• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • پوپویچ: استرالیا یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین است

پوپویچ: استرالیا یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین است

گرگ پوپویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا، تیم استرالیا را یکی از شانس‌های قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین دانست.

سرمربی آمریکا، استرالیا را یکی از مدعیان قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین دانست

او به زودی و با برگزاری اولین بازی از دو دیدار تدارکاتی با این تیم در ملبورن درخواهد یافت که این تهدید تا چه اندازه بزرگ است. پیش‌بینی می‌شود ۵۰۰۰۰ استرالیایی به محل برگزاری بازی در استادیوم مارول بیایند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود. پوپویچ در این باره می‌گوید:

استرالیا تهدید بزرگی برای قهرمانی است، تهدیدی بسیار بزرگ! آن‌ها یکی از تیم‌هایی هستند که بدون شک می‌توانند در همه مناطق زمین برنده باشند. چون اینجا هستم این‌ها را نمی‌گویم. واقعاً حقیقت دارد. آن‌ها چندین سال به قهرمانی نزدیک بوده‌اند و اینک تشنه آن هستند. آن‌ها بازیکنان بااستعدادی دارند. استرالیا سخت‌کوش و فیزیکی بازی می‌کند. بدون هیچ شکی می‌گویم که آن‌ها یکی از رقبای سطح بالای ما هستند.

هدایت تیم ملی بسکتبال استرالیا را پتی میلز در اختیار دارد که روزی در سن آنتونیو اسپرز شاگرد پوپویچ بوده است. وی دیدار رده‌بندی المپیک ۲۰۱۶ را به اسپانیا باخت تا دستش از تصاحب مدال برنز کوتاه بماند. تیم ملی بسکتبال آمریکا در استرالیا اردوی آماده‌سازی جام جهانی خود را ادامه می‌دهد. تیم ملی آمریکا فوق‌ستاره‌های اندکی دارد که از آن جمله می‌توان به کمبا واکر، کریس میدلتون و بروک وپز اشاره کرد که در کنار با ۵ بازیکن آل استار قرار دارند که در قیاس با المپیک قبلی که ۳۳ نقر در ترکیب این تیم بودند میزان اندکی است. واکر که بعد از هشت فصل حضور در شارلوتس هورنتس ماه قبل به بوستون سلتیکس پیوست گفت که انتقادات وارد به تیم ملی آمریکا، موتور محرک این تیم برای دفاع از عنوان قهرمانی در جام جهانی بسکتبال چین خواهد بود.

جام جهانی بسکتبال چین تیم ملی آمریکا گرگ پوپویچ

وی روز چهارشنبه در این باره گفت:

ما توجهی به این موارد نمی‌کنیم، می‌خواهیم اینجا باشیم و اوقات خود را در اینجا بگذرانیم و این انتقادات به ما انگیزه بیشتری می‌دهد. ما بازیکنانی داریم که دست کم گرفته شدن برای آن‌ها اهمیتی ندارد. ما تشنه موفقیت هستیم و به چین می‌رویم تا تلاش کنیم و مدال طلا را به ارمغان بیاوریم.

واکر گفت که او، داناوان میچل، ستاره یوتا جاز و مارکوس اسمارت، گارد سلتیکس وظیفه کاپیتانی را با یکدیگر تقسیم خواهند نمود. وی در این باره اظهار داشت:

افتخار می‌کنم که رهبر تیم شده‌ام و نگاه بچه‌ها به من است و اینجا هستم تا موفقیت بدست بیاورم و تجربه و انرژی خود را در اختیار سایر بازیکنان بگذارم.

در عین حال استرالیا امیدوار است تا به ۵۵ سال باخت در مقابل آمریکا پایان دهد. تیم ملی آمریکا از سال ۱۹۶۴ ۲۵ پیروزیرا مقابل تیم ملی استرالیا بدست آورده است. حال باید دید کدام کشور قهرمانی جام جهانی بسکتبال چین را به دست خواهد آورد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *