برترین رکوردها و آمارهای ستارگان تاریخ NBA

لبرون جیمز، شکیل اونیل، تیم دانکن و کوبی برایانت از بهترین بازیکنان تاریخ بسکتبال NBA محسوب می شوند. بسکتبال NBA بهترین لیگ جهان است. در این رقابت ها بازیکن های بزرگ بازی می کنند که برخی از آن ها تاریخ سازی کردند و رکوردهای بی نظیری را به ثبت رساندند. بعضی از این بازیکنان همچنان به حرفه خود ادامه می دهند اما بیشتر برزرگان این رشته خداحافظی کردند. در ادامه به چندین رکورد ثبت شده در تاریخ NBA توسط این بازیکنان می پردازیم.

ویلت چمبرلین فیلادلفیا واریرز ۳۴ امتیاز ۵۵ ریباند

چمبرلین فقط یک اسکورر نبود و ۱۱ فصل از ۱۴ فصلی را که بازی کرد لیدر ریباند بود.اما ویلت بیشترین ریباند تاریخ بسکتبال در یک بازی را مقابل بوستون سلتیکس بیل راسل به ثبت رساند اما با این حال تیم او بازی را واگذار کرد.

ویلت چمبرلین فیلادلفیا واریرز ۱۰۰ امتیاز ۲۵ ریباند

چمبرلین در برد ۱۶۹_۱۴۷ تیمش. برابر نکس بهترین عملکرد امتیازگیری تاریخ را داشت. او ۶۳ پرتاب از ۱۱۵ پرتاب تیمش را داشت و ۳۶ عدد از آنها را به امتیاز تبدیل کرد.نکته عجیب ویلت در این بازی دقت شوتش در پرتاب های آزاد بود که ۲۸ عدد از ۳۲ پرتابش را گل کرد. او در کل کریرش میانگین فیلد گل پرتاب آزاد ۵۱ درصد دارد .گرچه آن بازی قرار نبود د تلوزیون نشان داده شود در نتیجه هیچ فیلمی از آن در دسترس نیست و فقط عکسی از او در دسترس است که برگه ای در دست دارد که عدد صد روی آن نوشته شدن.ویلت در آن فصل میانگین ۵۰ امتیاز و ۴۸ دقیقه بازی داشت.

دیوید رابینسون سن آنتونیو اسپرز ۳۴امتیاز ۱۰ ریباند ۱۰ اسیست  ۱۰ بلاک  ۲ استیل

در سال ۱۹۹۴ دیوید رابینسون کاری را کرد که فقط سه نفر دیگر در تاریخ NBA انجام داده اند.(نیت تورمند، حکیم اولاجوان و الوین رابینسون)او چهارمین کوادریپل دبل تاریخ را مقابل دیترویت پیستونز به ثبت رساند. رابینسون محدودیت های بازیش را کنار زده بود و شوت های میدرنج را گل می کرد، از دبل تیم ها رد می شد و به راحتی بلاک می کرد. در اصل در کریرش او پاسور خوبی نبود اما در آن بازی هر پاسی که داد به امتیاز تبدیل شد.

راسل وستبروک  اکلاهاما سیتی تاندرز  ۲۰ امتیاز  ۲۰ ریباند  ۲۱ اسیست

بسیاری این بازی را به خاطر داریم. وستبروک بازی را با صفر امتیاز در کوارتر اول آغاز کرد اما در سه کوارتر باقی مانده به خوبی تیم خود را رهبری کرد و با یک دبل تریپل دبل لیکرز را شکست داد. راسل وستبروک و ویلت چمبرلین تنها کسانی هستند که چنین آماری به ثبت رسانده اند.

برترین رکوردهای تاریخ NBA

کوبی برایانت لس آنجلس لیکرز ۸۱ امتیاز ۶ ریباند  ۳ اسیست ۱ بلاک ۳ اسیست

کوبی در فصل ۰۶_۲۰۰۵ میانگین ۲۶ امتیاز داشت . او در نیمه اول بازی مقابل رپترز ۲۶ امتیاز آورد .آنها ۱۸ امتیاز در کوارتر سوم عقب بودند که کوبی ۲۷ امتیاز و در کوارتر آخر ۲۸ امتیاز آورد و در نهایت لیکرز رپترز را مغلوب کرد.۸۱ امتیاز کوبی دومین عملکرد برتر امتیاز گیری تاریخ است و ۵۵ امتیاز او در نیمه دوم نیز دومین عملکرد برتر در نیمه دوم است( هر دو بعد از بازی ۱۰۰ امتیازی چمبرلین که در نیمه دوم ۵۹ امتیاز آورد.

شکیل اونیل لس آنجلس لیکرز  ۶۱ امتیاز ۲۳ ریباند

در سال ۲۰۰۰ شک تصمیم گرفت که جشن تولد ۲۸ سالگی خود را در مقابل لس آنجلس کلیپرز برگزار کند.برخی معتقدند که برترین عملکرد آن دهه بوده به این دلیل که فقط در ۳۵ شوت ۶۱ امتیاز آورده و فقط ۹ شوت را از دست داده است.

جیمز هاردن  هیوستون راکتس  ۶۰ امتیاز  ۱۰ اسیست  ۱۱ ریباند  ۴ استیل

در تاریخ NBA فقط یک نفر توانسته با ۶۰ امتیاز تریپل دبل کند و آن فرد کسی نیست جز جیمز هاردن. در یک بازی در سال ۲۰۱۸ مقابل اورلاندو مجیک. کریس پال روی نیمکت بود و هاردن به تنهایی تیم را برنده کرد. او بسیار افیشنت ظاهر شد و ۱۹ شوت از ۳۰ شوت ، و ۱۷ پرتاب از ۱۸ پرتاب آزاد خود را به امتیاز تبدیل کرد. همچنین هاردن ۴ تریپل دبل با ۵۰ امتیاز نیز دارد.

اسکات اسکایلز اورلاندو مجیک ۲۲ امتیاز ۳۰ اسیست

برخلاف بسیاری از رکورد های مورد توجه ، این رکورد درباره اسیست است. اسکایلز در طول کریرش اولین انتخابش پاس دادن و بازیسازی بود و یکی از بهترین پاسور های لیگ به حساب می آید.‌اما در یک بازی در سال ۱۹۹۰ مقابل دنور ناگتس اسکایلز شگفتی ساز شد. ۷ دقیقه مانده به پایان بازی او با رکورد قبلی اسیست یعنی ۲۹ عدد برابر شد اما ۱۹ ثانیه مانده به پایان بازی جری رینالد پاس الی اوپ اسکایلز را تبدیل به امتیاز کرد و رکوردی جدید ثبت کرد.

کلی تامسون گلدن استیت واریرز ۲۷ امتیاز در یک کوارتر

همه میدانیم اگر کلی تامسون بخواهد، هر کاری میتواند بکند .او در نیمه اول بازی در مقابل سکرومنتا کینگز عملکرد بدی داشت و می خواست در کوارتر سوم جبران کند و این گار را نیز کرد. او نه پرتاب سه امتیازی داشت که هر نه تای آن تبدیل به امتیاز شد؛ در اصل هر ۱۳ شوت او در آن کوارتر تبدیل به امتیاز شد.کلی آمار های خوب دیگری مانند گرفتن ۶۰ امتیاز در سه کواتر و در بازی دیگر ۱۴ سه امتیازی در سه کوارتر را نیز به ثبت رسانده.

نیکولا یوکیچ دنور ناگتس  ۱۵ امتیاز ۱۰ ریباند  ۱۰ اسیست در ۱۴ دقیقه

بله یوکیچ ،سنتر با مهارتی است که همه کار می تواند انجام دهد و تریپل دبل یکی از آسان ترین آنها است.او توانست قبل از پایان نیمه اول تریپل دبل کند و سریع ترین تریپل دبل تاریخ را به ثبت برساند.در انتهای بازی او ۳۰ امتیاز، ۱۷ اسیست و ۱۵ ریباند داشت.

جان استاکتن یوتا جز  ۲۰ امتیاز ۲۸ اسیست ۸ استیل

چتعجبی ندارد که استاکتون ۸ استیل بیاورد. او بیشترین استیل تاریخ NBA را دارد و یکی از رکورد های غیر قابل شکست است. او در این بازی فقط سه استیل با رکورد فاصله داشت.همچنین او ۲۸ اسیست نیز داده که می توان فهمید که بیش از ۱۵ عدد از آنها به کارل ملون در پیک اند رول های بوده.

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *