پیروزی تورنتو رپترز در سومین دیدار فینال بسکتبال NBA

در سومین بازی برگزار شده در فینال بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA که بین قهرمان کنفرانس شرق و قهرمان کنفرانس غرب برگزار می شود، بر خلاف بازی قبلی که تیم گلدن استیت وریرز با غلبه بر تیم تورنتو رپترز به اولین پیروزی خود در این رقابت ها دست پیدا کرد، این بازی نیز تیم تورنتو رپترز توانست گلدن استیت وریرز را شکست دهد تا یک بار دیگر در مجموع امتیازات کلی از این تیم جلو بیفتد و خود را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک کند.در بازی که روز گذشته برگزار شد تیم تورنتو رپترز در حالی که مهمان گلدن استیت وریرز بود با نتیجه ۱۲۳ بر ۱۰۹ توانست این تیم را در خانه شکست دهد.

همان طوری که دیدید چندین روز قبل تیم گلدن استیت وریرز توانست قهرمانی در کنفرانس غرب رقابت های بسکتبال حرفه ای NBA را از آن خود کند و در چهار بازی برگزار شده مقابل پورتلند تریل بلیزرز هر ۴ بازی را پیروز شود و قهرمان این دوره از رقابت های کنفرانس غرب لقب گیرد.
و از آن طرف در مسابقات کنفرانش شرق چند روز قبل نیز که شش بازی به طول انجامید تیم تورنتو رپترز که تیم کامبک ها لقب گرفت در ششمین بازی برگزار شده در فینال کنفرانس شرق بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA توانست با غلبه بر تیم میلواکی باکس قهرمان این دوره از مسابقات بسکتبال حرفه ای آمریکا NBA در رقابت های کنفرانس شرق شود و با ثبت امتیاز ۱۰۰ بر ۹۴ در آن بازی و با نتیجه کلی ۴ بر ۲ در مجموع کل، برای اولین بار در تاریخ خود این قهرمانی را در ورزشگاه خانگی خود در کنار هواداران جشن گرفت. در این سری از مسابقات که روز قبل آغاز شده این دو تیم یعنی قهرمان کنفرانس غرب گلدن استیت و قهرمان کنفرانس شرق تورنتو رپترز باید با هم رقابت کنند تا قهرمان کلی این دوره از مسابقات حرفه ای بسکتبال امریکا NBA مشخص گردد. و اما در شب سوم این مسابقات چه گذشت.

خلاصه بازی و اتفاقات را در متن زیر بخوانید:
این بازی در ورزشگاه خانگی تیم گلدن استیت وریرز اوراکل آرنا برگزار شد. بازی شروع شد و تماشاگران جو فوق العاده ای را برای تیم خود یعنی گلدن استیت وریرز محیا کردند.آن ها انتظار داشتند تا همانند بازی قبل تیم اشان بتواند پیروز میدان شود تا گامی بزرگ برای کسب قهرمانی برداشته باشند ولی همه چیز به نفع تیم مهمان رقم خورد و آن ها نتوانستند از امتیاز میزبانی بهره ببرند. برای تیم میزبان گلدن استیت وریرز دریماند گرین، آندره ایگودالا، دمارکوس کازینز، استفن کری و شان لیوینگستون و برای تورنتو رپترز پاسکال سیاکم، کوای لنارد، مارک گسول، کایل لاوری و دنی گرین در ابتدا به زمین مسابقه رفتند.

تورنتو رپترز
کوارتر اول را تیم تورنتو رپترز بهتر آغاز کرد و اولین امتیازات به نام این تیم ثبت شد. درخشش این تیم و بازیکنانش ادامه دار بود و در دقایقی از بازی اختلاف دو امتیازی دیده می شد. آن ها هم خوب دفاع می کردند و هم مهاجمان این تیم عملکرد قابل قبولی ارائه دادند. در سوی دیگر استفن کری بود که برای تیم گلدن استیت امتیاز می گرفت و تماشاگران را به وجد می آورد. بازی به همین صورت به صورت امتیاز گیری پایاپای ادامه پیدا کرد و استفن کری با درخشش خود اختلاف امتیاز را در کمترین مقدار به عدد ۴ رساند ولی با حملات تیم تورنتو مواجه شد و اختلاف ۷ امتیازی شد تا در نهایت تیم تورنتو رپترز با همین اختلاف امتیاز با نتیجه ۳۶ بر ۲۹ پیروز کوارتر اول شد. درکوارتر دوم تیم میزبان سعی بر افزایش حملات خود داشت ولی موفق هم ظاهر نشد زیرا تیم کانادایی به خوبی توانست جو حاکم بر استادیوم را کنترل کند و بر حملات خود بیافزاید و توانست در دقایقی از بازی امتیازهای زیادی را کسب کند و با اختلافی دو رقمی از حریف پیش بیفتد ولی تیم گلدن استیت در دقایق پایانی تلاش خود را مضاعف کرد و باز هم با درخشش و امتیازهای استفن کری توانست رفته رفته امتیاز را کم و به حداقل برساند و در نهایت باز هم کوارتر دوم با نتیجه ۲۴ بر ۲۳ به نفع رپترز به پایان رسید و کانادایی ها پیروز به رختکن مسابقه رفت و منتظر شروع کوارتر سوم و نیمه دوم بازی ماند و در مجموع امتیازات ۶۰ بر ۵۲ به نفع این تیم کانادایی نیمه اول بازی به اتمام رسید.کوارتر سوم هم با پیروزی تورنتو رپترز به پایان رسید اما چه اتفاقی افتاد؟ تیم گلدن استیت که از امتیاز میزبانی بهره می برد حملات خود را افزایش داد ولی فایده ای نداشت و تیم تورنتو نیز دست از تلاش خود بر نمی داشت و در تیم حریف فقط کری بود که بازی خوبی را انجام می داد و کوارتر سوم با همین منوال و با نتیجه ۳۶ بر ۳۱ به نفع تیم تورنتو رپترز به پایان رسید و در مجموع نتیجه ۹۶ بر ۸۳ در پایان کوارتر سوم رقم خورد و تورنتو هم چنان به پیش تازی خود ادامه داد.

پیروزی تورنتو رپترز در سومین بازی فینال NBA
پیروزی گلدن استیت در سومین بازی فینال NBA

در کوارتر چهارم تیم تورنتو رپترز دست از تلاش بر نداشت و قصد تسلیم شدن نداشت و قصد داشت هر چهار کوارتر را با پیروزی در خانه حریف پشت سر بگذارد.گلدن استیت نیز تلاش بسیاری را انجام داد تا اختلاف فی ما بین را جبران کند ولی نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند ولی این کار را نکرد و با این که میزبان بود بازی را واگذار کرد و در نهایت تیم تورنتو رپترز با نتیجه ۲۷ بر ۲۶ کوارتر چهارم را نیز پیروز شد تا در مجموع امتیاز کلی ۱۲۳ بر ۱۰۹ تیم تورنتو رپترز پیروز شود و بتواند دومین پیروزی خود را در سومین بازی فینال به دست آورد. بد نیست بدانید کلی تامپسن ستاره تیم گلدن استیت در آخرین دقایق بازی به علت مصدومیت همسترینگ که در بازی قبل برایش ایجاد شده بود دوباره مصدوم شد و مجبور شد زمین مسابقه را ترک کند و تیم تورنتو نیز از این قضیه و غایبان گلدن نهایت استفاده را کرد تا در یک بازی خارج از خانه پیروزی مهمی را کسب کند.

آمار و ارقام بازی:

تیم درصد پرتاب منطقه‌ای درصد پرتاب سه امتیازی ریباند (تهاجمی) اسیست بلاک توپ‌ربایی ترن‌اور
گلدن استیت وریرز 39.6 (36 از 91) 33.3 (12 از 36) 41 (13) 25 3 8 14
تورنتو رپترز 52.4 (43 از 82) 44.7 (17 از 38) 40 (5) 30 10 9 14

بهترین بازیکن هر تیم:

بازیکن تیم دقایق بازی ریباند اسیست
استفن کری گلدن استیت وریرز 43 8 7
کوای لنارد تورنتو رپترز 38 7 6

همان طور که می بینید امتیاز آورترین بازیکن تورنتو رپترز کووای لنارد با ۳۸ و برای گلدن استیت وریرز استفن کری با ۴۳ امتیاز بود که سهم بزرگی در کسب امتیاز برای تیم اش داشت. هم چنین این دو بازیکن با ۸ ریباند و ۷ اسیست برای استف و ۷ ریباند و ۶ اسیست برای تورنتو این آمار را برای خود کسب کردند.
بدین ترتیب تیم تورنتو رپترز سومین بازی فینال را پیروز شد و در نتیجه کلی ۲-۱ از تیم گلدن استیت وریرز پیش افتاد تا دو تیم منتظر بازی بعدی بمانند و بر جذابیت های بازی بعد بیافزاید.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *