تفاوت بوستون سلتیکس و نیویورک نیکس؛ جیسون تاتوم و پرتاب لحظه آخری!

جیسون تاتوم در لحظات بسیار حساس برای بوستون سلتیکس بزرگی می‌کند و پس از آن بازی او روال عادی به خود می‌گیرد.

جیسون تاتوم برگ برنده بوستون

جیسون تاتوم در ۱.۳ ثانیه مانده بع پایان بازی یک پرتاب ۳ امتیازی موفق انجام داد و بوستون سلتیکس موفق شد جمعه شب با نتیجه ۱۰۴ بر ۱۰۲ بر نیویورک نیکس فائق آید و چهارمین پیروزی متوالی خود مقابل این تیم را بدست آورد. جیسون تاتوم در پایان بازی گفت:

احساس فوق‌العاده‌ای دارم اما نمی‌خواهم زیاد هیجان‌زده شوم. بازیکنانی که من در لیگ امسال می‌بینم همیشه از این‌ کارها انجام می‌دهند.

تاتوم با کسب ۲۴ امتیاز به بازی خود پایان داد. کمبا واکر ۲۳ امتیاز از ۳۳ امتیاز بوستون سلتیکس در نیمه دوم را کسب کرد و گوردون هایوارد ۱۳ امتیاز و ۹ ریباند به دست آورد. کمبا واکر پرتاب ۳ امتیازی لحظه آخری جیسون تاتوم را پرتابی بزرگ و فوق‌العاده خواند و گفت:

خیلی خوشحالم که او در تیم ما حضور دارد. خوشبختانه این عملکرد به او اعتماد به نفس می‌دهد. این اعتماد به نفس او می‌تواند دستاوردهای زیادی برای ما داشته باشند. این یک بازی باورنکردنی بود. برخلاف پیروزی ۱۱۸ بر ۹۵ شنبه گذشته در مادیسون اسکوئیر گاردن، بوستون سلتیکس تا لحظات آخر از نیویورک نیکس عقب افتاده بود. مارکوس موریس که قبل از عقد قرارداد با نیویورک نیکس در نقل و انتقالات آزاد، دو فصل اخیر را در خدمت بوستون سلتیکس بود ۲۹ امتیاز برای نیکس کسب کرد. موریس چهار پنالتی را در یک دقیقه پایانی انجام داد و پس از آن در ۴.۷ ثانیه مانده به پایان یک پرتاب ۳ امتیازی داشت. آر جی بارت، بازیکن فصل اولی نیویورک نیکس که در این بازی ۱۵ امتیاز و ۷ ریباند کسب کرد در پایان بازی گفت:

در تمام طول بازی روزنه‌های نفوذ را بستیم. در تمام طول کوارتر چهارم جنگیدیم و این هویت تیم ما است. ما کار خود را امشب انجام دادیم.

بعد از پرتاب ۳ امتیازی لحظه آخری مارکوس موریس، بوستون سلتیکس تقاضای تایم اوت کرد و مارکوس اسمارت توپ را در گوشه زمین به جیسون تاتوم رساند. او پاس را دریافت کرد، چرخید و او پرتابی انجام داد که در ابتدا ۳ امتیازی به نظر می‌رسید اما به درون سبد نرفت. اما مهم نبود. نیویورک نیکس از پرتاب بعدی بوستون سلتیکس در امان نماند. مارکوس موریس بعد از بازی به همبازی سابق خود تبریک گفت و اظهار داشت:

خوشحالم که اولین بازی و پرتاب پیروزی‌بخش او را دیدم . آرزو می‌کردم که مقابل بازیکن دیگری بازی می‌کردم اما خب، این لیگ NBA است.

جیسون تاتوم

این سومین بازی متوالی بود که کمبا واکر در آن توانست بیش از ۳۰ امتیاز کسب کند. او در ۲ بازی قبلی ۳۲ امتیاز کسب کرد و این امتیازات بیشترین امتیاز کسب شده او از زمان پیوستنش به بوستون سلتیکس در نقل و انتقالات آزاد بود. واکر هر ۱۴ پنالتی خود را تبدیل به امتیاز کرد و ۵ اسیست و ۶ ریباند انجام داد. کمبا واکر در پایان بازی گفت:

بازی خوبی انجام دادیم. همه چیز به پرتاب ثانیه‌های آخر وابسته بود اما به هر طریقی بود در این بازی پیروز شدیم.

نیویورک نیکس در نیمه اول ۵۰ بر ۴۹ پیش بود و کوارتر سوم را با پرتاب ۳ امتیازی فرانک انتیلیکینا آغاز کرد و پس از آن پرتاب‌های ۳ امتیازی زیادی انجام داد. هر ۲ تیم ۵ پرتاب ۳ امتیازی موفق در کوارتر سوم داشتند و بوستون سلتیکس با برتری ۷۵ بر ۷۴ به استقبال کوارتر چهارم رفت. تعقب و گریز دو تیم در کوارتر پایانی نیز ادامه یافت. بوستون سلتیکس در ۵:۱۹ مانده به پایان بازی به لطف پرتاب ۳ امتیازی کمبا واکر با نتیجه ۸۷ بر ۸۶ از نیویورک نیکس پیش افتاد. پس از آن گوردون هایوارد یک پرتاب ۳ امتیازی انجام داد و جیسون تاتوم دو پرتاب پنالتی را به درون سبد فرستاد تا نتیجه در ۴:۱۴ مانده به پایان بازی ۹۲ بر ۸۶ شود. نیویورک نیکس اختلاف را به یک امتیاز رساند و با پرتاب مارکوس موریس نتیجه ۹۵ بر ۹۴ شد اما بوستون سلتیکس با ۲ پرتاب آزاد کمبا واکر و یک پرتاب ۳ امتیازی جیسون تاتوم خود را ۹۹ بر ۹۴ پیش انداخت.

نکات بازی

نیویورک نیکس: بابی پورتیس ۱۳ امتیاز و ۷ ریباند به دست آورد. فرانک انتیلیکینا ۱۰ امتیاز کسب کرد. او بازی را در پست گارد رأس آغاز کرد اما آن‌ها الفرید پایتون (همسترینگ)، دنیس اسمیت جی آر (عزادار مرگ یکی از اعضای خانواده) و کادیم آلن (زانو) در اختیار نداشتند.

بوستون سلتیکس: گرنت ویلیامز، بازیکن فصل اولی این تیم ۱۰ امتیاز کسب کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *