• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • یادداشت؛ گلدن استیت چگونه خود را برای مراسم درفت ۲۰۲۰ آماده می‌کند؟

یادداشت؛ گلدن استیت چگونه خود را برای مراسم درفت ۲۰۲۰ آماده می‌کند؟

بعد از گذشت ۷ بهار که مسئولان ارشد تیم گلدن استیت تیم را برای مرحله پلی‌آف بسکتبال NBA آماده می‌کردند، لاری هریس پیش‌بینی کرد که ماه مارس و آوریل سال جاری متفاوت از آن سال‌ها خواهد بود.

گلدن استیت در مراسم درفت

با توجه به این‌که گلدن استیت واریرز یکی از شانس‌های بالای مراسم درفت، شاید پیک شماره ۱ را در مراسم درفت سال ۲۰۲۰ دارا است، هریس بسیار مشتاق بود که رزومه بازیکنان مستعد را بررسی کند و در جستجوی بسکتبالیست‌های نخبه جهان باشد. به جای آن، با توجه به این‌که اکثر نقاط جهان دچار پاندمی جهانی ویروس کرونا شده‌اند، هریس در خانه‌اش در دالاس مشغول تماشای ویدئوهای بازیکنان است. او نتوانمست به سفر برود اما تحقیقات ادامه دارد. هریس در گفتگوی تلفنی دراین باره گفت:

هر کسی بازیکنان خاصی مدنظر دارد که رفته و اطلاعات او را جمع‌آوری کرده است. ما مربیان بسیاری داریم و مکالمات تلفنی زیادی در این رابطه داشته‌ایم. این به ما شانس بیشتری می‌دهد. ما در ۵ سال گذشته فرصت فوق‌العاده‌ای در مراسم درفت نداشته‌ایم. اما حالا ساعت‌ها فیلم را تماشا کرده‌ایم.

این مهم‌ترین مراسم درفت برای گلدن استیت واریرز از سال ۲۰۱۲ به شمار می‌آید که در آن سال این تیم سه پیک داشت که ۲ پیک برای راند اول بودند و یکی از آن‌ها نیز شماره ۷ بود. بجای مطالعه بر روی تیم هیوستون راکتس، یوتا جاز یا لس آنجلس کلیپرز، هریس و شرکای او بر روی تماشای فیلم‌های آنتونی ادواردز از جورجیا، اوبی تاپین از تیم دانشگاهی دیتون و اونیکا اوکونگوا از لیگ USC و به علاوه چند تیم غیرآمریکایی تمرکز دارند که می‌توان به لااملو بال و دنی آودیجا اشاره کرد. همچنین جیمز وایزمن نیز که ۳ بازی در ممفیس انجام داد در این لیست حضور دارد. طبق گفته‌های هریس، گلدن استیت واریرز اخیراً روی ۸ یا ۱۰ بازیکن راند اول مراسم درفت تمرکز کرده است. اما با توجه به تعلیق NBA این تیم هیچ ایده‌ای برای چگونگی عملکرد در مراسم درفت یا آماده‌سازی قبل از درفت ندارد و نمی‌داند این مراسم در چه زمانی انجام خواهد شد. هریس در این باره گفت:

وقتی بتوانیم بازیکنانی را که در کمپ تمرینی پیش از درفت در شیکاگو حاضر می‌شوند مورد ارزیابی قرار دهیم به خط‌مشی‌های خود در مراسم درفت نزدیک می‌شویم. آیا در آنجا مصاحبه‌ای انجام خواهد شد؟ آیا تمرین انفرادی انجام خواهد شد؟ آیا ما می‌توانیم واقعاً بازیکنان را قبل از مراسم درفت مورد ارزیابی قرار دهیم؟ همه این فاکتورها در برهه کنونی نامعلوم هستند. اما می‌خواهیم از این امر اطمینان حاصل کنیم که تمام تلاش خود را برای بررسی همه بازیکنان انجام دادیم و مطمئن شویم در شرایطی که نمی‌توانیم به آن‌ها نزدیک شویم کدام بازیکن به درد تیم ما می‌خورد. شاید ما تمام گزینه‌هایی که سال‌های گذشته داشتیم را امسال نداشته باشیم که از جمله آن می‌توان به دعوت از آن‌ها و صحبت با آن‌ها، انجام آزمون‌های قیزیکی و … اشاره کرد.

گلدن استیت آنتونی ادواردز

این فرصت‌ها عمومی می‌توانست کافی باشد. پروفایل فیزیکی بازیکنان می‌تواند گویای الهام بخشی و سرعت و کمبود هر دو مورد باشد و همچنین به سوالات و ابهامات مربیان پاسخ بدهد. هنوز گلدن استیت واریرز یک خط مبنا برای ویژگی‌هایی که برای این تیم مطلوب است دارد و امیدوار است که بازیکنان مدنظر خود را بر این اساس شناسایی کند. این مسئله موفقیت در درفت را تضمین نمی‌کند اما روزنه‌هایی را برای بررسی پیش روی تصمیم‌گیرندگان قرار می‌دهد. اگرچه گلدن استیت واریرز در سال‌های اخیر اغلب تلاش کرده تا بازیکنان موقتی پیدا کند که فقط ضامن پیروزی برای آن‌ها باشند نیم‌نگاهی نیز به درفت بازیکنانی کم‌تجربه‌تر و دبیرستانی نیز دارد. هریس در این باره اظهار داشت:

بله، در تلاش هستیم تا بازیکنی بیابیم که به شیوه‌ای درست برای ما بازی کند. اما می‌دانیم که وقتی شما از سطح دبیرستان می‌خواهید انتخاب‌هایتان را انجام دهید بسیاری از بازیکنان ۱۸، ۱۹ یا ۲۰ ساله هستند. همه می‌دانیم انتظار این که این بازیکنان بیایند و از همین حالا در تیم مشارکت داشه باشند نیازمند گذشت زمان است. اما احساس ما بر این است که بعضی از بازیکنان در این مراسم درفت در سطح بالا هستند و این قابلیت را دارند که به تیم بیایند و چند دقیقه بازی کنند. ما لزوماً به دنبال پست بازی آن‌ها نیستیم. فقط به بازیکن احتیاج داریم که در هرجایی از زمین از منطقه ۱ تا ۵ بتواند بازی کند.

گلدن استیت واریرز به فصل بعد خود باور دارد چراکه استفن کری و کلی تامپسون به عنوان گارد، اندرو ویگینز و دریموند گرین به عنوان فوروارد و مارکز کریس را در پست سنتر در اختیار خواهند داشت. همچنین به بازیکنان ذخیره خود که عملکرد قابل توجهی در این فصل از خود ارائه داده‌اند نیم‌نگاهی دارند که از آن جمله می‌توان به اریک پاسکال اشاره کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *