• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • فیلادلفیا با غلبه بر میامی هیت و جیمی باتلر مجدداً خود را اثبات کرد

فیلادلفیا با غلبه بر میامی هیت و جیمی باتلر مجدداً خود را اثبات کرد

فیلادلفیا سونی سیکسرز در بازی صبح روز یکشنبه برابر میامی هیت با امیدهای فراوان وارد زمین شده بودند. یار سابق این فرنچایز یعنی جیمی باتلر برای اولین‌بار پس از جدایی از سیکسرز و پیوستن به هیت به‌وسیله یک قرارداد امضا و ترید در تابستان اخیر به شهر فیلادلفیا بازگشته بود تا با دوستان خود ملاقات کند.

ناکامی جیمی باتلر برابر فیلادلفیا

سونی سیکسرز فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ NBA  را با رکورد پنج پیروزی و صفر شکست آغاز کرد اما در ده بازی اخیر خود پنج برد و پنج باخت داشت تا یک ‌بار دیگر شک و تردیدهایی پیرامون نحوه هماهنگی ترکیب این تیم در کنار یکدیگر مطرح شود. اما بازی شنبه شب (به وقت محلی) که با همین ابهامات شروع شده بود پایان خوشی داشت؛ سیکسرز برابر هیت به پیروزی ۱۱۳-۸۶ دست یافت. شاید این پیروزی یک پیغام واضح برای سایر تیم‌های لیگ NBA داشته باشد: فیلادلفیا در این فصل با هیچ مشکلی روبه‌رو نخواهد شد. بن سیمونز، پوینت گارد تیم بعد از بازی به خبرنگاران گفت:

همه ما یک تکان اساسی به خودمان دادیم. ما بازی‌های زیادی انجام داده بودیم که در آنها تا دیروقت صبر کردیم، تا کوارترهای چهارم و سوم صبر کردیم و من فکر می‌کنم با این بازی ما به همه نشان دادیم که می‌توانیم این انرژی را حفظ کنیم.

اما قربانی این قدرت‌نمایی سونی سیکسرز، از بخت بد، میامی هیت بود. معمولاً پیروزی با اختلاف ۲۷ امتیاز نمی‌تواند ارزش‌های عملکرد تیمی در یک دیدار را کمتر از آنچه بود جلوه بدهد اما در این بازی چنین حالتی رخ داد. سیکسرز در تمام جوانب بازی برتر بود و حتی تا ۴۱ امتیاز برتری را هم ثبت کرد. هر پنج بازیکن استارتر فیلادلفیا در این دیدار دلیل اصلی برتری تیمشان بودند، چهار نفر از آنها آمار امتیاز خود را دو رقمی کردند. شوتینگ گارد تیم، جاش ریچاردسون در این دیدار ۳۲ امتیاز کسب کرد که بهترین عملکردش در فصل جاری محسوب می‌شود. ریچاردسون نیز در این دیدار بازی در مقابل تیم سابقش را تجربه کرد. در مجموع، ترکیب پنج نفره بن سیمونز، جاش ریچاردسون، توبایاس هریس، ال هارفورد و جوئل امبید تنها ۱۱ دقیقه در کنار هم فرصت بازی پیدا کردند و در همین مدت ۳۳ امتیاز برای تیمشان به‌دست آوردند و تنها ۱۰ امتیاز به هیت دادند.

جیمی باتلر

همچنین تنها بازیکن شروع‌کننده‌ای که امتیازات خود را دو رقمی نکرده بود سیمونز بود که به‌طرز بی‌رحمانه‌ای از زمان آغاز بازی مأمور مهار جیمی باتلر شده بود. این نقشه جواب داد. جیمی باتلر در همان ابتدای بازی از دور خارج شد و فیلادلفیا توانست برتری خود را از آغاز بر حریف دیکته کند. در واقع، فیلادلفیا سونی سیکسرز صبح یکشنبه همان تیمی شده بود که مدیرکل فرنچایز یعنی التون برند در زمان بازسازی ترکیب در تابستان اخیر رویای آن را در سر داشت. ریچاردسون، هریس و هارفورد که هرسه در ابتدای فصل در شوت‌زنی مشکل داشتند، در مجموع در پرتاب منطقه‌ای رکورد ۲۵ از ۳۵ را ثبت کردند و از ۱۳ اقدام پرتاب سه امتیازی، ۹تا را وارد سبد حریف نمودند. سیکسرز همچین در ریباندها، چه تهاجمی چه تدافعی، عملکرد خوبی داشت و حریف را به ترن اور واداشت و همچنین شوت‌های سه امتیازی بدون دفاع هم زد.

اما چیزی که بیشتر از همه به چشم آمد، نحوه غلبه فیلادلفیا بر میامی از نظر دفاعی بود! این عملکرد، نمایش دفاعی تیم برابر بوستون سلتیکس در دیدار افتتاحیه فصل را به‌ یادمان آورد. درست مثل سلتیکس در همان بازی، دفاع فیلادلفیا، میامی را وادار کرد از آنچه که می‌خواهد سریع‌تر بازی کند. سیسکرز با توجه به آنکه هم از نظر فیزیکی و هم از نظر سرعتی بازیکنان خوبی در اختیار دارد، می‌تواند طوری فضا را برا حریف کاهش بدهد که هیچ تیم دیگری قادر به انجام آن نیست. عملکرد فیلادلفیا در این دیدار به حدی خوب بود که حتی اریک اسپولسترا، مربی هیت نیز به تمجید از آنها پرداخت.

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *