جام جهانی بسکتبال چین ؛ برتری نیجریه و صعود به المپیک

تیم ملی نیجریه با برتری برابر چین در جام جهانی بسکتبال چین، به المپیک 2020 توکیو صعود کرد.

نیجریه آخرین بازی خود در جام جهانی بسکتبال چین را برد و ایران را هم راهی المپیک کرد

در کوارتر اول، چین عملکرد خیلی بهتری را با کمک امتیاز میزبانیش انجام داد و این مسئله باعث شد که تقریبا از ابتدای بازی پیش بیافتد. این تیم در کوارتر اول عملکردی بسیار خوب را ارائه داد و تقریبا در همه طول کوارتر اول جلو بود. این تیم در پایان این کوارتر توانست که با حساب 21 بر 19، نیجریه را شکست دهد و به استقبال کوارتر دوم برود.

در کوارتر دوم، ورق به ناگاه برگشت و این نیجریه بود که عملکردی بسیار بهتر از حریف آسیاییش داشت. این تیم در این کوارتر چین را در دفاع متوقف کرد و روند امتیاز آوری بسیار خوبی را در پیش گرفته بود. این مسئله باعث شد که نیجریه ای ها علاوه بر جبران اختلاف امتیاز، 4 امتیاز نیز جلو بیافتند و با نتیجه 35 بر 31 به رختکن بروند.

برتری نیجریه، در کوارتر سوم هم باقی ماند. این تیم بازی بسیار خوبی را در کوارتر سوم ارائه داد و اصلا اجازه نزدیک شدن به حریف را نمی داد. این تیم در این کوارتر برتری کاملا محسوسی داشت و با نتیجه 25 بر 20 پیروز شد تا در نتیجه کلی، 60 بر 51 جلو افتاده و آماده یک بازی خوب در کوارتر چهارم برای به دست آوردن پیروزی شود.

در کوارتر چهارم، چین به نیجریه نزدیک می شد اما نمی توانست که به این تیم برسد و نیجریه هربار امتیازات عقب افتاده را جبران می کرد. این تیم در این کوارتر هم توانست که اختلاف امتیاز را بیشتر کند و در این کوارتر هم با نتیجه 26 بر 23 پیروز شد تا در مجموع با نتیجه 86 بر 73 برابر حریف آسیایی خود غلبه کند.

در تیم نیجریه، جاش اوکوجی با 16 امتیاز، 5 ریباند، 5 پاس منجر به گل، 3 توپ ربایی و 2 بلاک بهترین بازیکن این تیم بود و در طرف مقابل نیز ژیانلیان یی با 27 امتیاز بهترین بازیکن چین در آخرین بازی جام جهانی بسکتبال چین بود.

جام جهانی بسکتبال چین

با این نتیجه، نیجریه توانست در صدر گروه خود در جام جهانی بسکتبال چین قرار گرفته و به عنوان بهترین تیم آفریقایی جلوتر از تونس به المپیک 2020 توکیو راه پیدا کند و چین نیز با شکست در این مسابقه، از حضور در مسابقات المپیک ریو بازماند.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *