• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • چینی‌ها هشدار دادند که آدام سیلور می‌تواند به دلیل اظهاراتش مجازات شود

چینی‌ها هشدار دادند که آدام سیلور می‌تواند به دلیل اظهاراتش مجازات شود

  • توسط مینا
  • 20/10/2019
  • خبر
  • 0

بازیکنان و تیم‌های لیگ NBA چین را ترک کرده‌اند اما جدال میان لیگ NBA و دولت چین هنوز هم ادامه دارد. روز شنبه، شبکه خبری ایالات چین به آدام سیلور ، کمیسیونر لیگ NBA هشدار داد.

هشدار چینی ها به آدام سیلور

براساس گزارش South China Morning Post، شبکه خبری ایالات چین اعلام کرد آدام سیلور برای اهانت به چین و حمایت از دریل موری، مدیر ورزشی هیوستون راکتس که پستی توئیتری را در حمایت از معترضان هنگ کنگی منتشر کرده بود و این جدال بین المللی را به وجود آورد می‌تواند مجازات شود. در اوایل هفته، آدام سیلور در نیویورک و گفتگو با Time ۱۰۰ Health Summit اظهار داشت که چین از لیگ NBA خواست تا دریل موری را به خاطر توئیتش اخراج کند. موری در توئیتش نوشته بود:

برای آزادی بجنگید. در کنار مردم هنگ کنگ باید ایستاد.

سیلور گفت امکان ندارد چنین اتفاقی رخ دهد و موری را اخراج کنیم. حتی هیچ شانسی وجود ندارد که او را تنبیه انضباطی کنیم. دولت چین، از طریق سخنگوی خود اعلام کرد که این درخواست را نداشته است. لیگ NBA در رابطه با دریل موری اولین بیانیه خود را منتشر کردند و آن را نامناسب خواند و عنوان کرد که لیگ NBA بسیار از این موضوع متأسف است. آدام سیلور، علیرغم قبول ضرر و زیان مالی در نتیجه توئیت دریل موری، گفت که او مایل است تا منتظر نتایج این عمل بماند و از آزادی بیان موری حمایت کرد. هیچ شکی نیست که همین واکنش سیلور موجب خشم چینی‌ها شده است. چینی‌ها مدعی شده‌اند گفته‌های سیلور دروغ‌های ساختگی است و می‌خواهد چهره‌ای مخدوش از چین ارائه کند و موجب رضایت بخشی از سیاست‌مداران آمریکایی باشد. بعد از بیانات اولیه آدام سیلور، سیاست‌مداران هر دو جناح جمهوری‌خواه و دموکرات از سیاست اتخاذ شده لیگ NBA انتقاد کردند.

آدام سیلور

شبکه خبری ایالات چین در ادامه افزود:

آدام سیلور از هیچ تلاشی فروگذار نکرده که خود را مدافع آزادی بیان معرفی کند و از لفظ آزادی بیان استفاده کرد تا از عذرخواهی درباره توئیت موری که حمایت خود را از معترضان هنگ کنگی ابراز داشت سرباز زند. او از خط قرمز مردم چین عبور کرده است.

در حالی که به نظر می‌رسد دولت چین از این موضوع بسیار عصبانی است، این قضیه تلویحاً گویای این است که دو طرف بسیار بعید است که با یکدیگر آشتی کنند. دولت چین از پوشش رسانه‌ای بازی‌های پیش‌فصل لیگ NBA خودداری کرد و بسیاری از اسپانسرها هم حمایت خود از این مسابقات را به حالت تعلیق درآورد. در جریان بازی تدارکاتی پیش‌فصل بروکلین نتس در روز جمعه در بارکلی سنتر، هزاران نفر از معترضان با تی‌شرت‌های منتقش به نوشته «در کنار مردم هنگ کنگ بایستید» در سالن حاضر شدند.

برخلاف هواداران، بازیکنان لیگ NBA، مربیان و مسئولان اجرایی از اظهارنظر درباره این موضوع امتناع ورزیدند اما اظهارات لبران جیمز دوباره اوضاع را آشفته کرد. لبران جیمز در سخنانی طعنه‌آمیز، دریل موری را به خاطر آشفته ساختن جو ایالات متحده آمریکا شماتت کرد و مردم هنگ کنگ نیز در تلافی این اظهارات پیراهن او را آتش زدند. به نظر نمی‌رسد ضرر و زیان مالی میلیون دلاری لیگ NBA در مقایسه با آن‌چه هنگ کنگی‌ها درباره آن اعتراض کرده‌اند ارزشی نداشته باشد. اما تا زمانی که دولت چین به لیگ NBA فشار بیاورد آدام سیلور روز خوشی نخواهد دید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *