• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • میامی هیت چگونه در یک کوارتر کار هیوستون راکتس را یکسره کرد؟

میامی هیت چگونه در یک کوارتر کار هیوستون راکتس را یکسره کرد؟

این بازی بعد از ۱۶ دقیقه تمام نشد! اگر احساس دیگری دارید میامی هیت و هیوستون راکتس را فراموش کنید.

پیروزی میامی هیت برابر هیوستون

دونکان رابینسون ۲۳ امتیاز بدست آورد، میرز لئونارد ۲۱ امتیاز کسب کرد و میامی هیت در یکی از یک‌طرفه‌ترین تعقیب و گریزهای تاریخ لیگ NBA با نتیجه ۵۹ بر ۱۸ از حریف خود پیش بودند تا یکشنبه شب با خیال آسوده‌تری با نتیجه ۱۲۹ بر ۱۰۰ از سد هیوستون راکتس بگذرد. لئونارد پس از پایان بازی گفت:

تعجب کردید؟ برای من تعجب‌برانگیز نبود. درک آن پیچیده نیست. هیوستون راکتس به طرز باورنکردنی تیم با استعدادی است. اما با برنامه حاضر شدیم و با این طرز فکر وارد بازی شدیم که می‌خواهیم نقاط قوت آن‌ها را خنثی کنیم، بانظم باشیم و برنامه‌ها را عملی کنیم. این همان کاری بود که انجام دادیم.

جیمی باتلر ۱۸ امتیاز بدست آورد و ۹ اسیست برای میامی کسب کرد و جیمز جانسون ۱۷ امتیاز در اولین بازی فصلش به نام خود ثبت کرد. میامی هیت به رکورد ۵ پیروزی و ۱ شکست رسید تا بهترین ۶ بازی اول تاریخ حضور خود در لیگ NBA را رقم بزند. جیمز هاردن ۲۹ امتیاز کسب کرد و این در حالی بود که راسل وستبروک تنها ۱۰ امتیاز بدست آورد. میامی هیت ۳۸ اسیست و هیوستون راکتس ۱۹ اسیست و ۱۴ پرتاب از ۴۸ پرتاب سه امتیازی راکتس تبدیل به امتیاز شد. مایک دی آنتونی، سرمربی هیوستون راکتس وقتی تیمش رکورد ۳ پیروزی و ۳ شکست را پیش روی خود دید اظهار داشت:

مشکلی نداریم. اما اگر فکر کنیم که مشکلی نداریم، وارد مشکل خواهیم شد. شما همیشه باید این ترس مناسب را داشته باشید و درک کنید که وارد سال جدیدی شدید و از همین حالا باید به بازی‌ها برگردید.

کوارتر اول برای میامی هیت یک رکورد بود و از سال ۵۵-۱۹۵۴ سومین پیروزی بزرگ در ۱۲ دقیقه محسوب می‌شد. میامی هیت در پایان کوارتر اول ۴۶ بر ۱۴ پیش افتاد. تنها پیروزی‌های بزرگتر دیگر در کوارتر اول در ۴ فوریه ۱۹۸۷ رقم خورد که در آن لس آنجلس لیکرز با نتیجه ۴۰ بر ۴ از ساکرامنتو کینگز پیش افتاده بود و در ۹ دسامبر ۱۹۷۲ که در آن بالتیمور بالتس با نتیجه ۴۵ بر ۱۲ از کنساس سیتی اوهاما پیش افتاده بود. جیمز هاردن گفت:

آن‌ها با انرژی وارد زمین شدند و ما نتوانستیم با آن مقابله کنیم و این نتیجه رقم خورد.

میامی هیت

این بزرگترین پیروزی میامی هیت در ادوار یکی از کوارترها در تاریخ لیگ NBA بود و بزرگترین شکستی بود که هیوستون راکتس در یک کوارتر تجربه می‌کرد. میامی هیت در ۲۲ ژانویه ۲۰۰۷ توانسته بود بر نیویورک نیکس با اختلاف ۲۸ گل در یک کوارتر فائق آید. اریک اسپوئلسترا، سرمربی میامی هیت پس از پایان بازی گفت:

این انرژی موجب شد تا من شکوه‌ای از آن‌ها نداشته باشم. آن‌ها امشب واقعاً عالی ظاهر شدند.

گوران دراگیچ ۱۵ امتیاز کسب کرد و تایلر هرو نیز ۱۲ امتیاز برای میامی هیت بدست آورد. کریس کلمونز ۱۶ امتیاز به اندوخته‌های هیوستون راکتس افزود و بن مک لمور نیز ۱۴ امتیاز برای این تیم بدست آورد.

نکات بازی

هیوستون راکتس: این چهارمین بازی متوالی است که هیوستون راکتس حداقل ۱۳ امتیاز از حریف خود کمتر کسب می‌کند. اکنون هیوستون راکتس سیزدهمین شکست از ۱۷ بازی خود مقابل میامی هیت را پیش روی خود می‌بیند.

میامی هیت: میامی در سال ۱۹۸۹ ۴۸ امتیاز در یک کوارتر کسب کرد و در سال ۱۹۹۰ نیز ۴۷ امتیاز در یک کوارتر بدست آورد. ۴۶ امتیاز کسب شده در این بازی رکورد خانگی میامی هیت محسوب می‌شود. جاستیس وینسلاو (مصدومیت از ناحیه پایین کمر) دومین بازی متوالی خود را از دست داد. دریک جونز جی آر و کی زد اوکپالا نیز در این بازی به دلیل مصدومیت حاضر نبودند.

۶ پرتاب از ۱۴ پرتاب فیلد و ۳ پرتاب سه امتیازی از ۹ پرتاب سه امتیازی جیمز هاردن تبدیل به امتیاز شد که برای مهاجمی نظیر او آمار فوق‌العاده‌ای نیست اما درصد پرتاب‌های او در کل لیگ افزایش یافت. او در ۶ بازی بالای ۳۷ درصد از فیلد پرتاب داشت که ۲۲ % محدوده پرتاب ۳ امتیازی وی بود.

کلمونز، سومین بازیک امتیازآور لیگ NCAA و کسی که فصل قبل در کمپبل میانگین ۳۰.۱ امتیاز در هر بازی را بدست آورد اولین بازی خود در لیگ NBA را انجام داد. کلمونز در ۱۳۰ بازی دانشگاهی توانست ۳۲۲۵ امتیاز کسب کند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *