چگونه به چسبندگی کفش های بسکتبال خود رسیدگی می‌کنید؟

برای کفش بسکتبال کشش یعنی همه چیز!

به عنوان یک بازیکن بسکتبال باتجربه، قبول خواهید کرد که کفش های لیز به صورت جدی بر چگونگی اجرای تکنیک های مختلف بازی، و در نتیجه بر عملکرد کلی شما در بسکتبال اثرگذار هستند.

غیر از این، کاهش چسبندگی یا کشش کفش های بسکتبال ، می تواند صدماتی از جمله پیچ خوردگی مچ پا و پارگی ACL (رباط صلیبی قدامی) را به بازیکن وارد کند.

خوشبختانه، شما می‌توانید با مد نظر قرار دادن نکات زیر، کشش کفش هایتان را افزایش دهید تا نسبت به عملکرد بهتر و امن تر خود در زمین بازی اطمینان داشته باشید.

زیر کفش های خود را تمیز کنید

کفش های تمیز چسبندگی بهتری نسبت کفش های کثیف دارند

یکی از روشهای اثبات شده برای بهبود چسبندگی کفش های بسکتبال، تمیز کردن آنها بعد از هر بازی است.

حتی اگر شما آنها را فقط درون زمین بازی بپوشید، باز هم مقدار قابل توجهی از گرد و غبار را به خود جذب می‌کنند که دفعه بعدی که به زمین بازی می‌روید می‌تواند بر میزان چسبندگی کفش روی کف زمین بازی تأثیر بگذارد.

بعد از اینکه تمیز شان کردید، مطمئن شوید که آنها را فقط موقع رسیدن به زمین بازی می‌پوشید. نمی‌خواهید که سر راه، لایه هایی از گرد و غبار و آلودگی را به خودشان جذب کنند، آن هم بعد از نظافت کردن شان.

زمین بسکتبال را جارو کنید

برای بهبود چسبندگی کفش های بسکتبال ، زمین بازی را تمیز کنید

شما همچنین می‌توانید با یک جارو، گرد و خاک و آلودگی هایی که ممکن است روی زمین بسکتبال نشسته باشد را پاک کنید.

فرقی نمی‌کند که زمین بازی شما در یک سالن سرپوشیده است یا یک محوطه باز. یک جاروی سریع می‌تواند کشش مناسب را برای شما تضمین کند.

استفاده از صفحه کشش برای بهبود چسبندگی

صفحه کشش یا تشک چسبنده

این صفحه که به تشک چسبنده هم معروف است، به طور ویژه برای کمک به پاک کردن گرد و خاک کفش و افزایش کشش آنها طراحی شده است.

صفحه چسبنده معمولاً در کنار زمین بازی قرار داده می‌شود و بازیکنان قبل از ورود به زمین بازی (یا هر وقت که زمان اجازه دهد) به عنوان راهی برای بهبود چسبندگی یا کشش کفش های بسکتبال خود و تقویت اصطکاک آن با زمین، روی آن قدم می‌گذارند.

لوسیون یا ژل چسبندگی را امتحان کنید

لوسیون چسبندگی یا ژل کشش

لوسیون چسبندگی هم، مثل تشک چسبنده، یک تقویت کننده کشش است که مخصوص کفش های بسکتبال ساخته شده است.

بیشتر این لوسیون ها و ژل ها را می توان مستقیم به کفش مالید، یا می‌شود ابتدا آن را روی یک حوله مالیده و سپس روی آن قدم بگذارید.

برای تقویت چسبندگی کفش های بسکتبال ، زیر آن را مرطوب کنید

رطوبت باعث افزایش چسبندگی می‌شود

اگر در خلال بازی هستید و ناگهان متوجه شدید که کفش هایتان چسبندگی شان را از دست داده اند، مرطوب کردن زیر آنها می‌تواند شما را نجات دهد.

چگونه این این کار را انجام دهیم؟

خب شما می‌توانید دست خود را لیس بزنید و سپس با آن زیر کفش تان را مرطوب کنید. مزیت این روش در این است که هر وقت که فرصت داشته باشید می‌توانید این کار را درون زمین بازی انجام دهید.

اگر چه این روش بهداشتی محسوب نمی‌شود، با این حال هنوز بیشتر افراد آن را موثر می‌دانند.

یک روش جایگزین که می‌توانید برای تقویت چسبندگی کفش های بسکتبال درون زمین انجام دهید، تف کردن روی زمین و مالید کفش روی آن است.

همچنین می‌توانید کف کفش هایتان را با یک حوله مرطوب که در کنار زمین قرار گرفته است مرطوب کنید. این روش بهداشتی تر از تف کردن و لیس زدن است، اما آن را فقط می توان خارج از زمین بازی انجام داد.

فرسوده ها را تعویض کنید

کفش فرسوده

تقریبا تمام این روش هایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، باعث ایجاد یک تقویت کشش موقت بشود. در نهایت این روش ها ممکن است برای بعضی‌ها هیچ نتیجه ای نداشته باشد.

این برای شما فقط یک انتخاب باقی می‌گذارد – جایگزین کردن کفش های فعلی با یک جفت نو.

و هنگام خرید کردن، کاملا مطمئن شوید که کفش های جدید دارای کشش عالی با ماندگاری طولانی باشد.

حرف آخر

چسبندگی ضعیف ممکن است باعث آسیب دیدگی بازیکن بسکتبال شود

پس شیوه هایی وجود دارند که شما برای بهبود چسبندگی کفش های بسکتبال خود باید آنها را بکار ببرید.

همان طور که قبلا اشاره کردیم، چسبندگی نامناسب می‌تواند به طور قابل ملاحظه ای کارایی شما را در زمین تحت قرار بدهد و اجرای بیشتر تکنیک ها را برای شما به یک معضل تبدیل کند.

به علاوه، کشش ضعیف می‌تواند از نظر ایمنی نیز خطرناک باشد زیرا ممکن است چنان صدمات جدی به شما وارد کند که باعث شود زمین بازی را ترک کنید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *