بسکتبال NBA ؛ چرا هیچکس تیم خوب ایندیانا پیسرز را نمی‌بیند؟

امروز در بهترین سایت خبری بسکتبال، بسکتفا، با مقاله‌ای درباره یکی از تیم‌های موفق بسکتبال NBA، ایندیانا پیسرز و وضعیت تیم خدمت شما هستیم.

تیم ایندیانا پیسرز در حال حاضر با رکورد ۳۴-۴۷ در جایگاه پنجم کنفرانس شرق قرار دارد اما هیچکس کوچک‌ترین توجهی به آن‌ها نمی‌کند. ما تلاش می‌کنیم وضعیت این تیم بسکتبال NBA  را برای شما شفاف‌سازی کنیم. این تیم دیگر متکی بر تنها یک بازیکن نیست. فصل گذشته بدون بازیکن موفق خود، ویکتور اولادیپو، به ۷ باخت پیاپی دست یافتند. امسال وقتی ویکتور در بازی‌ها شرکت ندارد، تیم پیسرز به ۳ باخت و ۷ برد دست یافته است. این تیم دارای ۶ بازیکن با میانگین امتیازگیری دو رقمی است و به نظر می‌رسد به تعادل خوبی میان بازیکنان نیمکت و تیم دست یافته‌اند.

ایندیانا را باید به عنوان گروهی از افراد که با یکدیگر همکاری دارند، مورد بررسی قرار دهیم. آن‌ها تیمی نیستند که چند ستاره بسکتبال NBA به تنهایی تیم را به موفقیت برسانند. ایندیانا پیسرز متشکل از افرادی است که حاضرند اهداف شخصی خود را فدای موفقیت تیم کنند.

این تیم، همانند گذشته، تیمی است که دفاع برای آن‌ها در اولویت قرار دارد. آن‌ها از نظر کارایی و بازده تدافعی، جایگاه دوم را در لیگ به خود اختصاص داده‌اند و تهاجم تیم‌های مقابل را با شکست مواجه کرده‌اند.

کلید موفقیت تیم پیسرز در دفاع این است که هرکس وظیفه خود را به درستی انجام می‌دهد. در هر بازی، هریک از بازیکنان تیم در زمین، در تلاش هستند تا افراد تیم مقابل موقعیت شوت‌زنی و امتیازگیری پیدا نکنند.

بسکتبال NBA

بسکتبال NBA ؛ شروع‌کننده‌ها

بازیکنانی که بازی را برای ایندیانا پیسرز شروع می‌کنند، واقعا فوق‌العاده هستند. آن‌ها وظایفی که بر عهده‌شان قرار داده شده را به خوبی انجام داده و به موفقیت‌های تیم می‌افزایند.

پوینت‌گارد تیم یعنی دارن کالیسون به فضاسازی تیم کمک کرده و آمار ۴۰ درصد پرتاب سه امتیازی او نیز شاهدی بر این موضوع است. همه این‌ها در حالی است که او تعداد ترن اورهای خود ( لو دادن توپ) را به میانگین ۳/۸ در هر بازی کاهش داده است. بازیکن آل استاری پیسرز یعنی ویکتور اولادیپو نیز بار اصلی حملات تیم و برهم زدن تهاجم تیم مقابل را بر عهده دارد.

بوژان بوگدانوویچ در پست اسمال فوروارد، شوت‌زن موفق تیم است که میزان ۴۳ درصد از پرتاب‌های سه امتیازی خود را به موفقیت رسانده است. تادئوس یانگ نیز گل سرسبد تیم است. او بازیکنی است که می‌تواند با هر شرایط تدافعی خود را وفق دهد. همانطور که در مقابل نامزد ارزشمندترین بازیکن سال، جیانیس آنته‌توکومپو این کار را انجام داد. او در زمینه امتیازگیری و ریباند مهارت دارد و می‌تواند وضعیت تهاجمی تیم را بهبود بخشد.

مایلز ترنر نقطه قوت دفاع تیم است و در عین حال که میانگین ۲/۷۸ بلاک در هر بازی را به ثبت رسانده است، به بخش تهاجمی تیم نیز کمک شایانی می‌کند.

موضوع شگفت‌انگیز در مورد تیم، انتخاب‌های ششم و هفتم آن‌ها است. دومانتاس سابونیس، نامزد بهترین بازیکن ذخیره سال، در ۲۵ دقیقه، ۹/۶ ریباند و ۱۵ امتیاز را به ثبت رسانده است و این آمار در ۳۶ دقیقه به ۲۲ امتیاز و ۱۵ ریباند تغییر می‌کند. اگر زمانی اولادیپو به تیم دیگری منتقل شود، او جایگزین مناسبی برای پست او خواهد بود. این مسئله که سابونیس هر فصل بهتر از قبل عمل می‌کند را نیز نباید فراموش کرد.

پس از سابونیس، نوبت تایرک ایوانز است. یکی از انتخابات تیم در تعطیلات میان فصلی قبل که بسیار دست کم گرفته شده است. او زمانی که اولادیپو بر نیمکت ذخیره نشسته است، جریان بازی را حفظ می‌کند. تایرک در حدود ۲۰ دقیقه میانگین ۱۰ امتیاز، ۲ ریباند و ۲ پاس منجر به گل را به ثبت رسانده است. این بازیکن پرشور و اشتیاق با توانایی‌های خود کمک شایانی به تیم کرده است.

بازیکنان کلیدی تیم مانند کوری جوزف و آرون هالیدی نیز کمک زیادی به تیم کرده و به بازی‌ها عمق بخشیده اند. اسمال فروارد داگ مک‌درموت همچنان یکی از بازیکنان ماهر در پرتاب سه امتیازی است اما کایل اوکویین در این فصل مقداری کم کاری کرده است و باید در آینده بیشتر برای موفقیت تلاش کند.

در مجموع می‌توان گفت که تیم پیسرز یکی از بهترین ترکیب‌ها در بسکتبال NBA را دارا است. این تیم می‌تواند در پلی‌آف که به ۷ بازی کشیده می‌شود، در مقابل هر تیم دیگری بازی کند. اگر آن‌ها این روند را حفظ کنند، پیشرفت و موفقیت در بازی های پلی‌آف دور از ذهن نیست.

از این که در بهترین سایت بسکتبال ایران، بسکتفا، همراه بودید ار شما سپاسگزاریم. امیدواریم که توانسته باشیم به آگاهی شما از وضعیت تیم ایندیانا پیسرز بیفزاییم.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *