• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آیا مصدومیت‌های زاین ویلیامسون بر روی دوران ورزشی او تأثیر خواهد گذاشت؟

آیا مصدومیت‌های زاین ویلیامسون بر روی دوران ورزشی او تأثیر خواهد گذاشت؟

تیم بسکتبال نیواورلینز پلیکانز دیگر لازم نیست نگران پرسشی باشد که چند ماه اخیر با آن روبه‌رو می‌شد: زاین ویلیامسون ، بازیکن روکی پرسروصدا چه زمانی برای بازی در فصل عادی NBA آماده خواهد شد؟

مصدومیت زاین ویلیامسون

پس از آنکه زاین ویلیامسون ۴۴ بازی فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به علت بهبودی از مصدومیت مینیسک خارجی در زانوی راستش از دست داد، او حالا آماده است تا در دیداری که فردا بین پلیکانز و سن انتونیو اسپرز در ورزشگاه اسموثی کینگ سنتر برگزار می‌شود به میدان برود. مدیران تیم پلیکانز انتظار دارند تمام ظرفیت ورزشگاه ۱۷,۷۴۴ نفر پر شود و خبرنگاران و مطلبوعات نیز حضور پررنگی در این دیدار داشته باشند. رسانه‌های آمریکا می‌خواهند بدانند که آیا زاین ارزش اینهمه جوسازی خبری را داشت؟ آیا فیزیک و وزن بالای بدن او برای مشکل‌ساز نخواهد شد؟ آیا زاین قرار است یک دوران حرفه‌ای پر مصدومیت را پشت سر بگذارد؟

فارغ از آنکه عمل جراحی اخیر زاین اولین جراحی زانوی او بود، این بازیکن تنومند سال گذشته و زمانی که در لیگ دانشگاهی برای تیم دوک بلو دویلز بازی می‌کرد به زانوی راست خود آسیب رساند و در اولین بازی پلیکانز در لیگ تابستانی NBA نیز از ناحیه زانوی چپ آسیب دیده بود. تمام این موارد سؤالی بزرگ در مقابل نام ویلیامسون ایجاد کرده است؟ آیا او در آینده می‌تواند طی یک فصل عادی NBA، ۸۲ بازی پرفشار و فیزیکی را پشت سر بگذارد؟ پس از آنکه مدیر اجرایی ورزشی نیواورلینز پلیکانز یعنی دیوید گریفین در سه ماه گذشته شاهد تلاش‌های زاین برای خلاصی از این مصدومیت بود، به نظر او جواب خوبی برای تمام این ابهامات داشته باشد. گریفین در مصاحبه با یو اس آ تودی گفت:

او از چیزی که قبلا بود بهتر خواهد شد. شاید در ابتدا اینطور نباشد اما وقتی که او زمان‌بندی درست خودش را پیدا کند، زاین واقعا از این مهلت بهبودی و تمام کارهایی که انجام شده است بهره لازم را خواهد برد. این مصدومیت او را به نسخه بهتری از خودش تبدیل خواهد کرد.

زاین ویلیامسون

در صورتی که حرف‌های گریفین درست از آب دربیاید، حریفان نیواورلینز باید بترسند و خود تیم هم باید فصل پرهیجانی را در ادامه پشت سر بگذارد. پس از آنکه نیواورلینز در تابستان اخیر زاین را به عنوان انتخاب اول در مراسم درفت NBA ۲۰۱۹ برگزید، این فوروارد در چهار بازی پیش‌فصل به طور میانگین ۲۳.۳ امتیاز و ۷۱.۴ درصد شوتزنی را از خود برجای گذاشت. اما آیا این هیولای ۱۹۸ سانتی‌متری و ۱۲۹ کیلوگرمی زمانی که به زمین بازگردد در برابر بازیکنان بزرگ NBA هم می‌تواند چنین آماری از خود برجای بگذارد؟ آلن بایر، جراح ارتوپدی و مدیر اجرایی موسسه پزشکی هوگ در مصاحبه با USA Today درباره وضعیت فعلی و آینده زاین ویلیامسون گفت:

او یک هیولا است. چیزی که من را درباره زاین ویلیامسون نگران می‌کند اندازه او است. او به خاطر حجم بدنش فشار زیادی به زانوهایش وارد می‌کند. شما به طور عادی در رابطه با جوانی که در ابتدای دوران ورزشی خود مصدوم می‌شود نگران خواهید شد. به این فکر می‌افتید که آن مصدومیت بر روی دوران حرفه‌ای او چه تأثیری خواهد گذاشت؟

با این وجود به نظر می‌رسد رقیبان پلیکانز بیشتر بر روی توانایی‌های ویلیامسون تمرکز کرده‌اند تا احتمالات مختلف برای سلامت او. دستیار مربی یکی از تیم‌های رقیب پلیکانز در این رابطه گفت:

من فکر نمی‌کنم افرادی که در این لیگ حضور دارند به زاین نگاه کنند و بگویند که او یک بازیکن شکننده خواهد بود. این قابل پیش‌بینی نیست اما فکر می‌کنم کسانی که در این لیگ حضور دارند حضور دارند نسبت به زاین و توانایی‎های او خوشبین هستند و اعتقاد دارند او به بازیکن هیجان‌انگیزی تبدیل خواهد شد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *