پیروزی هیوستون راکتس مقابل پلیکانز مدیون عملکرد جیمز هاردن در کوارتر چهارم

طبق معمول، امتیازگیری‌های پشت سر هم جیمز هاردن ادامه دارد و باعث پیروزی تیمش برابر نیو اورلینز پلیکانز شد.

درخشش جیمز هاردن برابر نیو اورلینز پلیکانز

هاردن ۱۹ امتیاز از ۳۹ امتیاز خود را در کوارتر چهارم کسب کرد و هیوستون راکتس دوشنبه شب موفق شد نیو اورلینز پلیکانز کم مهره را با نتیجه ۱۲۲ بر ۱۱۶ از میان بردارد. امتیازآورترین بازیکن لیگ NBA در ۸ بازی قبلی تیم خود میانگین ۴۰.۶ امتیاز را از خود به جای گذاشت اما در این بازی ۹ پرتاب از ۱۰ پرتاب اول خود را از دست داد. اما در ۱:۵۷ مانده به پایان بازی ۱۳ امتیاز متوالی گرفت تا حساب کار را ۱۱۰ بر ۹۳ سازد. هاردن در پایان بازی گفت:

واقعاً راه سبد را گم کرده بودم. در سه کوارتر اول فقط توانستم تأثیر مثبتی بگذارم. اما باید هجومی‌تر می‌شدم.

راسل وستبروک ۲۶ امتیاز کسب کرد و کلینت کاپلا ۱۱ امتیاز و ۲۰ ریباند به دست آورد تا به هیوستون راکتس کمک کنند تا چهارمین پیروزی متوالی خود را بدست آورد. جی جی ردیک ۲۴ امتیاز بدست آورد، جوش هارت ۱۹ امتیازی شد و جرو هالیدی ۱۸ امتیاز، ۱۱ پاس گل و ۹ ریباند برای نیو اورلینز پلیکانز بدست آورد، تیمی که بدون برندون اینگرام، امتیازآورترین بازیکن این فصل خود بازی می‌کرد. پلیکانز در نیمه اول مرتکب ۱۲ ترن اور شد که شش ترن اور را در نیمه اول جرو هالیدی به تنهایی مرتکب شد و ۲۹ درصد پرتاب‌های ۳ امتیازی این تیم در کوارتر چهارم انجام شد. آلوین گنتری، سرمربی نیو اورلینز پلیکانز پس از پایان بازی گفت:

ما باید در آغاز بسکتبال خود را ارزیابی کنیم و توپ لو دادن خود را فراموش کنیم. وقتی ۴۵ پرتاب ۳ امتیازی انجام می‌دهید خیلی بیشتر از ۱۴ پرتاب باید به درون سبد برود.

هیوستون راکتس در اوایل کوارتر چهارم و با دانک وستبروک ۹۵ بر ۸۲ از حریف خود پیش افتاد اما نیو اورلینز پلیکانز با ۴ امتیاز متوالی جی جی ردیک حساب کار را به ۹۷ بر ۹۳ رساند. پس از آن این جیمز هاردن بود که با امتیازهای خود اجازه نداد پلیکانز کاری از پیش ببرد. جیمز هاردن در پایان بازی گفت:

کوارتر چهارم زمان پیروز شدن است، بنابراین شما باید تکاپوی بیشتری داشته باشید و هر زمانی که آن‌ها به سمت شما می‌آیند راهی برای نفوذ داشته باشید.

جیمز هاردن

هاردن یک پرتاب ۳ امتیازی انجام داد و پس از آن ۴ امتیاز گرفت. او دو پرتاب آزاد نیز انجام داد تا هیوستون راکتس با گذشت ۵:۲۰ از کوارتر چهارم ۱۷ امتیاز پیش بیفتد. مایک دی آنتونی، سرمربی هیوستون راکتس در پایان بازی گفت:

این کاری است که جیمز هاردن قادر به انجام آن است. ما مجبوریم که اجازه ندهیم حریف به امتیازات ما نزدیک شود. باید بهتر بازی کنیم. باید باهوش بازی کنیم و امشب فکر نمی‌کنم این‌گونه بوده باشیم. آیا برای پیروزی کافی بود؟ بله اما این چیزی نبود که ما می‌خواستیم (هیوستون ۱۷ بار توپ را در جریان بازی لو داد).

جیمز هاردن و راسل وستبروک ۱۴ تلاش از ۱۶ تلاش ۳ امتیازی خود را از دست دادند و روی هم رفته ۴ پرتاب موفق از فاصله دور داشتند. هیوستون راکتس در اواسط کوارتر دوم با نتیجه ۴۲ بر ۳۱ از حریف پیش بود اما پلیکانز موفق شد ۱۸ امتیاز کسب کند که ۸ امتیاز آن را جوش هارت بدست آورد و حساب کار ۵۱ بر ۴۹ شد. علیرغم این‌که هیوستون راکتس ۴ پرتاب موفق از ۱۹ پرتاب ۳ امتیازی خود داشت اما در نیمه اول برتری ۵۸ بر ۵۲ از آن این تیم بود. جیمز هاردن در اوایل مسابقه از حیث پرتاب‌های از راه دور ضعیف عمل کرد و ۴ پرتاب اول خود را از دست داد. اولین پرتاب ۳ امتیازی جیمز هاردن هیوستون را ۶۸ بر ۵۷ پیش انداخت اما نیو اورلینز پلیکانز ۱۷ امتیاز دیگر کسب کرد که ۷ امتیاز آن را ای تاؤن مور بدست آورد تا نتیجه را به ۷۵ بر ۷۴ تغییر دهد.

نکات بازی:

هیوستون راکتس: بعد از میانگین ۱۲۶.۸ امتیازدهی به حریفان در هر بازی و ثبت رکورد ۳ پیروزی و ۳ باخت در این فصل، هیوستون راکتس ۴ پیروزی متوالی بدست آورد و امتیازدهی به حریفان را به ۱۰۵.۵ امتیاز تغییر داد. جیمز هاردن در هشت بازی قبلی میانگین ۴۰.۶ امتیاز را از خود به جای گذاشت. کاپلا در ۴ بازی قبلی‌اش موفق شد ۲۱ ریباند کسب کند.

نیو اورلینز پلیکانز: لنزو بال، دومین بازی متوالی را به خاطر مصدومیت از دست داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *