همه رکورد های پادشاه: پیش بینی افتخارات لبران جیمز All-Star و All-NBA Team

لبران جیمز و جوایزش

در حالی که لبران جیمز تقریبا در حال رسیدن به بالاترین نقطه جدول افتخارات همه دوران ها در بسیاری از شاخه ها‌ است، تا به حال بسیاری از بزرگترین بازیکنان این بازی را پشت سر گذاشته و البته اسطوره های بیشتری هم در راه او قرار است در جدول رنکینگ پایین بروند. این سری نوشتار تا به حال موارد زیر را بررسی کرده:

قسمت ۱: مجموع کل دقایق بازی در فصل و پس از فصل جیمز

قسمت ۲: مجموع کل بلاک ها (سد کردن توپ)، توپ ربایی ها و ریباند های جیمز

قسمت ۳: مجموع کل پاس های گل و توپ های از دست رفته جیمز

قسمت ۴: آمار پیشرفته جیمز شامل PER (نرخ بهره‌وری بازیکن)، سهم پیروزی، VORP (درصد امتیازگیری بازیکن تعویضی) و BPM (جابجایی امتیاز در حضور بازیکن و در غیبت بازیکن)

قسمت ۵: مجموع کل پرتاب های سه امتیازی و پرتاب های آزاد جیمز

قسمت ۶: مجموع کل امتیازات کسب شده و گل های در جریانِ بازی جیمز

اما یکی از مهمترین جنبه ها هنوز بررسی نشده است و آن هم افتخارات قطعی و احتمالی لبران جیمز در حال حاضر و در آینده است.

حالا در قسمت هفتم از همه رکوردهای پادشاه، افتخارات جیمز در جدول بازی های آل-استار و تیم های منتخب NBA، را به صورت تفکیک شده و منطقی پیش بینی می‌کنیم.

پیش‌بینی افتخارات لبران جیمز در بازی های آل-استار

جایزه آل-استار یکی از افتخارات لبران جیمز است

وقتی که آمار و جوایز جیمز را برای فصل جاری و فصل های بعدتر پیش بینی می‌کردم، مبنا را بر این گذاشتم که در هر فصل ۷۱ بازی انجام می‌دهد، چون این عدد میانگین تعداد بازی های او در پنج سال گذشته بوده است. این آمار به او اجازه می‌دهد هر سال ۱۱ بازی را به دلیل مصدومیت یا استراحت، در بازی ها حضور نداشته باشد.

پیش بینی نهایی این شاخه برای آمار و جوایز او به این ختم می‌شود که او پنج سال دیگر بازی خواهد کرد، یعنی بازنشستگی در سن ۳۹ سالگی بعد از ۲۱ فصل کامل.

در حال حاضر جیمز در رده سوم جدول آل-استار قرار دارد و این جایگاه به صورت مشترک در اختیار او، تیم دانکن (Tim Duncan)، شکیل اونیل (Shaquille O’Neal) و کوین گارنت (Kevin Garnett) است، هر کدام با ۱۵ دوره کامل. در فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ جیمز به عنوان یک تازه کار نتوانست منتخب آل-استار شود، و این تنها فصل بدون عنوان او در آل-استار بود، که البته در میان گاردهای کنفرانس شرق، رده چهارم بیشترین آرای کسب شده را از آن خود کرد. شوالیه ها برتری ۳۳ به ۲۰ را فقط توانستند تا پایان اولین وقت استراحت حفظ کنند، اما میانگین امتیاز ۲۰/۴ و پاس گل ۵/۸ و ریباند ۵/۷ جیمز در آن زمان در آل-استار بسیار ارزشمند بود. علیرغم اینکه جیمز به تیم اصلی آل-استار راه پیدا نکرد، اما پذیرفت که در بازی ستاره های نوظهور شرکت کند، که موفق شد با ۳۳ امتیاز سرآمد همه تازه کارها شود. و این اولین قدم در مسیر افتخارات لبران جیمز بود.

کریم عبدالجبار پر افتخارترین بازیکن آل-استار

کریم عبدالجبار رکورددار آل-استار

اگر جیمز قرار باشد پنج فصل دیگر بازی کند، می‌بایست حتما هر پنج فصل منتخب آل-استار شود تا بتواند رکورد تاریخی ۱۹ بار حضور کریم عبدالجبار (Karim Abdul-Jabbar) را در تیم منتخب آل-استار بشکند. به غیر از این، تنها بازیکن دیگری که جلو‌تر از جیمز قرار گرفته، کوبی برایانت (Kobe Bryant) است با ۱۸ بار انتخاب در کل ۲۰ فصل حضور. برایانت همیشه محبوب، اولین بار در سال ۱۹۹۸ برای انتخاب شدن در آل-استار رای حداقلی نقطه شروع را دریافت کرد، علیرغم اینکه در آن زمان در تیم لس‌آنجلس لیکرز (Los Angeles Lakers) نیمکت نشین بود، و اگر به خاطر تعطیلی کارفرما و تحریم مسابقات و کوتاهی فصل، در سال ۱۹۹۹ مسابقات آل-استار لغو نمی‌شد، به احتمال زیاد با رکورد ۱۹ دوره ای کریم عبدالجبار مساوی می‌شد.

تنها باری که عبدالجبار بازی آل-استار را از دست داد در فصل ۱۹۹۸-۱۹۹۷ بود، که در همان دو دقیقه آغازین بازی افتتاحیه فصل، با مشت زدن به یکی از بازیکنان حریف، دستش شکست و برای ۲۰ بازی کنار گذاشته شد تا مصدومیتش تمام شود. عبدالجبار با دستمزد ۶۰۰،۰۰۰ دلاری مشمول جریمه ۵۰۰۰ دلاری شد که در آن زمان یک رکورد به حساب می‌آمد.

تا زمانی که لیگ دچار تعطیلی و تحریم نشود و جیمز هم به کسی مشت نزند، نسبت به دو رقیبی که آنها را تعقیب می کند شانس برتری دارد.

از نظر بهره‌وری، به نظر نمی‌رسد که جیمز در حال افت کردن باشد.

این فوروارد ۳۴ ساله که به طور متوسط ۲۷/۴ امتیاز، ۸/۵ ریباند، ۸/۳ پاس گل و ۱/۳ توپ ربایی را در ۳۵/۲ دقیقه در هر بازی به ثبت رسانده است، پانزده فصل پشت سر هم است که حداقل متوسط امتیاز ۲۵/۳ را کسب می‌کند. تا زمانی که جیمز در زمین حاضر باشد، به احتمال زیاد برای هر پنج فصل آینده آمارهای مطلوبی برای آل-استار کنار می‌گذارد.

حتی اگر کارایی و بهره‌وری جیمز شدیداً افت کند، ممکن است حداقل رای پایه را از آرای طرفداران کسب کند، مثل برایانت در سال ۱۹۹۸، یا حتی ممکن است مربیان برای رزرو یا به نشانه احترام به او رای بدهند. اگرچه در فصل ۱۹۸۹-۱۹۸۸ عبدالجبار توانست تنها میانگین امتیاز ۱۰/۱ و ریباند ۴/۵ را در آخرین فصل حضورش کسب کند، اما او به جای مجیک جانسون (Magic Johnson) که آسیب دیده بود، به عنوان بازیکن تعویضی آل-استار رزرو شد.

کوبی برایانت

کوبی برایانت دومین رکورددار آل-استار

آدام سیلور (Adam Silver) که یکی از اعضای کمیسیون NBA است به احتمال خیلی زیاد در آخرین فصل حضور جیمز نام او را در فهرست آل-استار وارد خواهد کرد، درست مثل کاری که سال قبل برای دویان وید (Dwyane Wade) و درک نوویتزکی (Dirk Nowitzki) انجام داد.

جیمز هنوز با رای های دلسوزانه و نوستالژیک بسیار فاصله دارد، زیرا همین سال گذشته در لیگی که برای هفدهمین فصل در آن بازی می‌کرد، با اقتدار عنوان بهترین بازیکن را از آن خود کرد. تنها چیزی که می تواند او را از لیست آل-استار حذف کند، یک آسیب دیدگی جدی در ابتدای فصل است، که تا امروز هرگز چنین اتفاقی برایش رخ نداده است.

لبران جیمز، چه با کارایی و بهره‌وری خودش، چه با رای طرفداران، چه با رای مربیان یا انتخاب اعضای کمیسیون، در باقیمانده دوران بازی‌اش، در تمامی تیم های آل-استار حضور خواهد داشت، مگر اینکه مصدوم شود. پیش بینی اضافه شدن این پنج فصل به افتخارات ورزشی لبران جیمز ، یعنی رکورد تاریخی ۲۰ نشان آل-استار.

رتبه فعلی جیمز:  نفر سوم در تمام ادوار (به صورت مشترک)

پیش بینی رتبه ۲۰۲۰-۲۰۱۹: نفر سوم در تمام ادوار

پیش بینی کل دوران بازی: نفر اول در تمام ادوار

پیش‌بینی افتخارات پادشاه در NBA

جوایز ارزشمندترین بازیکن فصل-لبران جیمز

کافی‌ است که او فقط یک بار در تیم منتخب NBA یا همان NBA-All Team قرار بگیرد تا رکورددار تمامی ادوار این عنوان شود و ما شاهد دست نیافتنی‌تر شدن افتخارات لبران جیمز باشیم.

در حال حاضر او در رده اول جدول تیم منتخب NBA قرار دارد و این جایگاه به صورت مشترک در اختیار او، عبدالجبار (Abdul-Jabbar)، برایانت (Bryant) و دانکن (Duncan) است، هر کدام با ۱۵ دوره انتخاب و مجموع حضور در تیم اول، دوم و سوم NBA. جیمز ممکن است داخل تیم سوم منتخب NBA بیفتد، مثل همین فصل قبل، اما همین کفایت می‌کند تا او را به مالک مطلق صدر جدول افتخارات همه دوران ها تبدیل کند.

درست مثل حضورش در آل-استار، جیمز از دومین سال حضور در NBA، هر سال در تیم منتخب قرار داشته است. تا همین الان با ۱۲ بار انتخاب شدن برای تیم اول منتخب NBA او رکورددار NBA شده و یک پله بالاتر از برایانت (Bryant) و کارل مالون (Karl Malone) ایستاده است.

بر اساس کارایی و بهره‌وری جیمز، او تا قبل از اینکه بازنشسته شود، محکوم به این است که حداقل یک بار دیگر در تیم منتخب NBA قرار بگیرد. عامل سلامتی، همیشه به عنوان یکی از عوامل تعیین کننده قلمداد می‌شود، اما علیرغم عدم حضور در ۲۷ بازی که برای ورزشی مثل بسکتبال بیشتر از حد نرمال است، با این حال آمارهای فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ جیمز آنچنان خیره کننده بوده که او در تیم سوم منتخب NBA برای خودش جایگاهی را دست و پا کرده است.

هیئتی متشکل از ۱۰۰ نفر از ورزشی‌نویس ها و متخصصین رسانه از طرف طیف وسیعی از رسانه ها و شبکه ها، که هیچکدام شان در استخدام NBA نیستند، برای مشخص شدن اعضای تیم های منتخب NBA رای می‌دهند. برای رای های تیم اول به هر بازیکن پنج امتیاز تعلق می‌گیرد، سه امتیاز برای آرای تیم دوم و یک امتیاز برای تیم سوم. همچنین تیم های منتخب NBA بر اساس پست تقسیم بندی می‌شوند، که دو بازیکن گارد، دو بازیکن حمله و یک بازیکن سنتر برای هر تیم انتخاب می‌شود.

گیانیس

یانیس آنتتکونمپو ارزشمند ترین بازیکن فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸

جمع کردن امتیاز برای جیمز مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد، اما او با تعداد زیادی از فورواردهای با استعداد مبارزه خواهد داشت. پل جورج (Paul George) به علاوه حاکم MVP (ارزشمندترین بازیکن فصل) یعنی یانیس آنتتکونمپو (Giannis Antetokounmpo) در فصل قبل افتخار تیم اول را از آن خود کردند، در همین حال کوین دورانت (Kevin Durant) و کاوی لئونارد (Kawhi Leonard) در تیم دوم قرار گرفتند و بلیک گریفین (Blake Griffin) هم در تیم سوم به جیمز ملحق شد.

به احتمال بسیار زیاد دورانت در حالی که پس از آسیب دیدگی تاندون آشیل، دوران نقاهتش را سپری می‌کند، فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ را به طور کامل از دست خواهد داد، و این یعنی یک جای خالی باز شده است. بقیه بازیکنانی که برای افتخار حضور در تیم منتخب NBA هم در فصل بعد و هم در باقیمانده دوران بازی جیمز، در حال رقابت خواهند بود شامل این اسامی می‌شود: آنتونی دیویس (Anthony Davis، البته اگر به خواسته‌اش که دور ماندن از پست سنتر است برسد)، کریستاپس پرزینگیس (Kristaps Porzingis)، کوین لاو (Kevin Love)، جیسون تاتوم (Jayson Tatum)، پاسکال سیاکام (Pascal Siakam) و حتی زایون ویلیامسون (Zion Williamson). همچنین فورواردهای جوانی مثل ماروین بگلی (Marvin Bagley III) و جرن جکسون جونیور (.Jaren Jackson Jr) هم در این پنج سال پیش رو می‌توانند قدم های بزرگی در رسیدن به این افتخارات بردارند.

علیرغم رقابت با این لشکر پراستعداد، به نظر می‌رسد که جیمز تا قبل از بازنشسته شدن، حداقل یک بار دیگر بتواند روی لیست بهترین شش فوروارد لیگ قفل شود.

پس، شگفت زده نشوید از دیدن اینکه لبران جیمز قبل از پایان دوران حرفه‌ای‌اش، نه تنها رکورد ۱۵ بار حضور در تیم منتخب NBA را بشکند، بلکه مجموع کل حضورش در تیم منتخب را هم به عدد ۲۰ نزدیک کند.

آیا افتخارات لبران جیمز تکمیل‌تر می‌شوند؟ پاسخ آمارها و احتمالات به این پرسش مثبت است.

رتبه فعلی جیمز:  نفر اول در تمام ادوار (به صورت مشترک)

پیش بینی رتبه ۲۰۲۰-۲۰۱۹: نفر اول در تمام ادوار

پیش بینی کل دوران بازی: نفر اول در تمام ادوار

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *