و پاهای شما را همراهی می‌کنند. به کار بردن مواد مشبک در ساختار کفش باعث بادوام ساختن این محصول شده است و ویژگی‌های منحصر به فردی به این محصول بخشیده است. برای مثال،این مواد وزن کمی دارند که به پاهای شما بار اضافه‌ای را متحمل نمی‌کنند. بنابراین ،می‌توانید با سرعت بدوید و یا با کمترین تأخیر در زمین ناگهان بایستید و یا شروع به حرکت کنید. این مواد انعطاف‌پذیرند و شرایط تهویه هوا را به درون کفش فراهم می‌آورند.پاهای شما در تمام مدتی که که شما در سالن و در حضور تماشاگران در یک فضای بسته می‌دوید و یا در فضای آزاد زیر آفتاب فعالیت می‌کنید عرق می‌کنند ، در این صورت وجود این مواد در کفش باعث عبور هوا به درون آن و راحتی بیشتر پاهایتان می‌شود. حال منفعت ترکیب این ۲ ماده را باهم درنظر بگیرید ، در این صورت می‌توانید بفهمید که چرا ما آن را ترکیب نیرومند نامیده‌ایم.

کفه خارجی بادوام

کفه خارجی این کفش یا شفاف است و یا غیر شفاف و جامد و سخت است. ما به شما کفۀ جامد و غیرشفاف را پیشنهاد می‌دهیم چراکه میزان لغزندگی آن از نوع شفاف کمتر است. در ساختار کفه شفاف می‌توانید کاربرد تکنولوژی زوم را در نواحی میانی کفش مشاهده کنید که در نوع خود منحصر به فرد و درواقع نمایشی از کلاس و لوکس بودن کفش است اما اگر شما چیزی را می‌خواهید که در زمین قابل استفاده باشد ، بهتر است از کفه جامد و غیرشفاف استفاده کنید.
در کفه خارجی این کفش از الگوی شیارها در چند جهت استفاده شده است که گرد و خاک کمتری را هم به خود می‌گیرد. از این محصول می‌توانید در محیط بیرون از زمین هم استفاده کنید.

فناوری زوم

فناوری زوم

در این کفش از فناوری زوم و فوم فیلون در قسمت میانی استفاده شده است که باعث استقامت و نرمی آن شده است. قطعات نرمی که در این کفش به کار برده شده کوچکترین ضربه‌ها را در ناحیه جلو پا جذب می‌کنند. هرکسی که تجربه فرود روی سینه پا را در زمین داشته باشد ، می‌داند که این فرود تا چه حد دردناک است. پریدن و فرودآمدن با این کفش به دلیل داشتن طراحی ارگونومیک تجربه متفاوتی را به شما می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و خوب این محصول میزان پاسخ‌گویی و واکنش آن است. اگر شما بازیکنی هستید که در زمین از ناحیه جلویی پای خود بیشتر استفاده می‌کنید ، این کفش می‌تواند برایتان بسیار مناسب باشد. برای مثال ، اگر در پست سانتر و یا فوروارد بازی می‌کنید ، استفاده از این محصول به شدت توصیه می‌شود. فورواردهایی مثل لبرون جیمز ،باید سریع‌تر از فورواردهای قدرتی و مرکزی عمل کنند. درواقع در زمین به عنوان بازیکن همه‌کاره شناخته می‌شوند. این کفش برای این پست بازی بسیار مناسب است چراکه برای بازیکن حرکات پرسرعت‌تر و واکنش بیشتری را در زمین فراهم می‌آورد. فناوری زوم همراه با هوا در قسمت لایه‌های زیرین ناحیه جلویی کفش استفاده شده . وقتی روی زمین فرود می‌آیید یا ناگهان می‌ایستید ، پای شما احساس نمی‌کند که در قطعات کوچک نرم فرومی‌رود و یا در موقعیت رفت‌وبرگشتی در کفش برای رسیدن به تعادل قرار نمی‌گیرد چراکه مستقیماً در زیر ناحیه پنجه استفاده نشده است. در قسمت پاشنه ، از قطعات نرم و منعطف استفاده نشده است بلکه ماده‌ای به نام فیلون در آن به کار برده شده است.اگر به دنبال کفشی هستید که بسیار نرم باشد پی‌جی۱ نمی‌تواند برای خواسته شما مناسب باشد. ولی اگر کفشی می‌خواهید که در زمین کارایی عالی را به همراه داشته باشد ، این نمونه کاملاً مناسب است. از دیگر فواید استفاده از فیلون مقاومت و پایداری آن است و این ویژگی زمانی که بعد از پرش روی زمین فرود می‌آیید و یا شروع یا ایست‌های ناگهانی دارید کاملا قابل لمس می‌شود و از پیچ خوردگی پاهایتان جلوگیری می‌کند.

فیت و سایزی مناسب

سایز این کفش مطابق با استاندارد است. اگر پاهای پهنی دارید ، این کلمات برایتان دوسویه عمل می‎‌کنند. از یک طرف ، ممکن است پای شما در این کفش راحت باشد وبرای پاهایتان خیلی کوچک و یا خیلی بزرگ نباشند. از طرفی دیگر ، اگر پاهای شما پهن باشند ، ممکن است این نمونه برایتان تنگ و کوچک باشد. اگر این کفش از این برند نبود می‌توانستید بعد از یک یا دو بازی آن را دور بیندازید ولی پی‌جی‌۱ دارا ساختار یک تکه‌ای چکمه مانند است که مانع از کشیدگی زیاد پا در کفش می‌شود. برای سایر افراد این نمونه از نظر سایز بسیار مناسب است. به علاوه می‌‌توانند پا را به راحتی به دلیل وجود سیستم بندی مناسب در آن فیکس کنند ، بنابراین قسمت میانی پاها کاملاً امن می‌مانند و محافظت می‌شوند. این کفش دارای ۴ حلقه مخصوص بند کفش است. به دلیل ساختار چکمه مانند ، پاها در آن کاملاً فیکس می‌مانند و در زمان حرکت دچار مشکل نمی‌شوند. بندها کاملاً برای محکم کردن پا در کفش کافی هستند اما اگر می‌خواهید پا را محکمتر ببندید می‌توانید از رکابی که در جلو کفش قرار دارد برای محکم نگه داشتن جلوی پا و پنجه از آن استفاده کنید.

سوال‌های متدوال

سوال‌های متدوال

۱-آیا عمر آنها طولانی است؟
به نظر می‌رسد که عمر این محصول به دلیل به کار رفتن مواد مشبک و همچنین چرم در ساختار این کفش طولانی باشد.
۲-من به دنبال سایزی می‌گردم که مناسب پاهایم باشد و بودجه برای اشتباه کردن ندارم ، آیا سیز این کفش‌ها استاندارد است؟
بله ، سایز آنها استاندارد و درست است. به دلیل داشتن ساختمان چکمه مانند پا در آن کاملاً فیکس می‌شود.به علاوه ، بندهای آن باعث بسته شدن خوب کفش می‌شود. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که هنگام بازی کردن با این محصول اذیت نمی‌شوید.تنها مشکلی که وجود دارد داشتن پاهای پهن است چراکه کفش آن انعطاف لازم را برای گرفتن شکل پا ندارد.
۳- آیا برای بازی در سالن هستند یا بیرون سالن؟
این کفش‌ها به دلیل داشتن کیفیت خوب برای بازی‌های خارج سالن هم مناسبند.برای مثال ، کفه خارجی لاستیکی آن ( منظور من نوع شفاف آن نیست) بسیار مقاوم و سخت است و به دلیل الگوی کشیده شده در ته آن گردوخاک را به خود جذب نمی‌کند. بعد از تست آن روی زمین چوبی متوجه شدیم که میزان چسبندگی آن روی زمین سالن چندان مناسب نیست. کفش‌های که مناسب سالن هستند دارا کفی خارجی نرم‌تر هستند و میزان چسبندگی بیشتری را با کف برقرار می‌کنند. پی‌جی۱ دارای کفی خارجی سخت و فشرده است و برای استفاده در زمین‌های بیرونی مناسب‌تر است.
۴-آیا آنها منعطف هستند؟
این کفش‌ها انعطاف و نرمی کمی دارند. اگر به دنبال نمونه‌ای هستید که نرم‌تر باشند ، این کفش نمی‌تواند اولویت اول انتخاب شما باشد چراکه انتظارات شما را در حرکات واکنشی و نرمی براورده کنند. کیفیت و ساختار این محصول برای بازیکنانی که نقش آنها برپایه سرعت باشد مناسب است. با این تفاسیر آیا باید این کفش را بخریم یا نه؟
اگر می‌خواهید خارج از سالن و در محیط بیرون از این محصول استفاده کنید به شما پیشنهاد می‍دهیم که آنرا بخرید. سختی و طراحی لاستیک کف آن این کفش را برای استفاده‌های سالنی نامناسب کرده است. اگر می‌خواهید حس بودن در زمین را تجربه کنید و با سرعت بالا بدوید آن را بخرید. ولی اگر به دنبال کفش نرمی می‌گردید پیشنهاد می‌کنیم این نمونه را تهیه نکنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *