• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • صحبت‌های لوئیز اسکولا درباره حضور آرژانتین در فینال جام جهانی بسکتبال چین

صحبت‌های لوئیز اسکولا درباره حضور آرژانتین در فینال جام جهانی بسکتبال چین

  • توسط مینا
  • 15/09/2019
  • خبر
  • 0

اگر به جام جهانی ۲۰۰۲ برگردیم، آرژانتین با لوئیز اسکولا در فینال مسابقات حاضر بود. وی در آن زمان فورواردی سرعتی و ۱۷ ساله‌ بود و حالا او بهتر از همیشه به نظر می‌رسد و این شانس را دارد که مدال نقره در آن فینال را به طلای این جام جهانی تبدیل کند.

صحبت های لوئیز اسکولا پیش از فینال جام جهانی

این پاور فوروارد در جام جهانی ۲۰۰۲ میانگین ۹.۲ امتیاز و ۳.۳ ریباند را در هر بازی بدست آورد تا در ایندیانا پلیس صاحب گردن‌آویز نقره شود. جایگاه دومی جام جهانی آغاز راهی بود که به قهرمانی المپیک، دو بار قهرمانی در قاره آمریکا، یک بار قهرمانی در پان آمریکن و کسب نه مدال مسابقات ملی ختم می‌شد. حالا لوئیز اسکولا در ۳۹ سالگی و در چین میانگین ۱۹.۳ امتیاز و ۹.۱ ریباند را به نام خود ثبت کرده و خوشحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. لوئیز اسکولا بعد از دیدار با فرانسه گفت:

شدیدا احساس خوب بودن می‌کنم و فوق‌العاده خوشحال و هیجان‌زده‌ام.  فرانسه حریفی جذاب برای یک رقابت است، ما پیروز شدیم و پیروزی همیشه مسرت‌بخش است. اما در کنار آن حضور در اینجا هم لذت خاصی دارد.

شاید «لذت» بهترین واژه‌ای باشد که حضور آرژانتین در این جام را توصیف کند. با وجود تمام بازیکنان قدرتمند آن‌ها که اسکولا، کامپازو، لاپروویتولا، ویلدوزا، بروسینو، گارینو، دک، دلیا و دیگر بازیکنان، آن‌ها تیمی ساخته‌اند که سرود یک جذابیت بزرگ را می‌سراید. این تیم خاطرات زیادی از سال ۲۰۰۲ را زنده می‌کند. پپه سانچز، ۱۷ سال پیش زمانی که آرژانتین همه را حیرت‌زده کرد و به فینال رسید در مصاحبه‌ای گفت:

یک خبرنگار به ما گفت که مردم آرژانتین در راه بازگشت به خانه می‌رقصیدند.

این لحظات بار دیگر در حال تکرار شدن است زیرا آرژانتین به مسابقه کسب طلا بازگشته و لوئیز اسکولا ۳۹ ساله این تیم را رهبری می‌کند. موهای او سفید شده اما مرد قهرمان المپیک ۲۰۰۴ هنوز اینجاست. اسکولا بعد از حضور ۳۴ دقیقه‌ای در دیدار نیمه‌نهایی مقابل فرانسه گفت:

شباهت‌های زیادی میان این تیم با تیم‌های سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ می‌بینم. آیا معنایش این است که قصد داریم در همه بازی‌ها پیروز شویم؟ خودم هم نمی‌دانم. ما قبلاً نقره را بردیم. آیا طلا در این جام از آن ما خواهد شد؟ نمی‌دانم، اما مشخص است که به آن نزدیک هستیم.

لوئیز اسکولا

به یاد بیاورید که فرانسه در مرحله یک چهارم نهایی تیم ملی آمریکا را حذف کرد. روی کاغذ این فرانسه بود که باید به فینال می‌رفت اما سرجیو هرناندز، سرمربی آرژانتین دلیل این پیروزی را این‌گونه بیان می‌کند که با گابریل دک که در این تورنمنت در پست سنتر و پاور فوروارد بازی کرد، دفاع آرژانتین در سطح بالاتری بود و دک همیشه در حال دنبال کردن اوان فورنیر بود و وقتی موفق به عبور از دک می‌شد، آرژانتین حقه‌ای دیگر می‌زد و کامپازو را بر سر راه او قرار می‌داد. آن‌ها از نقطه نظر هجومی با همان حقه‌ای که در بازی مقابل استرالیا در راند دوم سوار کرده ‌بودند در بازی مقابل فرانسه پیروز شدند. پرس شدید گوبرت و دور نگه داشتن او از سبد! با این حربه، اسکولا توانست ۲ پرتاب از ۳ پرتاب ۳ امتیازی خود در کوارتر چهارم را به امتیاز تبدیل کند و هر امیدی را در دل فرانسوی‌ها برای بازگشت به بازی بکشد. اما برای بازیکن ۹ ساله آرژانتینی این پیروزی به هیچ وجه تاکتیکی نبوده است. اسکولا در این باره گفت:

فکر می‌کنم فقط از فرانسه بهتر بازی کردیم. ما تیم بهتری بودیم. همه روی این بهتر بودن هم‌نظر هستند. در تمام دیدارهای این جام بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادیم و شدیدا معتقدم که شایستگی حضور در فینال را داشتیم.

اما کار هنوز تمام نشده است. بله، مردم هنگام بازگشت به خانه در خیابان‌ها مشغول رقصیدن هستند و بر روی سکوهای ووکه سونگ، محل برگزاری دیدار فینال، نیز همین‌گونه خواهد بود. اسکولا درباره حضور در فینال گفت:

شاید برخی از افراد فکر می‌کردند که ما نمی‌توانیم به فینال برسیم و من به آن‌ها احترام می‌گذارم. آن‌ها را سرزنش نمی‌کنم. اما به محض اینکه بازی شروع می‌شد ما با برنامه پیش می‌رفتیم، در همه بازی‌ها این برنامه اجرا شد و این بود که بازی ما به چشم آمد. حالا هیچ کسی نمی‌تواند بگوید ما لیاقت حضور در فینال را نداشتیم.

اسکولا علاوه بر اینکه در این جام رکوردشکنی کرد و در رده دوم امتیازآورترین بازیکنان ادوار جام جهانی ایستاد شانس این را دارد که مسن‌ترین MVP ادوار جام جهانی باشد. این عنوان قبلاً به ایو دانئو، بازیکن یوگسلاوی رسیده بود که ۳۰ سال سن داشت. اما این داستان را باید خدا بنوسید!

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *