• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • جوئل امبید پس از شکست فیلادلفیا برابر دالاس: با ترس بازی کردیم

جوئل امبید پس از شکست فیلادلفیا برابر دالاس: با ترس بازی کردیم

فیلادلفیا سونی سیکسرز طی دو ماه ابتدایی فصل لیگ NBA در فصل ۲۰-۲۰۱۹ در خانه شکست نخورده بود اما آنها حالا در فاصله سه روز متحمل دو شکست خانگی شده‌اند. جوئل امبید توضیحاتی در خصوص شکست برابر دالاس داشت.

مصاحبه جوئل امبید

جمعه شب به وقت محلی، فیلادلفیا سونی سیکسرز در استادیوم خانگی یعنی ولز فارگو سنتر در مقابل دالاس  ماوریکس که لوکا دانچیچ را در ترکیب خود نداشت، تن به شکست ۱۱۷-۹۸ داد. جوئل امبید پس از این دیدار در نشست خبری توضیح داد که مشکل سونی سیکسرز در این دیدار این بود که بازیکنانش ترسیده بودند. این سنتر بلندقامت گفت:

من احساس می‌کنم که ما با ترس بازی کردیم، مخصوصاً در بازی امشب. بسکتبال آسان است. شما تنها باید شوت بزنید، توپ را پاس بدهید و حرکت کنید. اگر نمی‌توانید شوت بزنید پس باید پاس بدهید. اما امشب، همان‌طور که من گفتم، ما نتوانستیم شوت بزنیم و از نظر دفاعی هم خیلی بد بودیم.

در این بازی همه چیز برای سونی سیسکسرز بد پیش رفت و برای دومین بازی متوالی آنها در یک زمینه دچار مشکل شدند: دفاع منطقه‌ای؛ چیزی که از فیلادلفیا بعید است. چهارشنبه شب بود که میامی هیت اولین شکست خانگی سونی سیکسرز را رقم زد. اوضاع برای آنها وخیم است. فیلادلفیا اکنون در واقع سه شکست پیاپی دارد. آنها یکشنبه شب نیز در بروکلین نیویورک برابر نتس شکست خورده بودند و در هر سه شکست بازی بسیار بدی از خود به نمایش گذاشتند. بخشی از دلیل شکست یکشنبه شب هفته پیش می‌تواند به عدم حضور جوئل امبید ربط داشته باشد. امبید در جریان آخرین باخت تیمش ۳۳ امتیاز و ۱۷ ریباند داشت. او در هردو بازی برابر هیت و ماوریکس حضور داشت اما حضور او هم نتوانست از ادامه روند شکست‌های تیمش در برابر این تیم‌ها جلوگیری کند. اما در حالی که امبید مشکل تیم را ترسو بازی کردن دانست، مربی فیلادلفیا یعنی برت براون گفت مشکلات فیلادلفیا در منطقه طی دو بازی اخیر به ذهنیت تیم رخنه کرده است و بر روی بازی شاگردانش هم تأثیر گذاشته است.

جوئل امبید

براون نیز پس از این بازی به خبرنگاران گفت:

من فکر می‌کنم تأثیری که ناتوانی اخیر ما در بخش منطقه روی بازیکنان دیده شد حالا به دفاع، ذهن و روحیه‌مان رخنه کرده است و من نمی‌توانم آن را تحمل کنم. ما چنین تیمی نیستیم. این ما نیستیم. من عاشق مربیگری این بازیکنان هستم چون به آنها احترام می‌گذارم. من فکر می‌کنم روحیه رقابتی ما ضربه خورده است چون ما نمی‌توانیم امتیاز کسب کنیم و به نظرم هر زمان که شما در چنین حالتی قرار می‌گیرید، بازی دفاعی‌تان هم تحت تأثیر قرار می‌گیرد زیرا حمله کردن‌تان انجام کاری است که باید از قبل با دفاع پایه‌ریزی شده باشد.

با این وجود اکنون تنها بیستم دسامبر است و حتی با وجود این سه باخت، فیلادلفیا سونی سیسکرز اکنون ۲۰ پیروزی و ۱۰ شکست دارد. اما در کنفرانس شرق بازی برابر تیم‌های قدرتمند اهمیت خاصی دارد. چهار تیمی که بعد از تیم رده اول کنفرانس شرق یعنی میلواکی باکس قرار دارند عبارت‌اند از بوستون سلتیکس، میامی هیت، تورنتو رپترز و ایندیانا پیسرز. هر چهار تیم بازی جمعه شب خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند. زمانی که از جوئل امبید پرسیده شد تا درباره منظور خودش از ترسو بازی کردن تیم توضیح بدهد، اینطور گفت:

من فکر می‌کنم که ما امشب چند فرصت شوت زدن بدون مدافع حریف داشتیم و در این مواقع شما تنها باید شوت بزنید. اما به‌هرحال موضوع تعادل است، مشکلی که من با آن درگیر بوده‌ام. افراد زیادی هستند که به شما می‌گویند تهاجمی بازی کن و توصیه‌هایی مثل آن می‌کنند و واضح است که شما دلتان نمی‌خواهد خودخواه باشید. اما در انتهای روز اگر قرار باشد که شما کاری انجام بدهید، باید خودتان از فرصت‌هایتان استفاده کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *