• صفحه خانگی
  • >
  • خبر
  • >
  • اخبار بسکتبال | شاهد چه تغییراتی در فصل جدید NBA هستیم؟

اخبار بسکتبال | شاهد چه تغییراتی در فصل جدید NBA هستیم؟

فصل جدید NBA

به گزارشبسکتفا همان طور که می‌دانید بسکتبال NBA پرطرفدارترین تورنومنت بسکتبال جهان است که در بالاترین سطح بازی می‌شود. کمتر از یک هفته به شروع رسمی فصل جدید NBA باقی مانده است و قصد دارید در ادامه نگاهی به برخی از تغییرات در فصل جدید این رقابت ها بیندازیم.

ورود به سایت بتکارت

دیگر اخباری که در بسکتفا می‌توانید مطالعه کنید: اخبار بسکتبال ایران | سقوط تیم بسکتبال ایران در رنکینگ جهانی

همانطور که ملاحظه می‌کنید شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همه فعالیت‌ها از جمله دنیای ورزش را تحت الشعاع قرار داده و باعث شده که تغییراتی در روند برگزاری مسابقات اعمال شود. فصل جدید NBA نیز از این قاعده مستثنی نیست و در این لیگ حرفه ای نیز تغییراتی ایجاد شده که در ادامه مطلب قصد داریم برای طرفداران بسکتبال NBA برخی از تغییرات را در فصل جدید بررسی کنیم.

به دلیل تعویق بازی های فصل گذشته، فصل ۲۰۲۰/۲۱ لیگ NBA در دی ماه شروع خواهد شد، چیزی حدود ۲ ماه دیرتر از همیشه. این بار اما NBA نمی تواند فصل را طولانی کند و به دلیل شروع بازی های المپیک در تابستان ۲۰۲۱، این لیگ مجبور شد تا از تعداد بازی های فصل عادی کم کند. این فصل به جای ۸۲ بازی، هر تیم ۷۲ بازی انجام خواهد داد. تصمیم بر این شده که به دلیل رفت و آمد کمتر تیم ها، بازی تیم های مجاور و نزدیک بهم، در روزهای متوالی انجام شود و به عنوان مثال وقتی تیمی به کالیفرنیا سفر می کند، تمام بازی های فصل خود با تیم های این منطقه را برگزار کند تا دوباره در مقطعی از فصل مجبور نباشد که به اینجا سفر کند. دیر شروع شدن مسابقات و کم شدن بازی های فصل، تنها تغییر اساسی این فصل نیست و در سال ۲۰۲۱ دیگر خبری از آخر هفته آل استار نیز نخواهد بود.

بسکتبال NBA

قرار بود مسابقه آل استار سال ۲۰۲۱ در ایندیانا برگزار شود که میزبانی این رویداد به سال ۲۰۲۴ موکول شد. NBA اعلام کرده که قرار است جایگزینی برای آخر هفته آل استار داشته باشد و قرار است به زودی آن را اعلام کند اما به نظر می رسد که این لیگ نیز مانند لیگ فوتبال آمریکایی NFL، رای گیری برای آل استار داشته باشد تا حداقل تلاش بازیکنان بی پاداش نماند.

 سید ۸ هر کنفرانس نیز مانند فصل گذشته با برگزاری چند بازی بیشتر مشخص خواهد شد و امسال برای تعیین سید ۷ نیز چنین برنامه ای تعیین شده است. قرار شده تا سید ۷ و ۸ هر کنفرانس با هم بازی کنند و سید ۹ و ۱۰ نیز با یکدیگر روبرو شوند. برنده دیدار سیدهای ۷ و ۸، مستقیم راهی پلی آف خواهد شد و بازنده این دیدار باید به مصاف برنده دیدار سیدهای ۹ و ۱۰ برود تا تکلیف دیگر تیم راهیافته به پلی آف نیز مشخص شود. قرار شده تا لیگ به دلیل فشردگی بازی ها، اجازه استراحت به بازیکنان را بدهد اما تیم هایی که ستاره های خود را با وجود سلامت کامل، در دیدارهایی که از تلویزیون ملی آمریکا پخش می شوند، بازی ندهند، با جریمه ای ۱۰۰ هزار دلاری مواجه خواهند شد.

بسکتبال NBA

یکی دیگر از تغییرات فصل جدید، حضور تیم تورنتو رپترز در شهر تمپا بی است. به دلیل محدودیت های سفری میان آمریکا و کانادا به دلیل شیوع ویروس کرونا، دولت کانادا اجازه حضور تیم های NBA در این کشور را صادر نکرد و به همین دلیل، تیم تورنتو رپترز فصل ۲۰۲۰/۲۱ در ورزشگاه Amalie Arena شهر تمپا بی، میزبان سایر تیم ها خواهد بود. با توجه به وضعیت شهرهای آمریکا، برخی تیم ها می توانند از تعداد محدودی تماشاگر استفاده کنند و برخی فعلا این اجازه را ندارند و باتوجه به این مسائل باید دید که مسئولان برگزاری مسابقات می‌توانند به خوبی از پس مهار این ویروس برآیند یا خیر.

برای پیش بینی مسابقات بسکتبال NBA در سایتی معتبر و
اطلاع یافتن از نتایج مسابقات بسکتبال در سراسر جهان همراه سایت بسکتفا باشید

ورود به سایت بتکارت

قبلی «
بعدی »

این‌جا می‌خواهیم دور از دنیای سیاه فقط از بسکتبال بخوانیم...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *