جام جهانی بسکتبال چین ؛ سلام ایران به توکیو

تیم ملی ایران با شکست فیلیپین به المپیک توکیو رسید.

راه توکیو از جام جهانی بسکتبال چین گذشت

در کوارتر اول، تیم ملی ایران در ابتدا کمی از حریف خود جلو افتاد و اختلاف اندکی را ایجاد کرد اما شوت های خوب بازیکنان فیلیپین، نتیجه را برای دقایقی برعکس کرد. با این حال، ایران به بازی برگشت و امتیازات عقب افتاده را جبران کرده و چند امتیاز نیز جلو افتاد تا این کوارتر با حساب 30 بر 24 به اتمام رسیده و ایران بتواند با اختلاف خوبی به استقبال کوارتر دوم برود.

در کوارتر دوم، ایران نه تنها اختلاف خوبش را نگه داشت بلکه با یک بازی بسیار حساب شده و خوب در دفاع و حمله، توانست که اختلاف امتیاز را بیشتر کند. ایران در این کوارتر توانست که با حساب 18 بر 10 پیروز شود تا اختلاف امتیاز در پایان نیمه اول، 14 امتیاز باشد و ایران به نوعی فاصله تفاضلی اش با چین را جبران کرده باشد.

ایران در کوارتر سوم در اوج قدرت خود قرار داشت و به راحتی در مقابل حریف به امتیاز می رسید و اختلاف امتیاز را بیشتر می کرد. ایران با حساب 27 بر 16 توانست که در این کوارتر به پیروزی برسد تا رفته رفته آماده جشن صعود به المپیک 2020 توکیو شود.

در کوارتر چهارم، ایران آرام و بدون استرس بازی می کرد و این مسئله باعث می شد که بیش از بازیکنان ایرانی، فیلیپینی ها به امتیاز برسند. در این کوارتر، ایران 20 امتیاز به دست آورد و این در حالی بود که فیلیپین موفق به کسب 25 امتیاز شد اما در پایان، این ایران بود که با نتیجه 95 بر 75 پیروز مسابقه شد تا با توجه به شکست چین در بازی همزمان برابر نیجریه، سهمیه آسیایی جام جهانی بسکتبال چین برای المپیک را کسب کند.

در تیم ملی ایران، حامد حدادی با 19 امتیاز، 7 ریباند، 2 پاس منجر به گل، 1 توپربایی و 2 بلاک بهترین بازیکن بوده و در تیم مقابل نیز رابرت لی جونیور با 15 امتیاز بهترین بازیکن این تیم در آخرین بازی دو تیم در جام جهانی بسکتبال چین بود.

جام جهانی بسکتبال چین

ایران با این پیروزی در گروه خود دوم شد اما به عنوان بهترین تیم آسیایی به المپیک 2020 توکیو صعود کرد و همینطور جایگاهی بین بیست و یکم تا بیست و پنجم جام جهانی بسکتبال چین را کسب خواهد کرد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *