• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • نظر اعضای تیم ملی اسپانیا درباره حضور در فینال جام جهانی بسکتبال چین

نظر اعضای تیم ملی اسپانیا درباره حضور در فینال جام جهانی بسکتبال چین

  • توسط مینا
  • 15/09/2019
  • خبر
  • 0

اسپانیا حالا به خوبی می‌داند اگر پتی میلز در وقت‌های عادی پرتاب آزاد خود را از دست نمی‌داد، نیمه نهایی آن‌ها در جام جهانی بسکتبال چین به طور کاملاً متفاوتی پایان می‌یافت. در حقیقت، اسپانیا با نتیجه‌ای بسیار نزدیک پیروز شد و وقت‌های اضافه دوم در بیجینگ پایان خوشی برای این تیم به همراه داشت.

مصاحبه اعضای اسپانیا پیش از دیدار فینال جام جهانی بسکتبال چین

بنابراین تعجبی نیست که اسپانیایی‌ها برای رقم خوردن نتیجه پایانی این بازی از جان خود مایه گذاشته باشند. مارک گسول با تلاش قهرمانانه خود و کسب ۳۳ امتیاز، ۶ ریباند، ۴ اسیست و ۲ بلاک ستاره این نمایش بود اما تأکید می‌کند که تلاش تیمی در این پیروزی نزدیک منجر به این شد که یکی از هیجان‌انگیزترین دیدارهای تاریخ این رقابت‌ها رقم بخورد. اسپانیا پس از گذشت ۱۳ سال و با تیمی که قبل جام چندان مدعی قهرمانی به نظر نمی‌رسید بار دیگر به فینال این رقابت‌ها صعود کرد و حالا شانس قهرمانی در جام جهانی بسکتبال چین را دارد. اما مارک گسول اعتقاد دارد که مطمئناً اسپانیا ارزش و ذهنیت حضور در فینال جام جهانی بسکتبال چین را داشته و می‌گوید:

می‌دانم که رسیدن به این مرحله آسان نبود اما ما کاملاً ارزش حضور در آن را داریم. صحبت‌های من به خاطر این نیست که در فینال حاضر هستیم، به این خاطر است که این شانس را داریم تا تعهد و وفاداری خود را نسبت به تیم ملی نشان دهیم. فکر و ذکر ما این ارزش‌ها و چنین میراثی بوده است.

ویکتور کلور، فوروارد تیم ملی اسپانیا در خصوص فینال جام جهانی بسکتبال چین می‌گوید:

ما فقط می‌خواستیم مبارزه کنیم و برایمان مهم نبود که پایانش چگونه باشد. از حضور در فینال بسیار خوشحال هستیم. فکر نمی‌کنم افراد زیادی انتظار حضور ما در فینال را داشتند. اما حالا در فینال هستیم.

مطمئناً فرآیند حضور اسپانیا در فینال جام جهانی بسکتبال چین آسان نبود. اسپانیا مجبور بود تا ۱۱ امتیاز اختلاف خود با استرالیا را جبران کند و نه یک وقت اضافه، بلکه دو وقت اضافه برای این دیدار اتفاق افتاد و پیروزی آن‌ها زمانی قطعی شد که استرالیا از نظر بدنی کم آورد. رودی فرناندز در این باره می‌گوید:

وقت اضافه سخت بود، اما فکر می‌کنم ما پرتاب‌های بهتری داشتیم و تا آنجا که می‌توانستیم بهترین دفاع را انجام دادیم. شدت فعالیت ما در وقت اضافه و مخصوصاً در دفاع خوب بود و فکر می‌کنم همین تفاوت ما با استرالیا و پیروزی در این دیدار را رقم زد. حالا ما استراحت می‌کنیم و برای فینال آماده می‌شویم.

جام جهانی بسکتبال چین

این هفتمین پیروزی اسپانیا در این تورنمنت بود و آن‌ها پس از جام جهانی ۲۰۰۶ که منجر به قهرمانی این تیم نیز شد یک بار دیگر و در جام جهانی جام جهانی بسکتبال چین به فینال راه یافته‌اند. وقتی از سرمربی تیم ملی اسپانیا، سرجیو اسکاریولو می‌پرسیم که چرا اسپانیا تا این اندازه در ابزی‌های بزرگ خود خوب ظاهر می‌شود، او به یک حقیقت ساده در ورزش اشاره می‌کند؛ پیروزی یک عادت است. اسکاریولو در این باره می‌گوید:

پیروزی توانایی پیروزی را تقویت می‌کند. هر چقدر یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال بیشتری را پیروز شوید، بیشتر خواهید دانست که چگونه این توانایی را کنترل کنید، به چه صورتی آن را عملی سازید، چه زمانی بهترین لحظه برای قدرتمند بودن و یا عقب کشیدن است و چگونه می‌توانید پیروز باشید. برخی از بازیکنان ما در بسیاری از این بازی‌های نزدیک حضور داشته‌اند و آن‌ها رهبران بزرگ تیم ما بودند مخصوصاً برای بازیکنان جوان و مستعد تیم که هنوز در حال یادگیری هستند.

وقتی از عادت صحبت می‌کنیم به نظر می‌رسد بهتر بودن از استرالیا رفته رفته در حال تبدیل شدن به عادت اسپانیایی است و آن‌ها در جریان دیدار رده‌بندی المپیک ۲۰۱۶ نیز استرالیا را با یک نتیجه نزدیک شمست داده بودند و در بیجینگ نیز به دو وقت اضافه برای این کار نیاز داشتند. رقابت داغ میان این دو تیم به دوئلی تبدیل شده که در هر جامی از دیدن آن لذت خواهیم برد. اسکاریولو در این باره گفت:

احترام زیادی برای استرالیا قائل هستیم و رقابت جذابی همیشه میان این دو تیم وجود دارد. خوشبختانه این رقابت با پیروزی‌های ما همراه بوده است و در هر دو بار، بازی بسیار نزدیکی رقم خورده که برای همه جذاب بوده است. و نظر شخصی من این است که این ارزش کار بازیکنان ما را بیشتر نشان می‌دهد. قلب آنان و رقابت‌پذیری بازیکنانم در کل ۵۰ دقیقه بازی با تیم ملی بود. بنابراین می‌خواهم به بازیکنانم تبریک بگویم نه تنها برای تلاش و شخصیت‌شان بلکه برای ظرفیت‌شان که آرام ماندند و تصمیماتی منطقی در بازی اتخاذ کردند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *