معضل بزرگ تیم های NBA؛ چه کسی از پرواز به دیزنی حذف شود؟

22 تیم شرکت کننده در شروع مجدد فصل رقابت های ان بی ای، روز جمعه برای اولین بار حضور مشترک در کمپ دیزنی را همراه یکدیگر تجربه کردند. البته هیچ کدام از تیم ها با گروه اعزامی معمولشان راهی اورلاندو، فلوریدا نشدند.

رها کردن خانواده ها برای چند هفته – و شاید حتی سه ماه، بسته به اینکه تیم ها تا چه مرحله ای در مسابقات جلو بروند – در حین همه گیری ویروس کرونا، تنها مشکلی نیست که تیم ها در آستانه شروع مجدد فصل با آن دست و پنجه نرم می کنند. محدودیت های فضایی در حباب دیزنی همچنین باعث شد که تیم ها مجبور شوند نفرات اعزامی خود را به 37 نفر کاهش دهند. به همین دلیل بسیاری از افرادی که به طور معمول همراه یک تیم سفر می کنند، در این سفر کنار تیم ها نیستند.

برد استیونز، سرمربی تیم بوستون سلتیکس گفت: «ما قادر به بردن همه نیستیم و این خوب نیست به خاطر حجم زیاد کاری که همه آنها در هر روز برای باشگاه انجام می دهند. ما تلاش کرده ایم که تشخیص بدهیم چگونه می توانیم با افراد بهترین بهره وری را داشته باشیم که از راه دور هم به همان شکل عالی باشد. فکر می کنم این یکی از چیزهایی بود که مجبور بودیم بفهمیم. در بعضی موارد، فوق العاده بودن آنها از راه دور، ممکن است شانس رفتنشان در ابتدا را کاهش بدهد.»

 

انتظار می رود پس از اینکه 6 تیم از حضور در پلی آف بازماندند و سپس 8 تیم در اولین دور از مرحله پلی آف پس از فصل عادی حذف شدند و جمعیت حاضر در حباب دیزنی کاهش پیدا کرد، تیم ها اجازه پیدا کنند که افراد بیشتری از کادر خود را به اورلاندو بیاورند.

اما تا آن زمان، در دوره ای که تیم ها در دیزنی دیدارهای خود را انجام می دهند، کارهای بسیار زیادی خواهد بود که از مارکت ها و دفاتر خانگی همزمان با خود بازی ها پیش می رود. بعضی تیم ها مربیان پیشرفت بازیکن خود را جا گذاشتند، برخی حتی دستیاران سرمربی های خود را به همراه نیاوردند و همه تیم ها تنها یک عضو روابط عمومی و رسانه خود و یک مدیر تجهیزات با خودشان آورده اند. در شرایط نرمال، بعضی از تیم ها با 3 عضو برای تامین نیازهای رسانه ای و 2 نفر برای تجهیزات به سفرهای مختلف می روند.

جف والتمن، رئیس امور اجرایی بسکتبال باگاه اورلاندو می گوید: «می دانید، این سخت است. ما به نوعی از زبانی که در بیرون صحبت می شد، خارج شدیم. این یک شرایط بسیار کم نظیر و خاص است و نیاز دارد که با مهارت مشخصی با آن کنار بیایید.»

بازیکنان مقابل این کاهش تعداد اعضای لیست بودند و اکثر تیم ها کل 17 بازیکن خود را به اورلاندو آوردند. 20 جایگاه باقی مانده هم بین مربیان، دستیاران، توسعه بازیکنان، ویدیو، امنیت، بهبود سازی شرایط، مربیان بدنسازی، ارتباطات رسانه ای و تولید کننده های محتوا تقسیم شده است.

اریک اسپولسترا، مربی تیم میامی هیت گفت که پروسه فهمیدن اینکه چه کسی به دیزنی برود و چه کسی نرود، کشنده بود.

او ادامه داد: «ما در حالت عادی مدلی داشته ایم که همه مسئولیت ها را تقسیم می کردند. یک جلسه داشتیم در این مورد و همه درک می کردیم که شرایط به گونه ای است که نیاز به کمک تک تک افراد هست. معنای چنین چیزی این است که کیف ها، شستن لباس، نظافت و همه چیز، تنها مربوط به مدیران بخش تدارکات نیست. این برای همه است. مربیان، تمرین دهنده ها، کارکنان اتاق وزنه، سرمربی و غیره. همه ما باید در تمامی جنبه ها درگیر کار باشیم.

 

بیلی داناوان، مربی اوکلاهما سیتی تاندر هم ناامیدی خود را از اینکه تصمیمات سختی در رابطه با اعضای کادر تیم ها به آنها تحمیل شده، ابراز کرد. او کاملا چشم انداز ان بی ای را می داند. نگه داشتن اعضای تیم ها در یک محدوده قابل کنترل، بخشی کلیدی از برنامه های ان بی ای برای به پایان رساندن فصل جاری است. هرچه افراد بیشتری در این حباب حاضر باشند، ریسک و احتمال اینکه چیزی از کنترل خارج شود، بیشتر خواهد بود.

داناوان می گوید: «هر کسی شایسته این شانس (حضور در کنار تیم و در محل برگزار مسابقات) است اما برای امنیت لیگ و بازیکنان، ما نمی توانیم آن را انجام دهیم. بنابراین آنچه باید رعایت کنیم، درک این است که من یا دستیارانم باید تجهیزات ویدیویی را فراهم کنیم، باید یکی از مربیان تیم را به فیلمبرداری از تمرینات بفرستیم. کارهایی بیرون از زمین مسابقه وجود دارد که ما مجبور به انجام آنها خواهیم بود.

نکته: داک ریورز، مربی تیم لس آنجلس کلیپرز گفت که کوای لئونارد که در پرواز این هفته تیمش به سمت اورلاندو حضور نداشت، جمعه شب به تیم ملحق شده است.

میشل مالون، مربی دنور ناگتس گفت که عضو تیم آل استار یعنی نیکولا جوکیچ، باید تا روزهای آتی به دیزنی برسد. جوکیچ ماه گذشته در کشور خود – صربستان – به کرونا مبتلا شده بود.

14 تیم طبق برنامه در روز جمعه در دیزنی ورلد تمرین کردند. تمامی 22 تیم هم برای روز شنبه برنامه تمرین داشتند که اولین روز از مرحله نخست خروج تیم ها از قرنطینه و ورود به زمین مسابقه محسوب می شود.

تیم ها منتظر لباس های ویژه خود با شعارهای عدالت اجتماعی در پشت آنها هستند. قرار است این لباس ها هفته آینده به دست تیم ها برسد. البته تیم های ان بی ای از این لباس های جدید و ویژه در مسابقات تدارکاتی که 22 جولای شروع می شود استفاده نمی کنند. لباس ها که پیام هایی نظیر «برابری» و «زندگی سیاه پوستان مهم است» روی آنها نقش بسته، از روز 30 جولای و با شروع رسمی بازی های فصل عادی ان بی ای رونمایی خواهد شد و در بازی های دوستانه، هر تیم لباس های عادی و همیشگی خود را به تن می کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *