یانیس آنته توکومپو برای تیم ملی یونان در جام جهانی بسکتبال به میدان می‌رود

رقابت های جام جهانی بسکتبال در سال ۲۰۱۹ در کشور چین برگزار خواهد شد و تیم ملی بسکتبال یونان در این مسابقات در گروه F قرار گرفته است. یانیس آنته توکومپو برای یونان در این رقابت ها به میدان خواهد رفت.

یانیس آنته توکومپو برای یونان در جام جهانی بسکتبال به میدان خواهد رفت

بسکتبالیست های یونانی در گروه ششم با تیم های برزیل، مونته نگرو و نیوزیلند هم گروه خواهند بود. حال خبر می‌رسد، فوق ستاره ۲۴ ساله باشگاه میلواکی باکس می‌خواهد تیم ملی کشورش را در این رقابت ها همراهی کند. یانیس آنته توکومپو هفته گذشته و در مراسم NBA Awards ۲۰۱۹ که در شهر سانتا مانیکای ایالت کالیفرنیا برگزار شد، به عنوان ارزشمندترین بازیکن فصل عادی لیگ NBA انتخاب شد. خبر پیوستن این ستاره به تیم ملی یونان، مطمئنا می‌تواند خبر خوبی برای یونانی ها و به همان اندازه دلهره آور برای سایر رقبای این کشور در جام جهانی باشد.

ستاره یونانی درباره حضورش در تیم ملی یونان می‌گوید:

هنوز با مربی تیم درمورد اینکه در چه پستی بازی کنم، صحبت نکرده ام. برای من مهم فقط آن است که بتوانم برای تیم ملی کشورم بازی کنم. اینکه من در پست سنتر یا گارد راس بازی کنم، واقعا اهمیتی ندارد. من یک بسکتبالیست حرفه ای هستم و هرجایی که مربی صلاح بداند، حاضرم به تیم کمک کنم.

یانیس آنته توکومپو  جام جهانی بسکتبال

یانیس آنته توکومپو برای تیم ملی یونان در جام جهانی بسکتبال به میدان می‌رود

جام جهانی بسکتبال ۲۰۱۹ چین، از روز شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۸ آغاز شده و روز یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ به پایان می‌رسد. ستاره ۲۴ ساله یونانی در رقابت های یورو ۲۰۱۷ با یونان به علت آسیب دیدگی از ناحیه زانو حضور نداشت و یونان بدون حضور او در مرحله یک چهارم با شکست مقابل روسیه از گردونه این مسابقات حذف شد. یانیس این روزها در آتن به خاطر رونمایی از کفش جدیدش که ساخته کمپانی نایکی است، حضور دارد. کفشی که با امضای او و نام او در ماه آگوست به بازار عرضه خواهد شد. وی همچنین در تورنمنت دوستانه بسکتبال سه نفره آتن نیز حضور خواهد داشت، جایی که او برای اولین بار بسکتبال را در آن جا شروع کرد. یکی از خیابان های شهر یونان با چهره او به تصویر درآمده و مردم یونان تاکنون استقبال باشکوهی از ستاره خود بعمل آورده اند. یانیس آنته توکومپو همچنین در روز جمعه در جمع ۳۰۰ کودک و مهاجر نیجریه ای نیز حضور یافت و دقایقی به صحبت با آن ها پرداخت. وی تلاش، پشتکار و حمایت های خانواده اش را عامل موفقیت خود دانسته است.

وی در مورد اینکه به او لقب یکی از عجایب یونان را داده اند نیز گفت:

عجایب یونان؟ این یک لقب خوب بوده که برازنده من است.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *