دی آرون فاکس با تصمیم شخصی از حضور در تیم ملی بسکتبال آمریکا انصراف داد

دی آرون فاکس ، بازیکن ساکرامنتو کینگز شنبه و در میان حیرت همگان از حضور در تیم ملی آمریکا انصراف داد و این بدان معناست که آمریکا اکنون ۱۳ بازیکن برای انتخاب ۱۲ بازیکن نهایی در اختیار دارد.

انصراف دی آرون فاکس از حضور در تیم ملی بسکتبال آمریکا

چند ساعت قبل از اینکه تیم ملی آمریکا برای آماده‌سازی نهایی خود جهت حضور در جام جهانی بسکتبال چین به سمت استرالیا سفر کند، دی آرون فاکس این مسئله را با مسئولان این تیم مطرح کرد. نام فاکس برای حضور در اردوی استرالیای تیم ملی در نظر گرفته شده بود و همه باور داشتند که وی نامزد پر و پا قرصی برای حضور در ترکیب تیم ملی در جام جهانی خواهد بود. دی آرون فاکس در بازی تدارکاتی جمعه شب تیم ملی آمریکا مقابل اسپانیا در آناهیم کالیفرنیا که با برد ۹۰ بر ۸۱ آمریکایی‌ها همراه بود ۶ دقیقه در زمین حاضر بود. وی در این دقایق ۲ امتیاز و ۱ اسیست کسب کرد و آمریکا با حضور او ۱۰ امتیاز اختلاف با اسپانیا ایجاد کرد.

اما بعد از این بازی، هیچ علائمی از تصمیم او برای ترک تیم در رفتارش دیده نمی‌شد و در گفتگو با لس آنجلس تایمز گفت:

این بازی برای تیم ملی کشورت و در بالاترین سطحش است. این ما هستیم. با هم تلاش می‌کنیم و با هم پیشرفت می‌کنیم و بر روی پله‌های بعدی دوران حرفه‌ای خود قدم می‌گذاریم.

دی آرون فاکس

فاکس ماه قبل در لیست تیم ملی بسکتبال آمریکا قرار گرفت. بازیکنان جوان برای یک بازی ارزیابی مقابل نامزدهای حضور در ترکیب تیم ملی بزرگسالان در جریان اردوی تمرینی در لاس وگاس دعوت شدند. آن‌ها می‌دانستند که می‌توانند عضوی از تیم ملی بزرگسالان باشند. دی آرون فاکس در بازی تمرینی داخلی بزرگسالان توانست ۱۲ امتیاز، ۳ ریباند و ۳ اسیست بدست آورد.

گرگ پوپوویچ، سرمربی تیم ملی بسکتبال آمریکا در جریان اردوی تمرینی گفت:

فاکس سرعت باورنکردنی دارد. امیدوارم هواداران تیم ملی در لحظات سخت پشت او باشند. او سطح هوش بالایی دارد، به اندازه کافی خوب پرتاب می‌کند و می‌خواهد که در اینجا باشد. همه این مسائل دست به دست هم داد تا او را دعوت کنیم و فاکس هم بازی خوبی ارائه داد.

اما نظر فاکس نهایتاً تغییر کرد و به آخرین بازیکنی تبدیل شد که از حضور در جام جهانی چین انصراف می‌دهد.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *