اولین تمرین رپترز در والت دیزنی ورلد؛ یک نطقه پرش مهم

همه گیری ویروس جدید کرونا ، قرنطینه و  انزوا ….! تورنتو رپترز همه چیز را کنار گذاشت تا بتواند اولین تمرین خود را انجام دهد .

از آنجایی که فصل NBA  در 11 مارس متوقف شده بود ، تیم رپترز تمام تمرینات خود را تعطیل کرد و برای سلامتی بازیکنان و دیگر اعضای کادر تیم در قرنطینه قرار گرفت.

بعد از ظهر شنبه در والت دیزنی ورلد در منطقه ی اورلاندو ، آنها در نهایت به عنوان یک تیم در کنار هم تمرینات خود را از سر گرفتند .

ما در مورد تمرین صحبت می کنیم ، یک تمرین بسکتبال واقعی و زنده !

 

فرد ون ولیت ، مدافع تیم رپترز بعد از اینکه این تیم تمرینات خود را بعد از ظهر آن روز به اتمام رساند ، گفت: “احساس فوق العاده ای دارم ، شروع دوباره تمرین ها احساس بسیار خوبی داشت. من فکر می کنم این حس چیزی شبیه به شور و هیجان روز اول مدرسه بود ، که همه ما آن را به نوعی تجربه کرده ایم . تمرینات ما به خوبی پیش رفت اما ما باید تا دو هفته دیگر موانع را از بین ببریم و آماده بازی ها شویم ، همچنین مسیر ما چیزی شبیه به ماراتن هست و ما هنوز راه طولانی را پیش رو خواهیم داشت . ”

 

روز شنبه اولین تمرین آنها در آماده سازی برای از سرگیری فصل – که با بازی مقابل لبرون جیمز و لس آنجلس لیکرز در تاریخ 1 آگوست خواهد بود – انجام شد . در واقع این اولین بازی از 8 بازی ای است که آن ها در این فصل پیش از مرحله پلی آف انجام خواهند داد .

تیم رپترز برای رسیدن به این نقطه ، مسیری طولانی را طی کرده است . آخرین مانع آنها این بود که تقریباً 24 ساعت پس از زمان ورود آنها از مینی اردوگاه دو هفته ای خود در ناپل به دیزنی ورلد ، در اتوبوس تیمشان که به شعار «زندگی سیاه ها اهمیت دارد» مزین شده بود ، دو بار برای ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفتند.

نتیجه منفی آزمایش برای ویروس کرونا نه تنها برای افراد درگیر ، بلکه برای کل بازیکنان نیز  مهم به حساب می آید زیرا NBA  با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی توانست  22  تیم را در یک محیط ضد عفونی شده مدتی دور هم جمع کند  و آنها را برای به نتیجه رساندن فصل 2019-20  آماده سازد تا اینکه زمانی در ماه اکتبر، تیم قهرمان این رقابت ها مشخص شود.

اکنون شرایط به گونه ایست که همه چیز عادی شده است.

 

نیک نرس سرمربی رپترز گفت: “از نظر من انجام این آزمایش ها بخشی از آمادگی برای برگزاری این مسابقات به حساب می آید”. وی همچنین افزود : “من فکر می کنم اولین بار که این کار را انجام داده ایم به 11 مارس بر می گردد که ما به آنجا رفتیم و آزمایش های مربوطه را انجام دادیم ، مطمئناً میزان اضطراب ما بالاتر بود . اما فکر می کنم این مسئله ای است که ما آن را پشت سر می گذاریم ،  و مطمئنا بعد از مشخص شدن جواب تست های انجام شده ، هر بار که به آن فکر کنیم برایمان جالب خواهد بود . ”

از اواسط صبح دیروز اعلام شد که تیم رپترز با 37 عضو خود که در سفر به اورلاندو برای ادامه فصل در دیزنی ورلد حضور دارند ، هر دو آزمایش را پشت سر گذاشته  اند . و این همانند مانعی برای رسیدن به قهرمانی فصل 20-2019  برای آنها بود که با موفقیت از آن عبور کردند .

 

در صورت اعلام نتایج منفی تست ها ، رپترز می تواند کاملا روی کار مورد نظر خود متمرکز شود و حتی ممکن است با استفاده از برخی از امکانات تفریحی که NBA در والت دیزنی ورلد در اختیار بازیکنان قرار داده است ، به عنوان یک اردوی تابستانی طولانی و پرشور ، به همه چیز از مدل های مو ، مانیکور ، سفرهای ماهی گیری و زمین های گلف به عنوان بخشی از فعالیت های غیر بسکتبال بپردازد.

اما قطعا بسکتبال هدف اصلی است. آنها فقط یک قرنطینه 36 ساعته را تجربه کرده اند تا بتوانند ادامه مسیر را طی کنند.

 

پاسکال سیاکم ، مهاجم نامدار تورنتو رپترز گفت : “من قطعا به قرنطینه عادت داشتم ، پیش از این من ماه ها در خانه خودم را قرنطینه کرده بودم . تقریبا حدود دو یا سه ماه بیرون نرفتم ، بنابراین من عادت کرده ام؛ و قرنطینه ی دو روزه برای من کار سختی نیست. ” وی همچنین اضافه کرد : “این دو روز خیلی سریع سپری شد . سعی کردم کارهایی را انجام بدهم که من را مشغول کند ، مانند بازی های کامپیوتری یا هر کار دیگری که تا قبل از زمان پرواز من را سرگرم کند. و فقط لازم بود از لحاظ ذهنی آماده باشم  و از اینکه مجدد در کنار هم  تیمی هایم باز می گشتم  هیجان زده بودم . ”

 

وی همچنین اضافه کرد : ” ما فقط می خواهیم بازی کنیم ، من برای بازی کردن در زمین کنار هم تیمی هایم دلتنگ هستم ، فضای زمین بسکتبال حس فوق العاده ای به من می دهد و این تنها چیزی است که من واقعاً به آن اهمیت می دهم . ”

این وظیفه نرس است که بداند چگونه تیم خود را برای پرواز در شرایط غیر معمول سریعتر آماده کند .

با توجه به اینکه تیم وی فقط به مدت 6 هفته به تمرینات فردی محدود شده است  ، نرس تصمیم گرفت اولین تمرین خود را از اوایل ماه مارس به عنوان یک جلسه کلیدی، نسبتاً محتاطانه انجام دهد و تأکید را روی حرکات پنج به پنج و بلند شدن و پایین آمدن در بعضی از رقابت ها بگذارد. همچنین تاکید به برخی از آموزش ها از نکاتی بود که برای وی حائز اهمیت بود .

 

ون ولیت گفت : “نیک تمرین ها را بسیار سبک نگه داشت.” اما با این حال حدس می زنم در دوره اردوگاه آموزشی این تمرینات معمولاً جدی تر از زمان های قبل است زیرا ما نیاز داریم آمادگی لازم برای ادامه فصل را به طور کامل داشته باشیم و این کمی جدی تر و کمی هم متفاوت است بنابراین در انتظار تمرینات سخت تری خواهیم بود .”

“و من فکر می کنم اکنون در یک سطح اعتماد تیمی قرار داریم . قطعا برای ما چیزی که اهمیت دارد مدیریت سلامت بدن بچه ها ، آسیب دیدگی ها و نگاه کردن به آینده است ،. من فکر می کنم این یک رویکرد مناسب تر خواهد بود نه اینکه فقط سعی کنیم به عقب برگردیم و مانند الگو های قبلی رفتار کنیم. ”

 

این بدون شک یک وضعیت جدید برای همه مربیان است.

 

نرس اضافه کرد : “من فقط سعی می کنم تا با شما صادق باشم و احساس واقعی ام را بازگو کنم.” شما می دانید که ساختار تمرین به چه شکلی خواهد بود و ما آن را کاملاً متفاوت از آنچه انجام می دادیم انجام می دهیم . باز هم فقط بر اساس این شرایط ، فکر می کنم بازی برای ما مهم است … بنابراین من سنگین تر از حالت عادی شروع کردم و فقط به بچه ها گفتم که لطفاً خود را کنترل کنند و اجازه ندهند که از هم دور شویم، ما مسیری طولانی را برای رسیدن به اینجا تا به امروز طی کرده ایم.

 

“اما شما می دانید بیشتر اوقات واقعاً کیفیت تمرینات خوب بود … منظورم این است که بسیاری از بچه ها کارهای زیادی را انجام می دهند که ما معمولاً انجام می دهیم ، درست این است که ما به نقطه ای برسیم که عالی می باشد .

“بدیهی است که امکان از دست دادن امتیاز وجود دارد بنابراین باید توجه داشته باشیم که باید تغییر کرد. پرش به عقب هرگز احساس خوبی نیست ، درست است که ما از نقطه خوبی شروع کردیم اما امروز یک نقطه پرش خوب برای ما محسوب می شود.”

 

 

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *