• صفحه خانگی
  • >
  • مسابقات
  • >
  • برابری لوکا دانچیچ با رکورد اسکار رابرتسون؛ کسب ۱۵۰۰ امتیاز در ۸۰ بازی نخست

برابری لوکا دانچیچ با رکورد اسکار رابرتسون؛ کسب ۱۵۰۰ امتیاز در ۸۰ بازی نخست

لوکا دانچیچ ، ستاره ۲۰ ساله و اسلوونیایی تیم دالاس موریکس در دومین فصل حضور خود در NBA به ستاره‌ای تبدیل شده که رکوردها را یکی پس از دیگری جابه جا می‌کند.

لوکا دانچیچ ، جواهری در دل بسکتبال NBA

لوکا دانچیچ ، جواهری در دل بسکتبال NBA

لوکا دانچیچ در مقابل لبران جیمز

او در بازی چند روز گذشته سومین تریپل دبل خود را در این فصل انجام داد، به رکورد ۱۵۰۰ امتیاز، ۵۰۰ ریباند و ۵۰۰ پاس منجر به گل در ۸۰ بازی اول خود در NBA دست یافت و به رکورد اسکار رابرتسون، یکی از اسطوره‌های این لیگ NBA رسید. اسکار رابرتسون، بازیکن اسبق میلواکی و تیم ملی آمریکا در سال ۱۹۶۴ به عنوان ارزشمندترین بازیکن NBA انتخاب شده بود و به این عناوین دست پیدا کرده بود که دانچیچ توانست به این عنوان مهم دست پیدا کند. این بازیکن جوان که برای دومین سال است که در لیگ حرفه‌ای آمریکا به میدان می‌رود آینده روشنی را پیش روی خود می‌بیند. به عده برخی منتقدان او در آینده می‌تواند در این رشته پرطرفدار رکوردها را جابه جا و به نام خود به ثبت برساند. بد نیست بدانید دانچیچ پیش از این به عنوان جوان‌ترین بازیکن بسکتبال NBA شناخته شد که در ۶ بازی اول فصل با بیش از ۲۵ امتیاز تریپل دبل کرد. او پس از کسب رکورد اسکار رابرتسون در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

از اینکه برای دومین سال پیاپی در بسکتبال NBA بازی می‌کنم خوشحال هستم و چیزی که مرا خوشحال‌تر از این می‌کند کسب عناوین و رکوردهایی است که به دست می‌آورم. به‌دست آوردن رکورد اسکار رابرتسون افسانه‌ای افتخار بزرگی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و من از بابت شادمان هستم. این را هم باید بگویم که عوامل متفاوتی در موفقیت من نقش داشتند و پیروزی‌های من را رقم می‌زنند. از جمله مربیانم که در این سال‌ها کمک زیادی به من کرده‌اند و هم‌تیمی‌هایم که با ساخت موقعیت من را صاحب توپ می‌کنند. این رکورد به همه آن‌ها تعلق دارد.

لوکا دانچیچ ۱۹ سال سن دارد و یکی از واضح‌ترین چیزها در مورد بازی او اعتماد به نفس کلی‌ای است که از او ساطع می‌شود. تنها لحظات جالب برای او لحظاتی هستند که کسانی که برای اولین بسکتبال تماشا می‌کنند هم متوجه ستاره بودن او می‌شوند. این اعتماد به نفس به‌خاطر آن است که او از سن خیلی کم در یورولیگ بازی کرده است، اما صرفاً تجربه‌ی بازی در آنجا چنین سطحی از اعتماد به نفس را در آدم ایجاد نمی‌کند. اعتماد به نفس کاذب هیچ فایده‌ای ندارد جز موفقیت شانسی و کوتاه مدت. او در اروپا چنان تسلطی به بازی بسکتبال داشت که هیچ‌کدام از همسن‌هایش حتی نمی‌توانستند به سطح او نزدیک شوند. همین امر باعث شده تا از دانچیچ به عنوان یکی از ستارگان آینده NBA نام برد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *