• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • راسل وستبروک به دومین بازیکن تاریخ NBA از حیث کسب تریپل دبل تبدیل شد

راسل وستبروک به دومین بازیکن تاریخ NBA از حیث کسب تریپل دبل تبدیل شد

راسل وستبروک بعد از ثبت دومین تریپل دبل از زمان پیوستن به هیوستون راکتس و ثبت صد و سی و نهمین تریپل دبل خود، مجیک جانسون را کنار زد و به دومین بازیکن تاریخ لیگ NBA تبدیل شد که بیشترین تریپل دبل را کسب کرده است و حالا فقط اسکار رابرستون را با آمار ۱۸۱ تریپل دبل پیش رو دارد.

رکورد راسل وستبروک

وستبروک در پیروزی ۱۲۶ بر ۱۲۳ مقابل نیو اورلینز پلیکانز ۲۸ امتیاز کسب و ۱۳ اسیست و ۱۰ ریباند به دست آورد و جیمز هاردن نیز ۲۹ امتیاز کسب کرد. راسل وستبروک پس از پایان این بازی گفت:

می‌دانم که در برهه کنونی ثبت تریپل دبل یک کار معمولی است اما بسیار افتخار می‌کنم و انرژی و فداکاری و خیلی چیزها را در درون زمین گذاشتم تا آماده رقابت باشم و در سطح بالایی بازی کنم. برای من، کار بسیار برجسته‌ای است، مخصوصاً این که در NBA رشد کردم و هرگز فکر نمی‌کردم که بتوانم در لیگ NBA بازی کنم. حالا من قادر هستم که در کتاب تاریخ این رقابت‌ها باشم.

وستبروک دو پرتاب آزاد بدست آورد تا در ۶.۱ ثانیه سه امتیاز برای هیوستون راکتس بدست آورد. راسل وستبروک و جیمز هاردن روی هم ۱۲ بار توپ را لو دادند و هاردن با ۸ بار توپ لو دادن بیشترین میزان را از این حیث در بازی داشت. هاردن پس از پایان بازی گفت:

قصد دارم بیشترین پرتاب را در بازی‌ها داشته باشم. امشب، آن پرتاب‌ها وارد سبد نشد. اما مهم‌ترین چیز این است که ما پیروز شدیم.

مایک دی آنتونی، سرمربی هیوستون راکتس گفت که از پرتاب‌های ناموفق جیمز هاردن در ابتدای فصل نگران نیست. دی آنتونی گفت:

برایم فرقی ندارد که او در مقابل چه تیمی بازی می‌کند. انتظار داریم در بازی بعدی این نقیصه را برطرف کند و اگر نشد بازی‌های بعد.

آلوین گنتری، راسل وستبروک را برای انرژی خارق‌العاده‌اش ستود و گفت:

آن‌هایی که می‌گویند چطور این بازیکنان آماده بازی می‌شوند، وقتی شما بازیکن بزرگی باشید راهی برای این سؤال خواهید یافت.

راسل وستبروک جیمز هاردن

هیوستون راکتس بعد از باخت ۱۱۷ بر ۱۱۱ مقابل میلواکی باکس با پیروزی در این دیدار به بازی‌ها برگشت. برندون اینگرام برای هیوستون ۳۵ امتیاز کسب کرد و بیشترین ریباند بازی را با ۱۵ ریباند به دست آورد. لنزو بال ۱۸ امتیاز کسب کرد و ۴ پرتاب از ۹ پرتاب او ۳ امتیازی بودند. گنتری در این باره گفت:

ما کار بزرگی برای انجام دادن پیش رو داریم. عاشق این تلاش هستم که آنگونه بازی کنیم که به تصور خود بهترین بازی باشد. در برابر تیم بسیار خوبی پیروز شدیم.

نیو اورلینز پلیکانز در این دیدار جرو هالیدی، گارد رأس خود که با مصدومیت زانوی چپ رنج می‌برد را در اختیار نداشت. هارت که در پست هالیدی بازی می‌کرد موفق شد در ۳۴ دقیقه بازی‌اش ۲۳ امتیاز کسب کند. پلیکانز زاین ویلیامسون، بهترین پیک درفت NBA را در اختیار ندارد. انتظار می‌رود ویلیامسون ۶ تا ۸ هفته ابتدایی را از دست بدهد. راکتس کوارتر اول را با برتری ۲۹ بر ۲۴ به پایان رساند و پلیکانز در نیمه دوم بازی بهتری به نمایش گذاشت و دو تیم در انتهای نیمه اول در امتیاز ۶۱ مساوی شدند. در انتهای کوارتر سوم، راسل وستبروک به آستین ریورز پاس داد تا او با پرتاب ۳ امتیازی خود اختلاف با نیو اورلینز پلیکانز را کاهش دهد و به ۳ امتیاز برساند و پلیکانز با برتری ۱۰۰ بر ۹۷ وارد کوارتر چهارم شد. راکتس کوارتر چهارم را با دانک وست بروک و کسب ۸ امتیاز متوالی آغاز کرد و خود را ۱۰۵ بر ۱۰۰ پیش انداخت.

نکات بازی:

نیو اورلینز پلیکانز: جوش هارت اندکی پس از پرتاب ۳ امتیازی‌اش با خطای فنی دریافت کرد. جاهلیل اوکافور در ابتدای کوارتر چهارم و بعد از اینکه فقط ۱۲ دقیقه در زمین بازی حضور داشت به دلیل خطا اخراج شد.

هیوستون راکتس: تمامی بازیکنان ترکیب اصلی هیوستون راکتس بیشتر از ۱۰ امتیاز کسب کردند و اریک گوردون که از نیمکت به میدان وارد شده بود توانست ۱۳ امتیاز کسب کند.

روابط چین و لیگ NBA

حواشی قبل از این بازی در ورودی اصلی سالن تویوتا سنتر قابل مشاهده بود، جاییکه تعدادی از هواداران با تی‌شرت‌های منقش که نوشته‌هایی در جهت حمایت از معترضان ضددولتی هنگ کنگ بر روی آن بود در سالن حاضر شدند. دریل موری، مدیر ورزشی هیوستون راکتس در اوایل این ماه با انتشار توئیتی حمایتی از معترضان هنگ کنگی، دولت چین را به خشم آورد. چندین معترض در میان هواداران پنجشنبه شب هیوستون راکتس به چشم می‌خورد  اما در دیدار شنبه شب تعداد این افراد کمتر شده بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *