زندگی نامۀ پاول جورج (Paul George)

تولد: 2 مه 1990

ملیت: آمریکایی

نام دیگر: پاول کلیفتونانثو جورج

زادگاه: پامدیل، کالیفرنیا

شهرت: بسکتبالیست

قد: 206 سانتی متر

پاول جورج بسکتبالیست آمریکایی است که در حال حاضر مهاجم تیم اوکلاهوما سیتی تاندر است. اصالتاً کالیفرنیایی است و در خانواده ای تربیت شده است که ورزش همیشه طرفدار داشته است. در جوانی که به بسکتبال علاقه مند شد خود را شیفتۀ کوبی برایانت یافت. او تعلیمات اولیه اش را از خواهرش دریافت کرد. در سال اول دبیرستان به طور منظم بسکتبال را شروع کرد. سپس در سه سال پیش رو در تیم دبیرستان و دو فصل هم در بسکتبال دانشگاهی بازی کرد. در پیش نویس NBA 2010 توسط تیم ایندیانا پیرس در جایگاه دهم انتخاب شد. سال 2011 به افتخار دومین تیم NBA All-Rookie دست یافت. جورج هفت فصل در ایندیانا بازی کرد که در این مدت 2013 ارزشمندترین بازیکن و چهار بار هم آل استار شد. جولای 2017 به اوکلاهوما سیتی تاندر فروخته شد که بازهم به آل استار راه یافت. در المپیک تابستانی ریو او هم جزئی از تیم بود که به مدال طلا دست یافتند.

پاول جورج

دوران کودکی و جوانی پاول جورج

  • متولد 2 مه 1990 و آخرین فرزند خانواده است. دو خواهر بزرگتر، تیوشا و پورتالا، دارد. خانوادۀ آن ها محیطی داشت که همه به دنبال ورزش بودند. تیوشا در دانشگاه پپردین در مالیبو بسکتبال بازی می کرد و پورتالا در دانشگاه کالیفرنیا والیبالیست بود.
  • او با تحسین و پرستش کوبی برایانت و طرفداری از تیم های لس آنجلس لیکرز و کلیپرز بزرگ شد. از کودکی وارد بسکتبال شد و در ابتدا خواهرش به او تعلیم میداد.
  • سال دوم دبیرستان وارد تیم شد و تنها بازیکن غیر سال اولی بود. تا تابستان 2007 او وارد رادار کالج ها شده بود. مربیش متوجه پتانسیل هایش شده بود و از او در پست های اصلی استفاده می کرد.
  • او شانس همبازی شدن با بازیکن های آیندۀ UCLA برونیز هالیدی و ملکوم لی را در سازمان ورزشکاران آماتور را داشت. در 2007 در قهرمانی لیگ نایتس گولدن تأثیر داشت.
  • بر خلاف عملکرد خوب و علاقه اش او بازیکن با آینده ای از نظر کالج ها نبود. اولین بورسیۀ ورزشی که به او پیشنهاد شد را پذیرفت و وارد سانتا کارلا شد. هر چند که مربی دبیرستانش پیشنهاد کرده بود کمی بیشتر منتظر بماند. قبل از رفتن به دانشگاه فرنسو، کالیفرنیا برای نیم فصل در دانشگاه پپردین بازی کرد.

دوران دانشگاه پاول جورج

پاول جورج

  • پاول با فرسنو یک دوره دو ساله داشت. در طول فصل 2008-09، او در 34 بازی حضور پیدا کرد و در بین همۀ آن ها جزء اصلی تیم بود. با میانگین 34.6 دقیقه در هر بازی، 14.3 امتیاز در هر بازی به دست آورد. 18 نوامبر 2008، به عنوان بازیکن روز به دلیل عملکرد خود در بازی مقابل سینت مریز نام گرفت.
  • در آغاز سال دوم، به عنوان سرگرم کننده ترین بازیکن منطقۀ غرب و هشتمین بازیکن سرگرم کننده در بسکتبال کالج انتخاب شد.
  • در پایان فصل 2009-10، او 29 بازی را که در آن حضور یافته بود، آغاز کرد و به طور میانگین 16.8 امتیاز در هر بازی به دست آورد. جورج در گروه دوم All-WAC نیز حضور داشت.

دوران حرفه ای

  • در سال 2010، پاول جورج تصمیم گرفت تا دو فصل باقیمانده دانشجویی را در ایالت فرسنو بازی نکند و خودش را برای پیش نویس NBA در آن سال قرار دهد. معلوم شد که تصمیم هوشمندانه ای گرفته شده است زیرا توسط تیم ایندیانا پیسرز به ​​عنوان دهمین انتخاب کلی آن ها پذیرفته شد. در اول ژوئیه، پس از امضای قرارداد دو ساله با قیمت 3.9 میلیون دلار به طور رسمی به پیسرز پیوست.
  • در 27 اکتبر اولین بازی خود را در مقابل سان آنتونیو انجام داد و در 23 دقیقه حضور در زمین، چهار امتیاز کسب کرد. در پایان اولین فصل NBA، در 61 بازی حضور داشت که در 19 بازی از آن ها در ترکیب اصلی قرار گرفت و به طور میانگین 7.8 امتیاز در هر بازی به دست آورد.
  • در فصل 2011-12، جورج در ترکیب اصلی 66 بازی قرار داشت و به طور متوسط ​​12.1 امتیاز در هر بازی به ثمر رساند. در طول مسابقات آخر هفته 2012 NBA All-Star به عنوان یکی از رقبا در مسابقه Slam Dunk و Rising Stars Challenge انتخاب شد.
  • جورج در زمان ورودش به NBA گارد رأس بود. فصل 2012-13 فصل او بود و به عنوان یکی از بازیکنان برتر لیگ معرفی شد. با شروع 79 بازی، میانگین 17.4 امتیاز، 7.6 ریباند و 4.1 پاس گل در هر بازی و کسب کرد و جایزۀ بهترین بازیکن NBA را گرفت.
  • فصل بعد برای او بهتر هم شد. تیم ایندیانا قراردادش را با او در 25 سپتامبر 2013 تمدید کرد و وی را به عنوان بازیکن تعیین شده خود انتخاب کرد. او 80 بازی انجام داد و به طور میانگین 21.7 امتیاز در هر بازی به دست آورد.
  • جورج قرار بود برای انتخاب تیم ملی آمریكا به فهرست اردوهای آماده سازی تیم بپیوندد تا برای مسابقات جهانی بسکتبال FIBA ​​2014 اسپانیا آماده شود. با این حال، او در 1 آگوست 2014 دچار یک شکستگی درهر دو استخوان پای راست شد.
  • وی بعداً تحت عمل جراحی قرار گرفت که در طی آن یک سوزن در پا قرار داشت. در حالی که در ابتدا تصور می شد که او کل فصل را از دست خواهد داد، در پایان فصل بازگشت و شش بازی انجام داد که میانگین 8.8 امتیاز در هر بازی بود.
  • پس از شروع فصل 2015-16 برابر تورنتو راپتورز، جورج علناً داوران را مورد انتقاد قرار داد و به وی دستور پرداخت جریمه 10 هزار دلاری داده شد. در فصل عادی، 81 بازی انجام داد و میانگین 23.1 امتیاز در هر بازی ثبت کرد. او در آن سال در هفت بازی پلی آف بازی کرد که میانگین 27.3 امتیاز در هر بازی بود. این اولین حضور پلی آف او از سال 2014 بود.
  • فصل 2016-17 او با پیسرز بهترین فصل در حرفۀ او در NBA تا به امروز بود. با حضور در 75 مسابقه در فصل عادی ، میانگین 23.7 امتیاز، 6.6 ریباند و 3.3 پاس گل در هر بازی ثبت کرد. در پلی آف، او همچنان به عملکرد خوب خود ادامه داد، چهار بازی با میانگین 28.0 امتیاز، 8.8 ریباند و 7.3 پاس گل در هر بازی انجام داد.
  • در تاریخ 6 ژوئیه 2017 ، پیسرز در ازای ویکتور اولادیپو و Domantas Sabonis، جورج را به اوکلاهما سیتی تاندر داد. اولین فصل حضور او در این تیم فصل خوبی بود. حتی در فرنچایز جدید خود، جورج در تمام 79 بازی خود جزئی از شروع بازی ها قرار گرفت. او تیم خود را به مرحله پلی آف رساند، جایی که شش بازی انجام داد و میانگین آن 24.7 امتیاز در هر بازی بود.

زندگی شخصی

متن جورج

  • پل جورج پیشتر با كالی ریورز دختر دكتر رییس مربی لس آنجلس كلیپرز دوست بود. آن ها در سال 2013 پس از آنكه فاش شد او رقصنده اگزوتیكی به نام دانیلا راجیچ را باردار کرده است، از هم جداشدند. در آن زمان، گمانه زنی های زیادی در مورد پرداخت 1 میلیون دلاری از طرف جورج به راجیچ برای خاتمه حاملگی وجود داشت. با این حال، در سال 2014، نماینده وی به رسانه ها گفت که این شایعات دروغ بوده است. چند ماه بعد، راجیچ دادخواست پدرانه را علیه وی طرح کرد و در نهایت تأیید شد که جورج در واقع پدر حقیقی بچه است.
  • اولیویا جورج در اول ماه مه 2014 به دنیا آمد. بلافاصله پس از آن، جدال شدید حضانت بین والدینش آغاز شد. جورج راجیچ را به بی توجهی به فرزندشان متهم کرد و سرانجام آن ها به سرپرستی مشترک رسیدند و در ماه اکتبر، جورج با الیویا در ملاء عام دیده شد.
  • از آن به بعد با جسیکا بورسیگا، مدل پلی بود ماه فبریۀ 2009 دوست شده است. در دسامبر سال 2016، او با طراح دستینی ماری هچر رابطه برقرار کرد اما این دوستی دوام چندانی نداشت.
  • سرانجام پاول جورج در سال 2017 با راجیچ وارد رابطه شدند. در 1 نوامبر 2017، راجیچ دختر دوم خود را به نام ناتاشا به دنیا آورد.
قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *