• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • بررسی گروه A جام جهانی بسکتبال چین ؛ چین شانس کسب افتخار را داراست

بررسی گروه A جام جهانی بسکتبال چین ؛ چین شانس کسب افتخار را داراست

  • توسط مینا
  • 30/08/2019
  • خبر
  • 0

به جام جهانی بسکتبال چین نزدیک می‌شویم و به همین دلیل در این مقاله به بررسی گروه A جام جهانی خواهیم پرداخت.

بررسی گروه A جام جهانی بسکتبال چین

تیم ملی بسکتبال چین دیگر نمی‌توانست شانسی از این بیشتر داشته باشد که بازی‌ها در پایتخت این کشور، شهر بیجینگ برگزار شود و حتی رقیبانی مانند ونزوئلا، لهستان و ساحل عاج داشته باشد که همگی بعد از چین شانس خود را برای صعود به مرحله بعدی جام جهانی بسکتبال چین امتحان می‌کنند. میزبان هیچ هدفی بجز کسب افتخار را دنبال نمی‌کند و به همین خاطر آن‌ها بازیکنان بلندقد و بااستعداد را به گروه A مسابقات آورده‌اند اما در رنکینگ جهانی فیبا که توسط شرکت نایکی اعلام می‌شود ونزوئلا و لهستان رتبه‌ جهانی بالاتر از چین دارند نیز شانس صعود به مرحله بعد را دارند. تیم آفریقایی ساحل عاج در گروه A دسته کم گرفته می‌شود اما احمقانه است که همین حالا آن‌ها را تیمی از پیش بازنده تصور کنیم. تیم ملی چین بعد از از دست دادن جام جهانی ۲۰۱۴ اسپانیا به رقابت‌های جام جهانی بازگشته است و آن‌ها امیدوار هستند که بهترین عملکرد ادوار خود را ارائه دهند و هر طور که شده از مرحله یک چهارم نهایی که در جام جهانی ۱۹۹۴ کانادا بدان رسیده بودند فراتر بروند.

تیم میزبان هزینه سنگینی برای آماده‌سازی خود متقبل نشده‌اند و در لیگ تابستانی NBA شرکت کردند و آخرین بازی تدارکاتی آن‌ها با جمهوری دومینیکن بود. اگر بخواهیم به نفرات شاخص تیم ملی چین اشاره کنیم به اسامی یی جیانلیان، ژائو کی و وانگ ژلین برمی‌خوریم. یی جیانلیان بازیکن محوری آن‌ها پیرامون سبد خواهد بود و ژائو نیز پتانسیل بالقوه‌ای در حراست از سبد چین دارد. وانگ پیشرفت بسیار عظیمی در بازی‌اش مشاهده می‌شود و انتظار می‌رود تأثیر قابل توجهی بر روی بازی‌های این تیم بگذارد. اما شاید مستعدترین بازیکن تیم ملی چین، گو آیلون، گارد رأس این تیم باشد که عملکرد فوق‌العادهای از خود در بازی‌های تدارکاتی نشان داده و انتظار می‌رود این درخشش را در گروه A جام جهانی تکرار کند.

جام جهانی بسکتبال چین

حساس‌ترین بازی: لهستان و ونزوئلا

وقتی اولین بازی تیم ملی لهستان در جام جهانی بسکتبال چین مقابل تیم ملی ونزوئلا است، پس از آن بهتر می‌توانید درباره تیم‌های صعود کننده از این گروه تصمیم بگیرید. با توجه به اینکه تیم چین به واسطه میزبان بودنش در مرحله کشش صعود را داراست، فشار صعود روی دو تیم دیگر این گروه خواهد بود که لهستان و وزنوئلا هستند. علیرغم در اختیار داشتن رتبه ۲۰ جهانی، ترکیب ونزوئلا در راه آماده‌سازی جام جهانی بسکتبال چندان موفق نبوده است. بازی میان لهستان که در رتبه ۲۵ جهان قرار دارد و ونزوئلا تعیین کننده‌ترین بازی برای این منظور است که چه تیمی به راند دوم صعود می‌کند و کدام تیم از این گروه حذف خواهد شد، مخصوصاً اگر چین سطح بالایی از بازی را از خود نشان دهد.

ونزوئلا در بازی‌های تدارکاتی اخیرش نشان داده که شانس چندانی برای صعود ندارد. آن‌ها از نظر انرژی و میانگین قدی مشکلات زیادی برابر تیم ملی لهستان خواهند داشت. لهستان یکی از سورپرایزهای قاره اروپا بوده است و همگان انتظار دارند که ماتئوس پونیتکا، ای جی اسلاتر و کاپیتان تیم، آدام واکزینسکی و همینطور مایک تیلور یکی از بهترین عملکردهای خود در جام جهانی پیش رو را به نمایش بگذارند. در ونزوئلا بیشتر بار مسئولیت روی شانه‌های نستور کولمنیرس و گرگوری ورگاس سنگینی می‌کند که با یکدیگر توانستند در مرحله انتخابی در هر بازی میانگین ۲۲ امتیاز، ۱۱.۹ ریباند و ۷.۱ اسیست را بدست بیاورند. جدال این دو بازیکن با پونیتکا و اسلاتر لهستانی در دیدار اول دیدنی خواهد بود.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *