کلی تامپسون از لحظه‌ای می‌گوید که با وجود پارگی رباط صلیبی به سالن بازگشت

کلی تامپسون ، گارد گلدن استیت واریرز در کمتر از ۳ کوارتر ششمین دیدار فینال لیگ NBA، بیست و هشت امتیاز کسب می‌کند اما به یکباره به روی زمین زمین می‌افتد و زانوی چپ خود را از درد چنگ می‌زند.

صحبت های کلی تامپسون در خصوص مصدومیت

وقتی کلی تامپسون به همراه مربی گلدن استیت واریرز راه تونل سالن را در پیش می‌گیرد، اوریکل آرنا در سکوت محض فرو می‌رود، مانند یک قبرستان در نیمه‌های شب! سپس مانند یک سونامی تدریجی، وقتی هواداران تامپسون را می‌بینند که برای پرتاب‌های آزاد به زمین برگشته و می‌خواهد با ماندن در بازی در کوارتر چهارم و نجات واریرز شایستگی خود را به اثبات برساند، زمزمه‌های نگران به فریادهای شادی تبدیل می‌شوند.  بازگشت قهرمانانه کلی تامپسون به زمین بازی با دو پرتاب آزاد موفق او همراه بود و او حتی به امتیاز ۳۰ رسید و علیرغم درخواست باب میرز برای دفاع به زمین گلدن استیت واریرز برگشت تا با مشخص شدن این موضوع که وی در جریان بازی رباط صلیبی پاره کرده است، یک قهرمان لقب بگیرد. ستاره گلدن استیت واریرز در طول دوران بازیگری خود چند بار دچار مصدومیت شد و به همین دلیل از بازگشت دوباره به میادین بازی شکی به دل خود راه نمی‌دهد. کلی تامپسون در مصاحبه با مارکوس تامپسون، خبرنگار The Athletic می‌گوید:

می‌دانستم که آسیب دیده‌ام، اما هرگز دچار مصدومیت رباط صلیبی و مصدومیت‌های مربوط به لیگامنت نشده بودم. هرگز در زندگی‌ام عضوی از بدنم پاره نشده بود. بنابراین وقتی دچار این مصدومیت شدم فکر کردم پیچ‌خوردگی زانو است. حتی به بازی برگشتم و اصلاً در مورد آن فکر نکرده بودم. فقط شنیدم که مجبورم پرتاب آزاد انجام دهم و به همین دلیل برگشتم و مانند همیشه قدم برمی‌داشتم. چیزی از مصدومیتم نمی‌دانستم. ولی انگار چیزی از درونم به من می‌گفت: من این چیزها را نمی‌دانم. مسابقه فینال است، مگر نه؟ نمی‌خواستم امتیازات روی تابلو را از دست بدهم. به سختی آن‌ها را به دست آورده بودیم. بسیاری از بازیکنان بزرگ دوران حرفه‌ای باشکوهی داشتند اما هرگز رنگ فینال را به چشم ندیدند. خیلی خوش‌شانس بودم که در فینال حضور داشتم.

در ابتدا تامپسون فکرش را نمی‌کرد که آن بازگشتش به میدان تا این اندازه مورد تحسین هواداران قرار گیرد اما حالا او می‌بیند که چرا بابت آن صحنه به یک بازیکن خاص نزد هواداران گلدن استیت واریرز تبدیل شده است.

کلی تامپسون

کلی تامپسون در این باره می‌گوید:

تا زمان پایان فینال‌ها، فکر نمی‌کردم که این مورد چیز بزرگی باشد اما همینطور که زمان رو به جلو رفت و ویدئو را تماشا کردم و تشویق و فریاد هواداران را شنیدم فهمیدم که چه کار بسیار بزرگی انجام دادند. آنها درجه یک هستند زیرا این کار آن‌ها نشان می‌دهد که سلامتی من چقدر برایشان مهم است و برای آن‌ها تا چه اندازه بد خواهد بود اگر من در زمین نباشم. من هم نشان دادم که همه چیزم در بسکتبال خلاصه می‌شود.

گویی بازگشت کلی تامپسون با پارگی رباط صلیبی به دفاع گلدن استیت واریرز یک عمل غریزی بود. تامپسون در این باره می‌گوید:

سعی کردم در بازی بمانم. با هوشیاری کامل هم این کار را انجام ندادم. شاید بتوان گفت با بصیرت این تصمیم را گرفتم. بعد از اینکه شما پرتاب آزاد انجام می‌دهید، باید سریعاً بدوید و به دفاع برگردید، با خود نگفتم و به خود نقبولاندم که هی، ممکن است آسیب ببینی. فقط می‌خواستم به بازی ادامه دهم. بازی ششم و مهم‌تر از آن فینال رقابت‌ها بود.

کار قهرمانانه کلی تامپسون نتوانست از گلدن استیت واریرز یک تیم پیروز در مقابل تورنتو رپتورز بسازد و آن‌ها در بازی ششم باختند و تورنتو رپتورز به لطف مصدومیت کلی تامپسون و کوین دورانت نظاره‌گر قهرمانی تیمش بود. با توجه به جدایی کوین دورانت، آندره ایگودالا، شان لیوینگستون، دمارکوس کازینز و کوین کوک در نقل و انتقالات پیش‌فصل، گلدن استیت واریرز ترکیب خود را از نو ساخت و امیدوار است با بازیکنانی مانند کلی تامپسون، استفن کری و دریموند گرین که هنوز در ترکیب این تیم هستند پنجره قهرمانی‌های خود را گسترش دهد. کلی تامپسون حداقل تا زمان آل استار بریک باید بیرون از میادین باشد و زانوی خود را بهبودیافته ببیند و کار را به استفن کری، دریموند گرین و بازیکن جدید تیمش، دی آنجلو راسل واگذار کند تا در مرحله اول رقابت در کنفرانس غرب به موفقیت‌های این تیم ادامه دهند. اما وقتی او برگردد، کلی تامپسون و گلدن استیت واریرز بار دیگر تیمی بسیار خطرناک در لیگ NBA خواهند بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *