سفری تصویری در زندگی شگفت‌انگیز مایکل جردن

بسکتبال NBA مایکل جردن

با یکی دیگر از مقاله‌های تاریخی در سایت خبری بسکتبال بسکتفا در خدمت شما هستیم. در این نوشته به گونه‌ای متفاوت از قبل زندگی مایکل جردن، فوق ستاره‌ی بسکتبال NBA را واکاوی می‌کنیم. تا انتها با بسکتفا همراه باشید.

مهم نیست شما چه زمانی شروع به دنبال کردن بسکتبال NBA کردید. می‌دانید مایکل جردن یکی از بهترین بازیکنان دهه‌ی ۹۰ میلادی در بسکتبال NBA است. بهترین نسل NBA! و یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ در پست خود (شوتینگ گارد) با توجه به اینکه مایکل جردن از دید خیلی از بسکتبال دوستان بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA است، شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم. او یکی از پر افتخارترین بازیکنان تاریخ بسکتبال NBA است و موفقیت در زمین بازی او را به یکی از ثروتمندترین ورزشکاران آمریکا تبدیل کرد. اما شروع زندگی فوق‌العاده‌ی مایکل جردن تحقیرآمیز بود! بیایید نگاهی به زندگی او بیندازیم،‌ از دوران دبیرستان تا تبدیل به ستاره‌ی بسکتبال. در این مطلب بزرگ‌ترین دستاوردهای او را بررسی می‌کنیم.

۱) او در کارولینای شمالی متولد نشده است

بسکتبال NBA مایکل جردن

با اینکه مایکل در دبیرستان و کالج کارولینای شمالی بازی می‌کرد، اما در آنجا متولد نشده است. او در ۱۷ فوریه سال ۱۹۶۳، در بروکلین و در خیابان جیمز پیش از اینکه خانواده‌اش به منطقه‌ی ویلمینگتون نقل مکان کنند، به دنیا آمد.

او بهترین بازیکن کالج کارولینا نیست

۲) جردن پر افتخارترین بازیکن دانشگاه کالیفرنیای شمالی نیست

بسکتبال NBA مایکل جردن

شاید مایکل بهترین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA و مشهورترین بازیکن بسکتبال تاریخ کارولینای شمالی باشد اما نام او به ندرت در میان رکورد داران کارولینا دیده می‌شود. در ۵ آمار اصلی که بازیکنان بسکتبال با آن قضاوت می‌شوند، مایکل فقط در یکی از این گروه‌های آماری قرار دارد. (چهارمین نفر در استیل با ۷۸ توپ ربایی) گرچه او در میان ۲۰ بازیکن اسکورینگ (امتیاز آور) قرار دارد و یکی از معدود بازیکنانی است که در یک فصل، موفق به کسب ۶۰۰ امتیاز یا بیشتر از آن می‌شود. علاوه بر این او یکی از ۱۳ بازیکن دانشگاه کارولینای شمالی است که در المپیک، تیم ملی بسکتبال آمریکا را همراهی کرده است.

رکوردهای متوالی

۳) ثبت رکوردهای پیاپی

بسکتبال NBA مایکل جردن

بیاید برای دومین بار به عقب برگردیم و روزهای دبیرستان این ستاره را مرور کنیم. داستانِ معروفی که مربی‌اش در دبیرستان، او را از تیم اخراج می‌کند، درست نیست. او از ترکیب کنار رفت چون مربی به بازیکنان بلندقامت نیاز داشت. بله! پسر ۵.۱۱ فوتی که در تیم سال دومی‌ها بازی می‌کرد در فصل بعد به دانشگاه رفت. یک واقعیت جالب دیگر می‌خواهید؟ جردن بهترین امتیاز آور تاریخ تیم دبیرستانش نیست!

بعدی؟ مدتی زیادی طول نکشید تا مایکل داستان ستاره شود

۴) تقریباً جردن به سرعت تبدیل به ستاره‌ی NBA شد

بسکتبال NBA مایکل جردن

در اولین سال حضورش در NBA در فصل ۸۵-۱۹۸۴ (پس از انتخاب شدن در پیک سوم درفت)، مایکل میانگین ۲۸.۲ امتیاز، ۶.۵ ریباند و فیلدگل ۵۱.۵ درصد پرتاب‌های موفق را به ثبت رساند. اوضاع از این هم برای او بهتر شد. در فصل ۸۶-۱۹۸۵، او به صورت میانگین در هر بازی ۳۷.۱ امتیاز آورد و یکی از ۵ عنوان MVP (با ارزش‌ترین) خود را در سال ۸۸-۱۹۸۷ پس از کسب ۳۵ امتیاز، ۵.۹ پاس منجر به گل، ۵.۵ ریباند و ۳.۹ توپ ربایی به طور میانگین در هر بازی، دریافت کرد.

او این حرکت معروف را یاد گرفت، حرکت زبان!

۵) زبانی که تکان می‌خورد

بسکتبال NBA مایکل جردن

پدرش به او گفته بود مکانیک شود. جردن در دبیرستان میانگین تریپل دبل (۲۹.۲ امتیاز، ۱۱.۶ ریباند و ۱۰.۱ پاس منجر به گل) را ثبت کرد. بورسیه‌ی کارولینای شمالی را به دست آورد و بقیه‌ی ماجرا تاریخی است. طبق گفته‌ها، حرکت زبان که در زمان‌های مهم بازی‌ها از دهان او بیرون می‌آمد را مایکل از پدرش به ارث برده است.

مایکل فقط بسکتبالیست نبود

۶) بسکتبال فقط یکی از آرزوهای او بود

بسکتبال NBA مایکل جردن

مایک وقتی که نوجوان بود ورزش را شروع کرد. مشخصاً او در انتخاب بسکتبال درست عمل کرده است. چون او یکی از ثروتمندترین ورزش‌کاران تاریخ است اما جردن گزینه‌های دیگری هم داشت. او در دبیرستان فوتبال و بیسبال هم بازی می‌کرد و اگر به جای بسکتبال روی یکی از این ورزش‌ها تمرکز می‌کرد شاید در آن رشته‌ها هم موفق می‌شد.

در اوج جهان!

۷) مایکل جردن به اوج می‌رسد

بسکتبال NBA مایکل جردن

او یک قهرمانی در NCAA، بهترین بازیکن بسکتبال در فصلِ کالج، یک مدال طلای المپیک و ۲ عنوان MVP تا قبل از ۱۹۹۱ داشت. اما ۱۹۹۱ زمانی بود که مایکل به اوج رسید. او در فینال شیکاگو بولز برابر لس آنجلس لیکرز به صورت متوسط ۳۱.۲ امتیاز و ۱۱.۴ پاس منجر به گل در هر بازی را به ثبت رساند و با پیروزی ۴-۱ برابر لیکرز، قهرمان NBA شد. این اولین قهرمانی جردن بود اما تا آخرین قهرمانی او راه زیادی داریم.

زمان‌های پر سر و صدا

۸) زندگی زیر ذره‌بین!

بسکتبال NBA مایکل جردن

به دنبال قهرمانی ۱۹۹۱، جردن و شیکاگو بولز قهرمانی NBA در سال‌های ۱۹۹۲ و ۱۹۹۳ را هم به دست آوردند. موردی که باعث شد توجه بیشتری به این تیم و بازیکنانش شود. اما مایکل کاملاً زیر ذره‌بین قرار داشت و کاملاً برابر دوربین زندگی می‌کرد. به همین دلیل او پس از سومین قهرمانی‌اش تصمیم به بازنشستگی گرفت! اما آیا محرومیتی در جریان بود؟ فرصتی برای استراحت ذهن و مقاله با مشکلاتش پس از به قتل رسیدن پدرش؟ فقط خودش آن را دقیق می‌داند.

برنامه‌ی زندگی پر می‌شود

۹) در بازنشستگی اما شلوغ!

بسکتبال NBA مایکل جردن

از بسیاری شنیده‌ایم زمانی که بازنشسته می‌شوند به همان انداره‌ که کار می‌کردند، سرگرم هستند و تمام وقت کار می‌کنند. مایکل جردن هم از این قاعده مستثنی نیست. او در سال ۱۹۹۳ بازنشست شد اما برنامه‌ی کاری او پر بود.

مایکل در ۶ نوامبر ۱۹۹۳ در حالی که سومین حله قهرمانی خود را به دست آورده بود، بازنشسته شد. علاوه بر این در ۱ نوامبر ۱۹۹۴ لباس شماره ۲۳ شیکاگو بولز به احترام او بازنشسته شد. در مورد بسیار جالب و واقعیتی که کم اتفاق می‌افتد، تیم میامی هیت نیز به احترام مایکل جردن شماره ۲۳ خود را آویزان و بازنشسته کرد.

بازگشت به دوران قدیم!

۱۰) دوباره توپ

بسکتبال NBA مایکل جردن

بازنشستگی جردن در NBA به آن معنا بود که او زمان بسیار بیشتری در اختیار داشت تا به گذشته‌هایش بازگردد. او به بیسبال بازگشت و با قراردادی آزاد در فوریه‌ی سال ۱۹۹۴، به تیم شیکاگو وایت ساکس پیوست. پس از آن راهی بیرمنگام بارونز (تیم دسته پایینی شیکاگو وایت ساکس) شد و در مینور لیگ (رده‌ی پایین‌تر از میجر لیگ بیسبال آمریکا) بازی کرد. عملکرد او در مینور لیگ بیسبال جالب نبود اما وقتی متوجه می‌شوید او حدود ۲۰ سال از هر رقابت بیسبالی دور بوده است و این‌گونه بازی می‌کند، متوجه معجزه می‌شوید!

او بازگشت، با تغییری بزرگ

۱۱) به سختی شما را می‌شناسیم، ام جِی!

بسکتبال NBA مایکل جردن

تمام دوران بازنشستگی جردن با بیسبال سپری نشد، او در مارچ ۱۹۹۴ برای کمک به شیکاگو بولز به بسکتبال NBA بازگشت. اما با یک تغییر، به جای شماره ۲۳ مایکل شماره ۴۵ را پوشید. این همان شماره‌ای بود که او در دبیرستان می‌پوشید تا اینکه به تیم دانشگاهی پیوست، جایی که برادرش هم ۴۵ می‌پوشید. جردن شماره ۲۳ را نپوشید چون از آخرین شماره‌ای که پدرش او را با آن دیده بود نمی‌خواست استفاده کند. البته مایکل لباس شماره ۲۳ را در سال ۹۶-۱۹۹۵ پس از اینکه برابر اورلاندو مجیک شکست خوردند، دوباره بر تن کرد.

کفش

۱۲) ایرجردن!

بسکتبال NBA مایکل جردن

از معدود کفش‌های ورزشکاران که مردم بلافاصله نام آن را به خاطر می‌آورند و بهترین کفشِ سبک کلاسیک، ایر جردن است. اما این سبک از کفش‌های جردن روند ساخت‌شان خیلی زود متوقف شد. مایکل در پایان دوران کالجش، می‌خواست با آدیداس قرارداد امضا کند اما با قراردادی ۵۰۰ هزار دلاری با نایکی قرارداد بست.

هنوز او به کفش‌های آدیداس فکر می‌کرد اما وقتی قراردادش با این کمپانی منقضی شد، یک طراح جدید، کفشی با نام جردن ۳ تولید کرد و باعث تغییر در قرارداد جردن شد. به این ترتیب او با نایک قرارداد امضا کرد. گفتنی است جردن تا پایان دوران بازی خود از کفش‌های نایک استفاده کرد.

هر ورزشکار NBA باید از جردن به خاطر قراردادش با نایک تشکر کند چون این اولین قرارداد شگفت‌انگیزی بود که یک بازیکن بسکتبال با شرکتی بزرگ امضا می‌کرد.

او هیچ‌ وقت پیر نمی‌شود

۱۳) بازگشت جردن و تسخیر عنوان MVP

بسکتبال NBA مایکل جردن

بسیاری از هواداران و مدیران بسکتبال NBA زمانی که جردن بازنشسته شد، نا امید شدند چون آنها دیگر نمی‌توانستند بهترین بازیکن جهان را در زمین مسابقه ببینند. اما او در اولین سال بازگشت خود در فصل ۹۶-۱۹۹۵، چهارمین عنوان MVP فصل خود را به دست آورد. احتمالاً بازگشت جردن باعث نا امیدی حکیم اولاژوان و دیوید رابینسون شده بود، چرا که این دو در سال‌های غیبت جردن با ارزش‌ترین بازیکن لیگ شده بودند.

گذر از چهارمین قهرمانی

۱۴) بار دیگر، تسلط بر NBA

بسکتبال NBA مایکل جردن

وقتی که MJ بازگشت و در یک فصل کامل بازی کرد (او در فصل ۹۵-۹۴ بازگشت اما فقط در تعداد اندکی بازی حضور داشت) به نظر می‌رسید او اصلاً بسکتبال را کنار نگذاشته است! او به صورت میانگین ۳۰.۴ امتیاز در هر بازی آورد و ۴۹.۵ درصد از شوت‎هاش وارد سبد می‌شد. همان‌گونه که اشاره کردیم جردن باز هم MVP شد و بولز را در چهارمین قهرمانی‌اش در بسکتبال NBA رهبری کرد. (در فینال برابر سیاتل سوپر سونیکس)

قهرمانی چهارم تماشایی‌تر از ۳ قهرمانی قبل بود، اما نه فقط به خاطر رنگ موهای دنیس رادمن، قاب پلاستیکی روی صورت اسکاتی پیپن یا روح اروپایی تونی کوکاچ. حتی نه حضور مرد استرالیایی، لوک لانگلی و همراهی یار غار جردن، استیو کر. به این دلیل که فصل با ۷۰ پیروزی و فقط ۱۲ شکست برای شیکاگو پایان یافت و به بهترین رکورد تاریخ لیگ NBA تبدیل شد. (رکوردی که فصل ۱۶-۲۰۱۵ توسط گلدن استیت وریرز و با سرمربی‌گری استیو کر شکسته شد. ۷۳ پیروزی و ۹ شکست)

نگاهی به آینده

۱۵) دیدار در کاخ سفید و واشنگتن!

بسکتبال NBA مایکل جردن

سال ۱۹۹۷، زمانی که جردن و تیم شیکاگو بولز پس از قهرمانی سال ۱۹۹۶ به دیدار رئیس جمهور وقت ایالات متحده‌ی آمریکا، بیل کلینتون رفته بودند، به نظر مسیر آینده‌ی مایکل مشخص شوده بود. در آن زمان کسی فکر نمی‌کرد جردن روزی در واشنگتن ویزاردز بازی کند. در این مورد صحبت می‌کنیم اما قبل از آن باید در خصوص دو مورد از بهترین لحظات مایکل در شیکاگو صحبت کنیم.

موفق، هم در دفاع هم حمله!

۱۶) جردن یک دفاع بی‌‌نظیر

بسکتبال NBA مایکل جردن

همه‌ی ما از کیفیت بازی جردن در بازی تهاجمی آگاه هستیم. او در تمام آمار تهاجمی تاریخ بسکتبال NBA جزو ۱۰ نفر اول است. میانگین امتیازی، (اول و ۳۰.۱۲)، امتیاز آورترین بازیکن تمام تاریخ لیگ (نفر چهارم)،‌ بهترین فیلدگل (چهارم لیگ با ۱۲۱۹۲ مورد) و پرتاب پنالتی (پنجم با ۷۳۲۷ پرتاب موفق)

با این حال عملکرد او در انتهای زمین و دفاع هم شگفت‌انگیز بود. او هنوز سومین توپ‌ربای برتر تاریخ لیگ با ۲۵۱۴ مورد است. علاوه بر این در جمع امتیازات (امتیازی که رقیب از روی دست او کسب کرده و امتیازی که او در هر بازی به دست آورده است) با میانگین ۸.۰۹+، مایکل دومین بازیکن تاریخ لیگ است.

مایکل جردن، سوپرمن است

 ۱۷) آخرین عملکرد او در فینال، یکی از بهترین‌ها در دوران حرفه‌ای‌اش بود

بسکتبال NBA مایکل جردن

بازیِ آنفولانزا، یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های دوران مایکل جردن است. دیداری که جردن در آن مسابقه بیمار بود. وقتی که ما سرما می‌خوریم، نیاز به دستمال کاغذی و استراحت در محلی گرم داریم. اما سوپرمن با بیماری‌ای که داشت، یکی از بهترین عملکردهای خود را در فینال NBA را در معرض نمایش قرار داد.

برخی می‌گویند او آنفولانزا داشت و مخالفان این قضیه می‌گویند او در حالت خماری ۳۸ امتیاز، ۷ ریباند، ۵ اسیست و ۳ استیل را در طول بازی پنجم و پایانی فینال برابر یوتا جاز در سال ۱۹۹۷ به دست آورده است.

تصویر پایانی

۱۸) برنده‌ی یک فینال دیگر

بسکتبال NBA مایکل جردن

مایکل جردن چندین بازی به یاد ماندنی و صدها بازی بی‌نظیر در کارنامه‌ی خود دارد اما بازی ششم فینال سال ۱۹۹۸، احتمالاً بهترین بازی دوران دورزشی او است. او ۴۵ امتیاز آورد و دو حمله‌ی آخر شیکاگو به سمت سبد حریف را با کسب امتیاز ترک کرد. جردن پس از پیش رو برداشتن برایان راسل، بازیکن یوتا جاز شوت پایانی خود را به سمت سبد شلیک کرد و قهرمانی دیگری برای شیکاگو بولز به دست آورد. این مسابقه، آخرین‌باری بود که مایکل جردن را در پلی‌آف دیدم.

افتخارات در شیکاگو

۱۹) عناوین مایکل جردن

بسکتبال NBA مایکل جردن

رکوردها و عناوین مایکل جردن در ابتدای مقاله در کالج کارولینای شمالی را به خاطر دارید؟ بسیار خُب، اکنون آنها را کار نداریم و هدف افتخارات دوران ورزشی او در بسکتبال NBA است. فقط چند مورد آنها را بررسی می‌کنیم:

۱۴ مرتبه حضور در آل استار

۹ بار حضور در تیم دفاعی لیگ

۶ بار با ارزش‌ترین بازیکن فینال NBA

۵ بار با ارزش‌ترین بازیکن فصل عادی لیگ

بهترین بازیکن دفاعی لیگ در سال ۱۹۹۸

کجا قبلاً این را دیده‌ایم؟

۲۰) دوباره خداحافظ!

بسکتبال NBA مایکل جردن

بازنشستگی در سال ۱۹۹۳ شوک بسیار بزرگی بود. زمانی که او در سال ۱۹۹۹ بازنشسته شد، کمتر غافل‌گیر شدیم. او مسن‌تر شده بود (۳۴ سال تقریبا) و ۶ قهرمانی داشت. بازنشستگی او قابل فهم بود اما همان‌گونه که قبل از این گفتیم، دائمی نبود.

اجازه دهید دوباره رکوردها را دور بیندازیم

۲۱) دوباره سلام!

بسکتبال NBA مایکل جردن

دوران دومین بازنشستگی جردن طولانی‌تر از قبل بود. او ۳ فصل کامل دور از بسکتبال NBA بود اما در فصل ۰۲-۲۰۰۱ زمانی که ۳۸ سال سن داشت، به واشنگتن ویزاردز پیوست! به اندازه‌ی قبل موفق نبود اما هنوز به صورت میانگین در هر بازی ۲۳ امتیاز و ۵ ریباند را کسب می‌کرد. اما او جردن بود و هم‌چنان نمایش‌های خاطره‌انگیز به ثبت رساند!

یک سال دیگر

۲۲) سن فقط یک عدد است

بسکتبال NBA مایکل جردن

شما چند روز پس از تولد ۴۰ سالگی‌تان چه کار می‌کنید؟ اگر شبیه جردن هستید در یک بازی بسکتبال NBA ۴۰ امتیاز به دست می‌آورید. او در پیروزی ۸۹-۸۶ واشنگتن ویزاردز در سال ۲۰۰۳، چند روز پس از تولد چهل سالگی‌اش ۴۳ امتیاز کسب کرد. او اولین بازیکن تاریخ بسکتبال NBA بود که در سن چهل سالگی، بیش از ۴۰ امتیاز در یک بازی آورد و در یک فصل به صورت میانگین بیش از ۲۰ امتیاز در هر بازی کسب کرد.

نماد بین‌المللی شهرت و موفقیت

۲۳) فرانسه و جردن

بسکتبال NBA مایکل جردن

علاوه بر مهارت‌های بسکتبال، مایکل جردن یکی از معروف‌ترین ورزشکاران تاریخ به علت دیگری است. او برند لباس مخصوص خود را دارد. بین ورزشکاران فرن بیست و یکم رایج است که کفش‌ها ، لباس‌ها و چیزهای دیگری را با نام خود داشته باشند. وقتی که از کفش‌های ایر جردن در سال ۱۹۸۴ رونمایی شد، انقلابی در کفش‌های بسکتبال به شمار می‌رفت. ایر جردن از نایک به کمپانی جردن تغییر نام داد.

بازنشستگی کامل، زمان برای سرگرمی

۲۴) مردی با سیگار برگ

بسکتبال NBA مایکل جردن

طبق ادعای سایت فکت فایل، مایکل جردن سیگارِ برگ کشیدن را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرد. چیزی که به عنوان سرگرمی شروع شد و به وسواسی کامل تبدیل شد. طبق گزارش‌های Sports Illustrated، او ۶ بار در روز سیگار می‌کشد و در یک برنامه‌ی تلویزیونی برای تبلیغ سیگار برگ آمریکایی نیز حضور پیدا کرده است.

یکی از راه‌هایی که او می‌تواند هر ۳ سرگرمی‌اش را در آن انجام دهد

۲۵) سیگار، گلف و شرط بندی!

بسکتبال NBA مایکل جردن

سیگار کشیدن، شرط بندی و گلف سه تفریح اصلی مایکل جردن هستند. او می‌تواند هر ۳ سرگرمی ذکر شده‌اش را در زمانی که مشغول به هر کدام از آنها است، انجام دهد. بر اساس گزارش نیویورک پست، جردن یک گلف باز خوب، است و عادت به شرط بندی در گلف دارد.

دوباره کالج

۲۶) مایکل جردن فارغ التحصیل کالج است

بسکتبال NBA مایکل جردن

جردن در سال ۱۹۸۴ پس از برنده شدن جایزه نایسمیت و عنوان بهترین بازیکن سال دانشگاه کارولینای شمالی را ترک کرد. او یک سال مانده به پایان دوران دانشگاهش در مراسم NBA درفت، به عنوان پیک سوم انتخاب شد. البته او در سال ۱۹۸۶ به مدرسه بازگشت و مدرک خود را گرفت. او مدرک جغرافیای فرهنگی را گرفت.

یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای پس از بازنشستگی

۲۷) احساساتی که در اینترنت سوژه شد

بسکتبال NBA مایکل جردن

یکی از بهترین‌ شب‌های زندگی مایکل جردن در سال ۲۰۰۹ زمانی که وارد تالار مشاهیر بسکتبال NBA شد، رقم خورد. او کمی احساساتی شد و در طول سخنرانی‌اش گریه کرد که موضوعی قابل درک است. اما چهره‌ی اشک آلود مایکل تبدیل به یکی از پر طرفدارترین و محبوب‌ترین تصاویر در اینترنت و توییتر شد.

گره را باز کن

۲۸) برنده در عشق

بسکتبال NBA مایکل جردن

آیا اگر از همسرتان جدا شده باشید دوباره می‌توانید ازدواج کنید؟ خُب ما معتقدیم که جردن می‌تواند. او در سال ۱۹۸۹ با خوانیتا وانوی ازدواج کرد و آنها در سال ۲۰۰۶ از هم جدا شدند. آنها پس از داشتن ۳ کودک از هم جدا شدند. پس از آن مایکل در سال ۲۰۱۳ با مدل کوبایی-آمریکایی، ایوته پریتو ازدواج کرد.

بازگشت به کاخ سفید با افتخارات فراوان

۲۹) جایزه‌ای که نشان می‌دهد جردن یکی از بهترین آمریکایی‌های جهان است

بسکتبال NBA مایکل جردن

راهی که مایکل جردن در دنیای بسکتبال و تجارت تسخر کرد را توضیح دادیم. او به خاطر این موارد افتخار بزرگی به دست آورد. در سال ۲۰۱۶ او به گروه منتخبی از شهروندان آمریکایی که مدال از سوی رئیس جمهور دریافت می‌کنند، پیوست. کریم عبدالجبار، الن دی جنرس، رابرت دنیرو، بیل و ملیندا گیتس، فرانک گری، تام هنکس، روبرتو ردفورد و بروس اسپرینگستین کسانی هستند که چنین مدالی را دریافت کرده‌اند.

او از کانون توجهات کنار نمی‌رود

۳۰) در حال حاضر، او یک زندگی بسکتبالی دارد

بسکتبال NBA مایکل جردن

مردی که تعریف کرد ستاره بسکتبال و غول تجاری بودن چه معنایی دارد، اکنون دوران بازنشستگی را به بازیکنان NBA آموزش می‌دهد! او اولین بازیکنی است که مالک یک تیم در بسکتبال NBA است (شارلوت هورنتس) علاوه بر این او تنها مالک آفریقایی-آمریکایی در لیگ است.

در مورد زندگی فوق‌العاده‌ی مایکل جردن صحبت کردیم اما نمی‌شود نکته‌ای بزرگ در مورد او را نگوییم: او از فصل ۱۹۹۰ و زمانی که بازنشسته شد تا زمانی که دوباره بازگشت، هیچ‌وقت در بسکتبال ۳ شکست پیاپی را تجربه نکرد!

بسکتبال NBA

با مقاله‌ی جذابِ دیگر در سایت خبری بسکتفا همراه شما بودیم. اخبار بسکتبال، آموزش‌های بسکتبال، تاریخچه و هر چیزی بخواهید در بسکتفا مهیا شده است. از شما می‌خواهیم با دیدن مقاله‌های جذاب بسکتفا، سطح خود در بسکتبال روز دنیا را ارتقا دهید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *