• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • کوبی برایانت ،دونکان و کوین گارنت در فهرست تالار مشاهیر بسکتبال قرار گرفتند

کوبی برایانت ،دونکان و کوین گارنت در فهرست تالار مشاهیر بسکتبال قرار گرفتند

کوبی برایانت

این کلاس شاید بزرگترین کلاس تالار مشاهیر در طول تاریخ باشد. باید تعجب می‌کردیم که نام کوبی برایانت ، تیم دونکان و کوین گارنت در تالار مشاهیر بسکتبال خالی باشد اما روز شنبه به طور رسمی اعلام شد که آن‌ها در فهرست تالار مشاهیر قرار گرفتند.

حضور کوبی برایانت در فهرست تالار مشاهیر بسکتبال

آن‌ها توانستند رای اول را به خود اختصاص دهند و در کنار آن‌ها تامیکا کچینگز، رودی تامجانوویچ، کیم مالکی، باربارا استیونس، ادی ساتون و عضو اجرایی طولانی‌مدت فیبا، پاتریک باؤمن نیز حضور دارند. انتخاب کوبی برایانت چند ماه بعد از حادثه مرگ غم‌انگیزش که با سقوط هلیکوپتر روی داد موجی از احساسات را برانگیخت.وانسا برایانت، همسر آن مرحوم بعد از اعلام رسمی قرار گرفتن برایانت در تالار مشاهیر گفت:

بدیهی است که آرزو داشتیم کوبی اینجا باشد تا امروز با هم جشن بگیریم اما قطعاً این نقطه عطفی در دوران حرفه‌ای NBA او است. حضور او در هر یک از فهرست‌های ورزشی ماندگاری او را مستحکم‌تر می‌کند.

جنی باس، مدیر وعضو اجرایی لس آنجلس لیکرز در این باره گفت:

با هیچ واژه‌ای نمی‌توان حضور کوبی برایانت در لس آنجلس لیکرز را تشریح کرد. کوبی فقط یک پیروز و قهرمان اثبات‌شده نبود، او هر آنچه را که می‌توانست به دنیای بسکتبال عرضه کرد. جنگندگی بالا، اخلاق کاری و سرعتش کم‌نظیر بود. این شایستگی‌ها به او کمک کرد تا ۵ عنوان قهرمانی را بدست بیاورد و حالا او را در فهرست تالار مشاهیر بسکتبال جای داده است، جایی‌که او برای بهترین بازی‌های حال حاضر بسکتبال تقدیس شده است. هیچ بازیکنی شایسته‌تر از او نبود.

رزومه کوبی برایانت تقریباً بی‌نظیر بود: ۵ عنوان قهرمانی NBA، ۲ عنوان MVP فینال NBA، ۱۸ بار قرار گرفتن در لیست آل‌استار NBA، ۱۱ بار جای گرفتن در تیم اول منتخب NBA، ارزشمندترین بازیکن فصل ۲۰۰۸ NBA، ۹ بار قرار گرفتن در تیم اول دفاعی لیگ NBA، او چهارمین بازیکن امتیازآور تاریخ لیگ NBA است و به علاوه این‌که برایانت ۲ مدال طلای المپیک را نیز در کارنامه دارد. یکی از معدود بازیکنانی که می‌تواند رزومه‌ای نزدیک به او را داشته باشد دونکان رابینسون است، چهره ۲ دهه سلسله سن آنتونتیو اسپرز. او ۵ عنوان قهرمانی NBA و ۳ عنوان MVP فینال NBA، ۲ عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ NBA، ۱۵ بار جای‌گیری در لیست آل‌استار NBA، ۸ بار قرار گرفتن در تیم منتخب دفاعی NBA، بهترین بازیکن فصل اولی سال را در کارنامه دارد و دونکان تنها بازیکن در تاریخ NBA است که با یک تیم بیش از ۱۰۰۰ پیروزی یا بیشتر کسب کرده است.

کوبی برایانت

او در تیم ویک فارست ۳ بار در تیم اول آل آمریکن جای گرفت و جایزه بهترین بازیکن دانشگاهی سال را از آن خود کرد. همچنین هیچ شکی در کیفیت بالای رزومه گارنت وجود ندارد: یک قهرمان لیگ NBA، ارزشمندترین بازیکن NBA، ۱۵ بار جایگیری در فهرست آل‌استار، ۹ بار قرار گرفتن در لیست منتخب تیم دفاعی NBA، بهترین بازیکن دفاعی سال و کسب ۱ مدال طلای المپیک. کوین گارنت درباره این خبر گفت:

این نقطه پایانی موفقیت است. ساعت‌های غیرقابلا شمارشی را برای رسیدن به این جایگاه سپری می‌کنید، خود را وقف حرفه خود می‌کنید، هیچ روز تعطیلی ندارید، با مصدومیت بازی می‌کنید، تا سر حد مرگ در بازی تلاش می‌کنید، از موانع عبور می‌کنید، یاد می‌گیرید، خود را می‌سازید و این نقطه پایانی موفقیت است.

همین ۳ نفر به تنهایی کلاس متفاوتی و بی‌نظیری را به وجود می‌آورند اما در کنار آنان دیگر بازیکنان نیز حضور دارند که در فهرست تالار مشاهیر نیز قرار گرفتند:

تامیکا کچینگز: ۱ عنوان MVP و ۱ عنوان قهرمانی لیگ NBA بانوان، او ۱۰ بار در لیگ WNBA عنوان آل‌استار را به خود اختصاص داده و همراه با تیم ملی آمریکا ۴ طلا را بر گردن خود آویخته است.

رودی تامجانویچ: اسطوره هیوستون راکتس، او تنها بازیکنی در تاریخ لیگ NBA اسد که در دوران بازیگری ۱۰۰۰ امتیاز و در دوران مربیگری‌اش ۵۰۰ پیروزی به همراه ۲ عنوان قهرمانی بدست آورده است. او با دو تیم متفاوت از هیوستون راکتس به عنوان قهرمانی رسید و تیم المپیک آمریکا را در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی به مقام قهرمانی و مدال طلا رساند.

کیم مالکی: او بیلور بیرز را به ۳ عنوان قهرمانی ملی رساند و به عنوان بازیگر نیز یکی از همین عناوین قهرمانی را بدست آورد.

باربارا استیونس: سرمربی تیم دسته دومی بنتلی یونیورسیتی، او پنجمین سرمربی تاریخ لیگ بسکتبال NCAA بانوان می‌باشد که به ۱۰۰۰ پیروزی رسیده است.

ادی ساتون: او سرمربی ۴ مدرسه را در تورنمنت NCAA به عهده داشت و بیش از ۸۰۰ بازی را در زمان سرمربیگری‌اش بر تیم‌های دانشگاهی را با پیروزی پشت سر گذاشت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *