• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • مصائب کرونا؛ یانیس آنتتوکومپو زمین بسکتبال شخصی برای تمرین در اختیار ندارد

مصائب کرونا؛ یانیس آنتتوکومپو زمین بسکتبال شخصی برای تمرین در اختیار ندارد

یانیس آنتتوکومپو بیشتر وقت خود را در ایام وقفه لیگ به دلیل ویروس کرونا به تمرین کردن، کمک به مراقبت از پسر تازه متولدشده‌اش و بازی ویدئویی مشغول است.

دردسرهای یانیس آنتتوکومپو

از زمانیکه NBA دستور بسته شدن امکانات ورزشی را صادر کرد، کاری که مدافع عنوان MVP خیلی زیاد انجام نمی‌دهد پرتاب به درون سبد است. مهاجم میلواکی باکس روز جمعه در جریان یک کنفرانس تلفنی اظهار داشت:

به یک حلقه دسترسی ندارم. نمی‌دانم، شاید بسیاری از بازیکنان در خانه‌هایشان زمین بسکتبال یا چیزی شبیه به آن را داشته باشند اما این را می‌دانم که فقط باید بر روی تمریناتی که خودم می‌توانم در خانه انجام دهم مانند دوچرخه‌سواری، تریدمیل و وزنه‌ زدن تمرکز کنم و بدن خود را سرحال نگه دارم.

این وقفه بسیاری از ورزشکاران، حرفه‌ای‌ها و دیگر افراد را مجبور ساخت تا به تمرینات خانگی روی آورند تا بدن خود را روی فرم نگه دارند. تجهیزات این تمرینات نیز برای هر یک از بازیکنان متفاوت است. لوید پیرس، سرمربی آتلانتا هاکس در این باره گفت:

این امر بستگی به داشته‌های بازیکنان و ظرفیت آن‌ها دارد. ما می‌توانیم بسیاری از تمرینات بدن‌سازی را انجام دهیم. مسئله این است که بازیکنان چطور آماده می‌مانند. این بیشترین چیزی است که به عنوان سرمربی برای آماده بودن آن‌ها می‌توانم بگویم. نمی‌توانم بگویم، هی آیا به باشگاه دسترسی داری؟ این بدترین مدیریت از جانب من خواهد بود.

برای مثال، پیرس گفت کوین هوئرتر، گارد آتلانتا هاکس در نیویورک به باشگاه دسترسی دارد و جف تیگ، گارد دیگر آن‌ها در ایندیانا صاحب یک باشگاه است. دیگر ابزیکنان با شرایط متفاوتی روبرو هستند. پیرس درباره لبران جیمز، فوق ستاره لس آنجلس لیکرز گفت:

من اینستاگرام لبران را دیده‌ام. لبران خانه‌ای با تجهیزات کامل بدن‌سازی دارد و یک زمین تمرین نیز در اختیار او می‌باشد. او در حال حاضر به طور واقعی‌تر به تمرین مشغول است که دستیابی نرمال‌تری از نظر امکانات محسوب می‌شود. کم ردیش (بازیکن فصل اولی آتلانتا هاکس) در یک آپارتمان زندگی می‌کند و احتمالاً یک آپارتمان دوخوابه است. او نمی‌تواند به اتاق بدنسازی آپارتمان برود چراکه یک امکان عمومی محسوب می‌شود. بنابراین او به طور کلی در این خصوص محدود شده است.

یانیس آنتتوکومپو

مایک بونهولزر، سرمربی میلواکی باکس گفت او به بازیکنان خود گفته است که روی آماده نگه‌داشتن بدن خود تمرکز کنند و قبول داشت که با وجود این پاندمی، تجهیزاتی که در اختیار این بازیکنان است کار آن‌ها را برای هر گونه فعالیت مخصوص بسکتبال سخت می‌کند. میلواکی باکس همچنان می‌کوشد تا راهی را برای روی فرم ماندن خود پیدا کند. بازیکنان میلواکی باکس گفتند به مسئولان اطمینان حاصل کردند که همه بازیکنان تمامی تجهیزات ضروری تمرین را در اختیار دارند. یانیس آنتتوکومپو خاطرنشان کرد که میلواکی باکس یک شرکت غذایی بیرون‌بر دارد تا اطمینان حاصل کند که بازیکنانش یک رژیم غذای مناسب اتخاذ می‌کنند. بروک لوپز، سنتر میلواکی باکس گفت که برنامه تمرینی از طریق یک نرم‌افزار تلفنی در برای آن‌ها فرستاده می‌شود. بروک لوپز در این باره اظهار داشت:

آن‌ها کار واقعاً خوبی را در زمینه مراقبت از تمامی جنبه‌ها انجام می‌دهند و علیرغم شرایطی که وجود دارد تمرینات اختصاصی را برای هر یک از بازیکنان خود اختصاص می‌دهند.

اما برای بازیکنان میلواکی باکس دشوار است که بدون در اختیار داشتن یک زمین تمرینات پرتاب خود را انجام بدهند. کریس میدلتون، فوروارد میلواکی باکس در این باره اظهار داشت:

از آنجایی‌که امکانات تمرینی در دسترس نیست، من به هیچ‌یک از اهداف بسکتبالی خود دسترسی ندارم مگر اینکه به خانه همسایه بروم و از آن‌جا پرتاب خود را انجام دهم. در حقیقت هیچ ابزاری از بسکتبال در دسترس من نیست. این همان چیزی است که یانیس آنتتوکومپو گفت. تریدمیل، طناب، برخی از ابزارهای بدنسازی و همین ها! من چند توپ بسکتبال دارم که می‌توانم در خانه و بیرون از آن تمرینات دریبل زنی را انجام دهم اما هیچ هدف واقعی برای پرتاب خود در اختیار ندارم.

لوید پیرس این را هم گفت که کوین هوئرتر اخیراً از او پرسیده است که چه زمانی بازیکنان قادر خواهند بود تا به امکانات تمرینی آتلانتا هاکس بازگردند. پیرس در پاسخ گفت:

به او گفتم من فقط به تو می‌توانم بگویم تا چه زمانی نمی‌توانیم به این امکانات دسترسی داشته باشیم. تا آوریل ورود به مکان‌های تمرینی ممکن نخواهد بود.

لازم به ذکر است با مثبت اعلام شدن تست کرونای رودی گوبر، بازیکن یوتا جاز فعالیت لیگ NBA به حالت تعلیق درآمد و بعد از این بازیکن بازیکنانی همچون داناوان میشل نیز به این ویروس متبلا شدند و آدام سیلور، کمیسیونر لیگ NBA هنوز زمان مشخصی برای از سر گیری رقابت‌های فصل ۲۰-۲۰۱۹ اعلام نکرده است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *