روند رو به رشد دوایت هاوارد در دومین بازی برای لیکرز

دوایت هاوارد ، سنتر تیم بسکتبال لس آنجلس لیکرز دومین دوره حضور خود در این تیم را تجربه می‌کند. هاوارد اولین ‌بار در فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ دوران ناموفق را با لیکرز تجربه کرده بود.

روند رو به رشد دوایت هاوارد

اما این‌بار دو فوق ستاره یعنی لبران جیمز و آنتونی دیویس که برای کسب قهرمانی به تیم آمده‌اند سنگ بنای اصلی لس آنجلس لیکرز را تشکیل می‌دهند. با وجود این دو نفر به‌نظر می‌رسد هاوارد هم برای ایفای نقشی متفاوت از چند سال پیش و بهره گرفتن از ظرفیت‌های خود انگیزه فراوانی دارد. کویین کوک، پوینت گارد فعلی لیکرز در طول دوران حرفه‌ای خود به یک چیز عادت کرده است؛ او پس از پایان هر بازی در زمین می‌ماند تا چند شوت اضافه بزند. کوک که یک بازیکن درفت ‌نشده است و طی چهار فصل برای چهار تیم مختلف به میدان رفته، این کار را برای برتری یافت به رقبا و پیشرفت انجام می‌دهد. کوک معمولاً این کار را به‌تنهایی انجام می‌داد اما در بازی صبح روز شنبه همین هفته، زمانی که لس آنجلس لیکرز موفق شد در نخستین دیدار خانگی خود یوتا جاز را با نتیجه ۹۵-۸۶ از پیش رو بردارد، یک بازیکن دیگر در استپلس سنتر به کوک ملحق شد. این بازیکن کسی نبود جز دوایت هاوارد. کوک، پس از بازی روز دوشنبه و زمانی که لیکرز توانست شارلوت هورنتس را با نتیجه ۱۲۰-۱۰۱ از پیش رو بردارد به خبرنگاران گفت:

در بازی قبل، هاوارد خودش به ‌تنهایی وارد زمین شد و تمرین کرد. تماشای این صحنه و جزوی از آن بودن بسیار لذت‌بخش بود.

هاوارد در آن بازی عملکردی امیدوارکننده داشت. او ۸ پرتاب منطقه‌ای انجام داد که هر هشت پرتابش وارد سبد شدند تا زمین را با ۱۶ امتیاز، ۱۰ ریباند و چهار بلاک ترک کند. جمعیت حاضر در استادیوم این سنتر را تشویق می‌کردند. پس از پایان بازی روز دوشنبه، هاوارد بازهم به زمین بازگشت اما این‌بار کویین کوک نیز همراهش بود. این در حالی به نوبت تمرین شوت‌زنی انجام دادند که هواداران هنوز به‌طور کامل استپلس سنتر را تخلیه نکرده بودند. زمانی که هاوارد شوت‌های خود را وارد سبد می‌کرد صدای تشویق «دوایت! دوایت!» از گوشه‌وکنار استادیوم شنیده می‌شد.

دوایت هاوارد

حتی وقتی دوایت سه امتیازی می‌زد یک طرفدار چندین مرتبه فریاد زد «دوایتِ کری!» حتی یک گروه از هواداران خردسال تیم که پیراهن لبران جیمز را بر تن کرده بودند نیز او را تشویق کردند و دوایت نیز به سمت آنها نگاه کرد و با یک لبخند برای‌شان دست تکان داد. کمی بعد یکی از کارکنان استپلس سنتر از هاوارد و کوک پرسید که آیا کارشان به‌زودی تمام خواهد شد؟ زیرا آنها قصد داشتند کف زمین را تمیز کنند. هاوارد وقتی یک پرتاب سه امتیازی را از گوشه سمت چپ زمین وارد سبد کرد، با لبخند پاسخ داد:

ما در حال تلاش برای عالی بودن هستیم. کارمان دیگر تقریباً تمام شده است.

این تمرین شوت‌زنی پس از بازی شاید خود به تنهایی اهمیت چندانی نداشته باشد اما باید این نکته را نیز درنظر گرفت دوایت هاوارد که با انجام این کار مورد تشویق قرار گرفت، همان بازیکنی است که در فصل ۲۰۱۳ به‌خاطر عملکرد فاجعه ‌بارش در لس آنجلس هو شد و تعدادی از هواداران حتی از او متنفر بودند. هاوارد اما حالا در دومین حضورش در این تیم تک‌تک کارها را به‌درستی انجام می‌دهد. یکی از کارکنان باشگاه درباره این جلسه تمرین شوت‌زنی پس از بازی گفته بود که چنین چیزی سال قبل رخ نمی‌داد و سپس از رفتار هاوارد چه در داخل و چه در خارج از زمین تقدیر کرد. حتی هم‌تیمی‌های هاوارد نیز به تشویق او پرداخته‌اند. لبران گفت بازی‌های مثل دیدار با شارلوت دلیل جذب این سنتر توسط لیکرز هستند. آنتونی دیویس نیز به‌صورت غیرمستقیم گفته بود که لیکرز در زمان حضور هاوارد درون زمین بسیار بهتر عمل می‌کند. تا پایان فصل، فرازونشیب‌های زیادی باقی مانده است. باید دید هاوارد در ادامه چه عملکردی از خود نشان خواهد داد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *