• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • آیا ساکرامنتو کینگز می‌تواند برای حضور در مرحله پلی‌آف با لیکرز رقابت کند؟

آیا ساکرامنتو کینگز می‌تواند برای حضور در مرحله پلی‌آف با لیکرز رقابت کند؟

ساکرامنتو کینگز تیم جوان و با انگیزه ای دارد که می خواهد برای لیکرز و گلدن استیت مشکل ایجاد کنند.

بررسی تیم ساکرامنتو کینگز

سخت است که بتوان سرنوشت کنفرانس غرب را در فصل ‌پیش‌رو پیش‌بینی کرد. بله، به نظر می‌رسد گلدن استیت واریرز از تخت و تاج قهرمانی دور شده است و آن‌ها یک فینال دیگر و کوین دورانت را از دست دادند. آن‌ها همچنین فصل را بدون کلی تامپسون شروع خواهند کرد، اما این بدان معنی نیست که بهترین کنفرانس NBA تضعیف شده است. تیم‌هایی مانند یوتا جاز، دنور ناگتس، هیوستون راکتس و نیو اورلینز پلیکانز بازیکنان مدنظرشان را به ترکیب تیم خود افزوده‌اند تا شاهد رقابت جذابی در این کنفرانس باشیم. البته ساکرامنتو کینگز می‌خواهد در این کورس حاضر باشد. کینگز با شروعی شگفت‌انگیز در فصل قبل در رتبه نهم کنفرانس غرب ایستاد. اما این رتبه گواه آن مسیری نیست که ساکرامنتو مجبور است تا آن را طی کند. فصل قبل ساکرامنتو کینگز از حیث دفاعی و هجومی جزو میانه‌نشین‌های جدول بود. براساس آمار Cleaning the Glass آن‌ها در رتبه بیست و پنجم دفاع روی سبد قرار گرفتند و در رتبه هشتم دفاع روی پرتاب‌های سه امتیازی ایستادند.

این مسئله برای خط هجومی ساکرامنتو کینگز نیز مصداق داشت. کینگز با پرتاب‌های سه امتیازی معقولش در رتبه هفدهم پرتاب‌کننده‌های سه امتیازی روی سبد در فصل قبل ایستاد. شایان ذکر است که دی آرون فاکس و هم‌تیمی‌هایش در زمینه انتقال نیز عملکرد خوبی داتشتند و یکی از سرعتی‌ترین تیم‌های لیگ NBA در فصل قبل بودند. اما این تیم به طور نگران‌کننده‌ای برخی بازیکنان خود را در این فصل از دست داد. بن مک لمور حالا برای هیوستون راکتس بازی خواهد کرد و ویلی کلی اشتین در فصل جاری بازیکن گلدن استیت واریرز است. به راستی، هواداران ساکرامنتو کینگز با جدایی این دو بازیکن زانوی غم بغل نخواهند کرد چراکه با حضور این بازیکنان نیز انتظارات آن‌ها همچنان برآورده‌نشده باقی مانده بود. بیشتر نگرانی ساکرامنتو کینگز مربوط به بازیکنانی است که نتوانستند فصل قبل خود را در ترکیب این تیم ثابت کنند. هری گیلز و ماروین بگلی بار مسئولیت سنگینی را در این فصل روی دوش خود احساس خواهند کرد. بگلی ستاره‌ای نوظهور است و نامزد کسب بهترین بازیکن جوان لیگ NBA در فصل قبل بود. اما در حال حاظر مشخص نیست ساکرامنتو کینگز چطور می‌خواهد همین امسال خلأهای خود را برای موفقیت در لیگ NBA پوشش دهد.

ساکرامنتو کینگز

ساکرامنتو کینگز اقداماتی را در جهت بازسازی ترکیب خود انجام داده که از جمله آن می‌توان به اضافه کردن بازیکنانی چون ترور آریزا، کوری جوزف و دوین ددمون اشاره کرد. این بازیکنان در تجربه تابستانی‌شان به همراه بگلی و دی آرون فاکس اکنون به امید ساکرامنتو کینگز در این فصل تبدیل شده‌اند. این بدان معنی نیست که ساکرامنتو کینگز نمی‌تواند در مرحله پلی‌آف فصل پیش رو حاضر باشد. اوکلاهاماسیتی تاندر بدون راست فصل بروک و رتبه ششم در مرحله پلی‌آف فصل گذشته می‌تواند به راحتی حضور در مرحله پلی‌آف فصل ۲۰-۲۰۱۹ را از دست بدهد. اگر ساکرامنتو کینگز قدرت خودش را داشته باشد می‌تواند با تیم‌هایی چون هیوستون راکتس و پورتلند بلیزرز نیز رقابت خواهد کرد. اما رقابت‌کننده اصلی در کنفرانس غرب لس آنجلس لیکرز خواهد بود و اگر بخواهیم دو زوج حاضر در مرحله پلی‌آف فصل پیش‌رو را نام ببریم، بسیاری از بسکتبالدوستان لبران جیمز و آنتونی دیویس را انتخاب خواهند کرد. اما سلامت و انعطاف‌پذیری فاکتورهای اساسی برای لس آنجلس لیکرز هستند. بازیکنان حاضر در ترکیب لس آنجلس لیکرز صرف‌نظر از بازیکنانی چون لبران جیمز و آنتونی دیویس، زیاد خوب نیستند و بارها دیده شده است که تیم‌هایی مانند یوتا جاز، دنور ناگتس، پورتلند بلیزرز و سن آنتونیو اسپرز در مرحله پلی‌آف ستاره‌های نوظهوری را ارائه داده‌اند.

لوک والتون، سرمربی جدید ساکرامنتو کینگز از نظر تزریق انگیزه نباید مشکلی با بازیکنان جوان تیمش داشته باشد. قبل از حضور لبران جیمز، والتون در لس آنجلس لیکرز نیز ساختارهایی ایجاد کرده بود. او می‌تواند حتی بهتر از آن تغییرات را در فصل پیش‌ رو در ساکرامنتو کینگز رقم بزند. دی آرون فاکس یک فوق‌ستاره است و با تمرکز بر روی برخی راهنمایی‌ها و مسائل دفاعی می‌تواند بازیکن بسیار تأثیرگذاری در این فصل باشد. بنابراین در بخش کالیفرنیای شمالی می‌توان این نتیجه را گرفت که ساکرامنتو کینگز می‌خواهد قدم بعدی را بردارد. اما آن‌ها نمی‌توانند انتظار مصدوم شدن بازیکنان تیم‌های رقیب خود را داشته باشند. لوک والتون نیاز به تمرکز روی یافتن راهی برای قدرتمند کردن تیم خود باشد و ساکرامنتو کینگز را به مرحله پلی‌آف فصل ۲۰-۲۰۱۹ لیگ NBA رهنمون سازد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *