زندگی نامۀ دویت هاروارد (Dwight Howard)

تولد: 8 دسامبر 1985

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: دویت دیوید هوارد

نام مستعار: دی 12، دی هوارد، گولزنک، مرد فلزی، سوپرمن

زادگاه: آتلانتا، آمریکا

شهرت: بسکتبالیست

قد: 211 سانتی متر

دویت هاروارد یک بازیکن حرفه ای NBA است که یکی از سه بازیکن برتر لیگ به حساب می آید. این ستارۀ NBA پس از شروع کار خود با تیم اورلاندو مجیک، برای تیم های لس آنجلس لیکرز، آتلانتا هاوکس، هیوستون راکتز و شارلوت هورنتز نیز بازی کرده است. او در هشت موقعیت مختلف عنوان NBA All-Star را کسب کرده است که از بین آن ها پنج افتخار به All-NBA تیم اول مربوط می شود. علاوه بر آن، او همچنین برندۀ جایزۀ بازیکن دفاعی سال شده است. دارای چندین رکورد از جمله بالاترین امتیاز دفاعی 99.1 است. آمارش در درصد هدف میدانی، ریباند، پرتاب آزاد و بلوک باعث می شود وی یک چشم انداز کامل برای حضور در سالن مشاهیر NBA باشد. دویت نیز فکر می کند که در آینده نزدیک به تالار مشاهیر راه خواهد یافت، اما تعداد کمی از کارشناسان با استناد به میانگین عملکرد وی در پایان سال 2017 جور دیگری فکر می کنند. آمار دیویت به مراتب بهتر از بسیاری از بازیکنان هم عصر اوست.

دویت هاروارد

کودکی و جوانی دویت هاروارد

  • دوایت دیوید هاوارد در آتلانتا در 8 دسامبر سال 1985 متولد شد. او یک معجزه قلمداد می شد، زیرا مادرش قبل از تولد وی هفت سقط جنین داشت.
  • سرنوشت دویت این بود که ورزشکار شود زیرا هر دو والدینش بسکتبالیست بودند. پدر وی که بازیکنی در سطح ایالت بود، اکنون به عنوان مدیر ورزشی آکادمی مسیحی جنوب غربی آتلانتا خدمت می کند. مادرش نیز برای تیم دانشگاهی بسکتبال بازی می کرد. دویت در 9 سالگی تمرینات خود را در بسکتبال آغاز کرد.
  • در مدت زمان کوتاهی، او با اصول اولیه این ورزش آشنا شد. مایکل جوردون را قهرمان خود می دانست و از سبک او پیروی می کرد. همچنین کوین گارنت را مانند یک بت پرستش می کرد، که در تمام موارد از او الهام گرفته است.
  • علی رغم داشتن نوعی فیزیک بدنی که برای بازی مناسب نیست، دویت توانست به ویژه در پست گارد برتری داشته باشد. او به هیچ وجه نتوانست نظر کمیته انتخاب NBA را به خود جلب کند حتی قبل از ثبتنام در تیم بسکتبال دبیرستان آکادمی مسیحی جنوب غربی آتلانتا. از سال 1998 به طور کلی چهار سال در این تیم بازی کرد. او به عنوان گارد رأس کار خود را آغاز کرد. با میانگین 16.6 امتیاز، 13.4 ریباند و 6.3 بلوک در هر بازی، دویت به عنوان برجسته ترین بازیکن تیم ظاهر شد.
  • تیم او در سال 2004 برای مسابقات قهرمانی سطح کشور واجد شرایط شد و او فوق العاده خوب بازی کرد، به طور متوسط ​​25 امتیاز، 18 ریباند، 8.1 بلوک و 3.5 پاس گل در هر بازی به دست آورد. عملکرد باورنکردنی او چند جایزه از جمله جایزۀ نیثمیت بازیکن سال، جایزۀ بازیکن سال دبیرستان مورگان ووتن، بازیکن ملی گوترید سال و بازیکن ملی دبیرستان سال مک دونالد را به دست آورد.
  • دویت همچنین برندۀ جایزۀ MVP مشترکاً با R. Smith شد. با 2،146 امتیاز قابل تحسین، 1728 ریباند و 811 بلوک سطح رده های جوانان را بسته است. از طرف دولت مفتخر به دریافت عنوان آقای بسکتبال و به عنوان معاون رئیس مدرسه انتخاب شد. دویت تصمیم گرفت دانشگاه را کنار بگذارد و تمام وقت خود را به بسکتبال اختصاص دهد.

دوران حرفه ای دویت هاروارد

دویت هاروارد

  • تصمیم دویت برای ترک دانشگاه، از تصمیم گارنت الهام گرفت، زیرا او نیز دانشگاه را نیمه رها کرد. نام دویت در پیش نویس NBA در سال 2004 ثبت شد و او به تیم مجیک اورلاندو پیوست.
  • تیم قبل از ورود هاروارد در چند مسابقه نتیجۀ خوبی کسب نکرده بود. بعد از ورود هاروارد، همه چیز خوب شد زیرا او نه تنها در موفقیت تیم نقش داشت بلکه باعث بهبودی بازیش شد. فصل اولش را به عناون یک تازه کار با 112 امتیاز به پایان رساند. در این فصل 10 ریباند به ثمر رساند و همین باعث شد او جوانترین بازیکنی باشد که این کار را انجام داده است.
  • وقتی دویت برای فصل دوم بازگشت، عضله ای تر از قبل به نظر می رسید. مربی برایان هیل با نگاه به ظاهر جسمی هولناک وی، او را به مرکزیت کامل تبدیل کرد. به گفته این مربی، دفاع دویت نقطه ضعف او بود. پس از کار بر روی نقطه ضعف هایش، پیشرفت چشمگیری در بازی او رخ داد که به نوبۀ خود به تیمش کمک کرد تا به مسابقات 2006 NBA All-Star Weekend برسد. دویت در برابر فیلادلفیا 26 ریباند به ثمر رساند که بالاترین رکرود در زندگی او بود. بازی را با 28 امتیاز به پایان رساند که بسیار نزدیک به امتیاز بازی ایده آل NBA 30-30 بود.
  • با وجود عملکرد فوق العاده اش تیم نتوانست راهی فینال شود. اما هوارد از تسلیم نشد. او برای فصل 2007-2008 که بعنوان بهترین فصل بازی تیم به حساب می آید، بازگشت. با پایان فصل، میانگین دویت 20 امتیاز و 20 ریباند در هر بازی بود.
  • در کنفرانس شرقی 2009، دی فینال را با میانگین 40.14 ریباند بست. این اولین پیروزی اورلاندو در فینال بود. پس از آن، او چند فصل عالی دیگر داشت.
  • دی پیش از رفتن از تیم اورلاندو، این تیم را در صحنه NBA به یک مدعی قدرتمند تبدیل کرده بود. در پایان، او دو جایزۀ بازیکن هفتۀ کنفرانس و رکورد بیشترین تعداد بلوک و ریباند در یک فصل واحد را داشت.
  • در 10 آگوست 2012، دویت به تیم لس آنجلس لیکرز پیوست. پس از پیوستن به این تیم، کمترین امتیاز دوران بازی های خود را تجربه کرد. دلیل افت ناگهانی وی مصدومیت بود. در حالی که او با مصدومیت شدید کمر روبرو بود، به دلیل خارج شدن از اورلاندو نیز با انتقادهای جدی روبرو شد و مجبور بود تلاش کند.
  • در فصل 2012-2013 با لیکرز، میانگین به 12.4 ریباند و 2.4 بلوک در هر بازی رسید. تا پایان فصل، نیاز به عمل جراحی داشت تا بتواند توده بزرگی از ماهیچه ها را از پشت خود خارج کند.
  • در 13 ژوئیه 2013 دویت تصمیم گرفت برای هیوستون راکتز بازی کند.
  • این بار نیز، دوایت نتوانست همان عملکردی را که برای اورلاندو داشت ارائه کند، اما هنوز هم موفق به ثبت رکورد ها شد. وی جوانترین بازیکن تیم شد که بیش از 10 گل میدانی را پشت سر هم به ثمر رساند.
  • در 27 اکتبر 2016، اولین بازی خود را برای آتلانتا هاوکس انجام داد. عملکرد وی در حالی که برای این تیم بازی می کرد، تقریباً به عملکرد ایده آلش نزدیک نبود. و عملکرد تیم در نیمه دوم فصل افت داشت.

دویت

  • دویت هاروارد بعداً در شارلوت هورنتس بازی کرد و هنوز هم برای تیم بازی می کند. او با عملکرد متوسط ​​خود ادامه داد اما همچنان موفق به اجرای برخی نمایش های دیدنی نشده است. او اولین بازی خود را برای این تیم در تاریخ 18 اکتبر 2017 انجام داد و 10 امتیاز، 15 ریباند و دو بلوک به ثمر رساند. با این حال ، تیم بازی را به دیترویت پیستونز باخت.
  • هوارد سپس موفق شد عملکرد خوبی کسب کند و در پیروزی تیمش در چند مسابقه بعدی نقش داشته باشد. او این فصل را با 29 امتیاز، 12 ریباند و 7 پاس گل مقابل گلدن استیت واریورز به پایان رساند که بهترین عملکرد او در آن فصل خاص بود.

زندگی شخصی

  • او پنج فرزند دارد که مادر هر پنج تا آن ها متفاوت است. پسرش بریلون از دوست دختر سابقش رویس ریید است. رویس رقصنده تشویقی تیم اورلاندو مجیک بود. هر دو مشکلات قانونی هم داشتند که بعدها حل شدند. او متهم به کتک زدن پسرش با کمربند شد. توضیحاتش برای دادگاه قابل قبول نبود و طبق قانون جریمه شد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *