• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • جیمز هاردن و کسب رکورد فوق‌العاده ۶۰ امتیاز در ۳ کوارتر مقابل هاکس

جیمز هاردن و کسب رکورد فوق‌العاده ۶۰ امتیاز در ۳ کوارتر مقابل هاکس

جیمز هاردن

جیمز هاردن با کسب ۶۰ امتیاز در ۳۱ دقیقه حضورش توانست بیشترین امتیاز فصل خود را کسب کند و هیوستون راکتس شنبه‌شب با پیروزی ۱۵۸ بر ۱۱۱ مقابل آتلانتا هاکس دهمین باخت متوالی این تیم را رقم زد.

عملکرد درخشان جیمز هاردن برابر آتلانتا

مایک دی آنتونی، سرمربی هیوستون راکتس درباره عملکرد هاردن اظهار داشت:

باورنکردنی است. او هرچه می‌خواست انجام داد.

هاردن یک امتیاز با برابر شدن با بیشترین امتیاز کسب شده دوران بازیگری خود فاصله داشت و در این بازی ۸ پرتاب سه امتیازی و ۲۰ پرتاب آزاد موفق انجام داد. او بعد از اینکه در کوارتر سوم هیوستون را ۱۲۷ بر ۷۳ از حریف پیش انداخت کل کوارتر چهارم را از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد هم‌تیمی‌هایش بود. آستین ریورز، هم‌تیمی جیمز هاردن درباره او گفت:

کاری که او انجام داد را تا به حال کسی ندیده است. بازیکنی که ۶۰ امتیاز کسب کرد اما در کوارتر چهارم حضور نداشت. همین حالا نام یک بازیکن را بیاورید که این کار را انجام داده باشد.

این چهارمین باری بود که جیمز هاردن در یک مسابقه ۶۰ امتیاز کسب می‌کند و از این حیث با مایکل جردن برابری کرد و در رده سوم ۶۰ امتیازی‌های تاریخ بسکتبال NBA قرار گرفت. کوبی برایانت (۶ بار) و ویلت چمبرلین (۳۲ بار) بالای سر آن‌ها قرار دارند. هاردن تنها بازیکن فعالی است که ۶۰ امتیاز یا بیشتر در یک مسابقه بسکتبال NBA بدست آورده است. اما طبق معمول او به صحبت درباره کسب ۶۰ امتیاز علیرغم عدم بازی در یک کوارتر کامل علاقه‌ای ندارد. هیوستون راکتس بازیکنان اصلی خود، کلینت کاپلا و دانوئل هؤز جی آر را به دلیل بیماری در اختیار نداشت اما باز هم برای پیروزی مقابل آتلانتا هاکس هیچ مشکلی نداشت. هیوستون به لطف شب فوق‌العاده جیمز هاردن از تاریخ ۱۲ نوامبر تا به حال باختی را تجربه نکرده است. لوید پیرس، سرمربی آتلانتا هاکس پس از پایان بازی اظهار داشت:

ما تلاش کردیم تا آن عملکردی را که مجبوریم در مقابل جیمز هاردن ارائه دهیم به نمایش بگذاریم و بازیکنان زیادی را مشغول او ساختیم. او را تحت فشار گذاشتیم اما اصلاً حضور ما را احساس نکرد.

جیمز هاردن

آتلانتا هاکس واقعاً نتوانست چیزی را کنترل کند و در اکثر اوقات بازی با ۲۰ امتیاز یا بیشتر عقب بود. تری یانگ با ۳۷ امتیاز و ۵ پرتاب ۳ امتیازی امتیازآورترین بازیکن آتلانتا هاکس بود اما این آمار برای خنثی‌سازی عملکرد جیمز هاردن کافی نبود. هیوستون راکتس توانست در نیمه اول به لطف ۳۱ امتیاز جیمز هاردن برای اولین بار در تاریخ خود به امتیاز ۸۰ رسید و توانست نتیجه را ۸۱ بر ۵۲ به نفع خویش سازد. به همان اندازه که جیمز هاردن در ۲ کوارتر اول خوب بود اصلاً نمی‌توان این دو کوارتر را با کولاک او در کوارتر سوم قیاس کرد. هیوستون در دقایق اولیه این کوارتر با نتیجه ۸۳ بر ۵۶ پیش بود تا اینکه جیمز هاردن ۱۸ امتیاز برای تیم خود بدست آورد تا در ۷ دقیقه مانده به پایان این کوارتر حساب کار ۱۰۱ بر ۵۹ باشد. هاردن ۸ پاس گل، ۳ ریباند و ۳ توپ‌ربایی را نیز همراه با ۶۰ امتیاز این بازی بدست آورد. بعد از کوارتر سوم جیمز هاردن با حوله‌ای بر دوش روی نیمکت نشست و تابلوی ویدئویی او را نشان داد و نوشت که او ۲ امتیاز تا ثبت بیشترین امتیاز دوران بازی‌گری فاصله داشت. هاردن به تابلو نگاه کرد، یادداشت را خواند و به شوخی دهانش را از تعجب باز کرد.

نکات بازی

آتلانتا هاکس: کم ردیش، بازیکن فصل اولی این تیم به واسطه مصدومیت از ناحیه مچ نتوانست در این بازی حاضر باشد. دی آندره هانتر ۱۴ امتیاز کسب کرد.

هیوستون راکتس: راسل وستبروک بعد از داد کشیدن روی سر نیمکت آتلانتا هاکس اخطار دریافت کرد. کلینت کاپلا دومین بازی متوالی خود را به دلیل بیماری از دست داد. مایک دی آنتونی درباره او و دانوئل هؤس جی آر گفت امیدوار است این دو بازیکن را سه‌شنبه شب در اختیار داشته باشد. وستبروک ۱۵ امتیاز، ۸ ریباند و ۸ پاس گل به نام خود ثبت کرد. ۱۵۸ امتیاز هیوستون راکتس دومین امتیاز بالا در میان بازی‌هایی بود که در این فصل انجام شد. بن مک لامور ۲۴ امتیاز و ۱۳ ریباند بدست آورد.

جیمز هاردن سومین بازیکن در ۲۵ فصل گذشته است که در کوارتر سوم یک بازی به عدد ۶۰ می‌رسد، کلی تامپسون در سال ۲۰۱۶ و کوبی برایانت در سال ۲۰۰۵ این مهم را انجام داده بودند.

بازی بعدی:

آتلانتا هاکس: دوشنبه شب از گلدن استیت واریرز میزبانی می‌کند.

هیوستون راکتس: سه شنبه شب مقابل سن آنتونیو اسپرز صف‌آرایی خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *